Να μην παραχωρηθεί το αεροδρόμιο Ρόδου σε ιδιώτες ζητούν οι εργαζόμενοι που πραγματοποίησαν χθες εκδήλωση διαμαρτυρίας στο Εργατικό Κέντρο.
Συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Γιώργος Αλεβιζόπουλος, ο πρώην βουλευτής της ΝΔ κ. Τάσος Καραμάριος, ο γραμματέας της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΡΟΠΟΑΝ κ. Γιώργος Υψηλάντης, ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου κ. Νίκος Τριπολίτης και άλλοι .
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Γιώργος Αλεβιζόπουλος δήλωσε πως αν παραχωρηθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια σε ιδιώτες, τότε το ελληνικό κράτος θα χάσει τουλάχιστον 250 εκατομμύρια ευρώ. Το θέμα αυτό κυριάρχησε και στη συνάντηση που είχε ο κ. Αλεβιζόπουλος με το δήμαρχο Ρόδου κ.Φώτη Χατζηδιάκο.
Σε αντίδραση για την παραχώρηση του αερολιμένα σε ιδιώτες θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο στις 15 Νοεμβρίου.
«Συζητήσαμε με τον νέο δήμαρχο για την παραχώρηση ή μίσθωση του αεροδρομίου Ρόδου σε ιδιώτες. Για άλλη μια φορά συμφώνησε με τις θέσεις μας. Του ζήτησα να ληφθεί και η ανάλογη απόφαση από το δημοτικό συμβούλιο. Επιφυλάχθηκε να απαντήσει σε αυτό και δεσμεύθηκε να γίνουν συζητήσεις. Θα θέλαμε να συναντηθούμε και με τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο, που δεν είναι αντίθετος με την παραχώρηση του αερολιμένα σε ιδιώτες. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα. Το περιφερειακό συμβούλιο Βορείου Αιγαίου τάχθηκε κατά της πώλησης των αεροδρομίων. Η ίδια απόφαση έχει ληφθεί και σε άλλες περιοχές της χώρας. Ήρθα στη Ρόδο για να συζητήσω με τους φορείς. Εκτιμώ πως θα αποχωρήσει ο ένας από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον αερολιμένα Ρόδου. Υπάρχει και ένας συνέταιρος από την Αργεντινή, που δεν υλοποίησε τις επενδύσεις στη χώρα του. Άφησε μόνο δάνεια, που δεν αποπλήρωσε. Μένουν οι δύο άλλοι υποψήφιοι δηλαδή οι κ.κ. Μπόμπολας και Κοπελούζος. Θα έχουμε δηλαδή μια διαδικασία απευθείας ανάθεσης. Σε αυτό εμείς δεν συμφωνούμε. Δεν είναι υπέρ του ελληνικού δημοσίου η όποια σύμβαση συναφθεί με ιδιώτες. Εκτιμούμε πως δεν θα προστατεύεται η τοπική κοινωνία και δεν θα υπάρχει αναπτυξιακή πορεία. Εμείς έχουμε δημιουργήσει ένα νομικό μηχανισμό, του οποίου ηγείται ο πρώην υπουργός κ. Ρουπακιώτης. Θα επιχειρήσουμε να ακυρώσουμε τη διαδικασία. Ζητούμε προσλήψεις στους αερολιμένες και αναπτυξιακό πρόγραμμα. Αν υλοποιηθούν τα σχέδια τους θα ανοίξει «τρύπα» ύψους 250 εκατομμύριων ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό. Επιπλέον θα κλείσουν 27 αεροδρόμια», δήλωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος.
Τους λόγους για τους οποίους δεν θα πρέπει να παραχωρηθούν τα αεροδρόμια σε ιδιώτες εξήγησε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο αεροδρόμιο κ. Φώτης Λουλουδάκης.
«Η χώρα βρίσκεται σε κλοιό δεσμεύσεων και παραχωρήσεων. Υπάρχουν προβλήματα και σε άλλους τομείς. Μετά την εφαρμογή τόσων επώδυνων μέτρων θα έπρεπε τώρα να βιώνουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα. Εφαρμόζονται συνταγές που σχετίζονται με τη διαχείριση των εθνικών μας δυνάμεων. Επεβλήθησαν χωρίς δημοκρατικό διάλογο. Φθάνουμε μετά από τετραετή πορεία αποδόμησης του παραγωγικού ιστού της χώρας, στον πυρήνα των υποδομών των αερομεταφορών, που αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για την ανόρθωση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Είναι καθοριστικός ο ρόλος των περιφερειακών αεροδρομίων στην ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας. Οι αντιδράσεις που σημειώνονται σε όλη την Ελλάδα είναι υποδηλωτικές αυτής της αλήθειας. Σε όλη τη χώρα, οι φορείς αντιδρούν στην παραχώρηση των αερολιμένων σε ιδιώτες. Θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή του κόσμου για όλα αυτά που θα ακολουθήσουν μετά από την εκποίηση . Σκοπός μας είναι να συνειδητοποιήσουν οι πολίτες πως κάθε λεπτό που χάνεται από τη μη ματαίωση μιας τέτοιας εξέλιξης θέτει σε κίνδυνο την οικονομία και την ασφάλεια των προορισμών, όπου υπάρχουν αεροδρόμια. Σας αναφέρω πως σύμφωνα με δημοσιεύματα, η τρόικα πιέζει ώστε τα αεροδρόμια με κίνηση κάτω των τριών εκατομμυρίων επιβατών, να κλείσουν. Αυτό προέκυψε μετά από γνωμοδότηση της Lufthansa. Κυριαρχεί η στυγνή οικονομίστικη λογική σε βάρος των δικαιωμάτων των πολιτών αυτής της χώρας που πριν λίγες ημέρες τίμησε την επέτειο του «Όχι». Μήπως και τώρα θα πρέπει να γίνει το ίδιο; Φανταστείτε τους κατοίκους των μικρών νησιών χωρίς αεροπλάνα. Στερούμαστε σιγά σιγά ό,τι υποστηρίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπειά μας. Η ανάσχεση της πολιτικής που έχει εφαρμοσθεί να ξεκινήσει από τη ματαίωση των μνημονιακών σχεδίων για τα αεροδρόμια. Μερικοί αναφέρονται στην κακή κατάσταση των υποδομών. Έχουμε εκπονήσει και μελέτες. Προβλέπονται και κονδύλια για τη βελτίωσή τους», δήλωσε ο κ. Φώτης Λουλουδάκης.
Ο κ. Φώτης Λουλουδάκης ήταν αιχμηρός και για τους αιρετούς που, όπως δήλωσε, άλλαξαν τις θέσεις τους, φωτογραφίζοντας τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο.
«Δεν είναι δυνατό να υπάρχουν αντιφατικές συμπεριφορές και θέσεις μέσα σε μια σύντομη σχετικά περίοδο. Δεν μπορεί ένας σημαντικός παράγοντας να τάσσεται στο δημοτικό συμβούλιο κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου και λίγους μήνες μετά ως εκλεγμένος τοπικός άρχοντας με υψηλή θέση διοικητικής ευθύνης να λέει τα αντίθετα και να χαρακτηρίζει πονηρούς και υποκινούμενους αυτούς που αντιδρούν. Το πράττει ίσως τώρα γιατί δεν υπάρχει εκλογική διαμάχη. Αυτό μου θυμίζει νοοτροπία βολέματος», δήλωσε ο κ. Φώτης Λουλουδάκης.
Την άποψη ότι οι Ροδίτες θα πρέπει να αγωνιστούν για να μην χαθούν τα έσοδα από το τέλος εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων εξέφρασε ο πρώην βουλευτής της ΝΔ κ. Τάσος Καραμάριος.
«Θα μπορούσαν να παραχωρήσουν σε ιδιώτες το πάρκινγκ ή τα καταστήματα που λειτουργούν εντός της υποδομής. Δεν γίνεται να πετάξουν έξω την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίάς. Το περίφημο σπατόσημο εγκρίθηκε με νόμο που δεν έχει καταργηθεί. Δεν μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ να εκχωρήσει τα έσοδα ή να τα αξιοποιήσει για λογαριασμό του. Δεν πρέπει να του επιτρέψουμε να υφαρπάξει τα έσοδα που ανήκουν στους Ροδίτες. Αν το κάνουμε θα χάσουμε ένα πόρο ο οποίος είναι κατά 100% δικός μας. Ως κυβέρνηση το 1992 είχαμε αποφασίσει ώστε το 65% των εσόδων από το σπατόσημο να πηγαίνουν για τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Ρόδου και το 35% στο υπουργείο Οικονομικών. Το 2001 όμως τροποποίησαν το νόμο χωρίς να πάρει ουδείς από τους κοινοβουλευτικούς μας εκπροσώπους είδηση. Έτσι τώρα το 80% από το σπατόσημο πάει στο υπουργείο Οικονομικών. Τα χρήματα αυτά δεν θα δίνονται για το αεροδρόμιο της Ρόδου. Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις στον αερολιμένα μας. Να αγωνιστούμε γιατί από τα τέλη εισπράττονται 77 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Με αυτά θα μπορούσαν να κτίζονται τέσσερα νοσοκομεία. Ο ροδιακός λαός θα πρέπει να αντισταθεί στην υφαρπαγή των εσόδων από τα τέλη εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου . Τα λέω αυτά γιατί πονώ για τον τόπο μου», δήλωσε ο κ. Τάσος Καραμάριος.
«Δεν συμφωνώ με την παραχώρηση του αεροδρομίου σε ιδιώτες. Ζήτησα να συζητηθεί το θέμα σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου», δήλωσε ο εκπρόσωπος της δημοτικής παράταξης ΡΟΠΟΑΝ κ. Γιώργος Υψηλάντης.
https://www.dimokratiki.gr/31-10-2014/sinechizonte-antidrasis-gia-tin-parachorisi-se-idiotes-ton-periferiakon-aerodromion/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.