Ρεπορτάζ

Οι έμποροι της Ρόδου μετέχουν και φέτος στη «Μαύρη Παρασκευή»

Το εγχείρημα της «Μαύρης Παρασκευής θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα στις 24 Νοεμβρίου για δεύτερη φορά και η Ρόδος ετοιμάζεται και φέτος να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων μεγάλων πόλεων.
Η «Μαύρη Παρασκευή» εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 25 Νοεμβρίου 2016, και παρά το γεγονός πως στη Ρόδο λίγα καταστήματα μπήκαν στο χορό των γενναίων εκπτώσεων την συγκεκριμένη ημέρα, ως εγχείρημα θεωρήθηκε επιτυχημένο για την τοπική αγορά.
Για τον λόγο αυτό, φέτος, εκτιμάται ότι περισσότερα καταστήματα της τοπικής αγοράς, κυρίως στο κέντρο της πόλης, θα προχωρήσουν σε γενναίες εκπτώσεις την «Μαύρη Παρασκευή» σε μια προσπάθεια να κερδίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών τονώνοντας την αγοραστική κίνηση, σε μια περίοδο που κινείται σε… χαμηλό βαρομετρικό.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Νίκο Μπόνη, επειδή δεν πρόκειται για θεσμοθετημένη πρωτοβουλία, ο Σύλλογος ούτε προτρέπει αλλά ούτε και απαγορεύει στα μέλη του τη συμμετοχή τους στην «Μαύρη Παρασκευή», εκτιμά όμως ότι η συμμετοχή των καταστημάτων θα είναι μεγαλύτερη από πέρυσι, σημειώνοντας ότι οι πρωτοβουλίες αυτές τονώνουν την αγοραστική κίνηση, κάτι που έχει ανάγκη η τοπική οικονομία. Ο λόγος που λέγεται… «Μαύρη Παρασκευή», είναι γιατί τα έσοδα από τις πωλήσεις της συγκεκριμένης περιόδου, είναι παραδοσιακά τα πιο σημαντικά της χρονιάς. Τα καταστήματα καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους.
Η «Μαύρη Παρασκευή» είναι μια γιορτή του εμπορίου που ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εικόνες με ουρές εκατοντάδων ή ακόμη και χιλιάδων ανθρώπων που θέλουν να επωφεληθούν από τις μεγάλες προσφορές κάνουν τον γύρο του κόσμου. Να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό είναι τέτοια η “σημασία” της «Μαύρης Παρασκευής» για τους καταναλωτές, και τέτοιο το όφελός τους από τις προσφορές, που συχνά σημειώνονται επεισόδια ανάμεσα σε καταναλωτές που περιμένουν στις ουρές.
Ο όρος «Black Friday» έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η «Μαύρη Παρασκευή»; Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.
Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία «Black Friday». Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος «Black Friday» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Από το 2008 η «Black Friday» ξεκίνησε και στον Καναδά, προκειμένου να μην ταξιδεύουν οι Καναδοί καταναλωτές στις ΗΠΑ για να ψωνίζουν, ενώ πρόσφατα, μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Black Friday» πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία και από φέτος και στην Ελλάδα.
Στη Ρόδο πάντως, οι καταναλωτές αναμένουν με ενδιαφέρον την εφαρμογή της και φέτος προκειμένου να επωφεληθούν από τις γενναίες εκπτώσεις.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου