Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποιεί την ταξιδιωτική βιομηχανία να είναι προσεκτική σχετικά με ψεύτικα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Αναφέρει ότι οι απατεώνες έρχονται σε επαφή με πελάτες προϊόντων και υπηρεσιών της IATA μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφώνου με ψεύτικα ονόματα ζητώντας πληρωμή για προϊόντα ή υπηρεσίες ή/και πληρωμές για οφειλόμενα υπόλοιπα. Ακόμη, oι απατεώνες χρησιμοποιούν διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρόμοιες με τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της IATA, αλλά χρησιμοποιούν διαφορετικά domain names, για παράδειγμα @gmail.com ή @iattafinance.org,.
Τα στοιχεία των λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συχνά αποκρύπτονται, έτσι ώστε να φαίνεται ότι τα μηνύματα έχουν σταλεί από γνήσια διεύθυνση ΙΑΤΑ με domain name @iata.org, ενώ το domain name απάντησης είναι διαφορετικό. Για παράδειγμα η απάντηση προς το iata@iata.org εμφανίζει ως domain name το revenue@iata-payments.org.
Τα πλαστά έγγραφα εμφανίζουν μερικές φορές το λογότυπο της IATA ή περιλαμβάνουν συνδέσμους προς έναν ψεύτικο ιστότοπο, πρόσθεσε η ένωση.
«Οι χρήστες των προϊόντων και των υπηρεσιών της IATA θα πρέπει να είναι πάντα προσεκτικοί σχετικά με αιτήματα ενημέρωσης των πληροφοριών του τραπεζικού τους λογαριασμού.» Αν αμφιβάλλουν για την αυθεντικότητα των μηνυμάτων που υποτίθεται ότι προέρχονται από την ΙΑΤΑ, είτε ζητούν πληρωμή είτε όχι, ζήτησε να μην απαντούν και να επικοινωνούν αμέσως με την ηλεκτρονική διεύθυνση .security @iata.org.
Η IATA ενημέρωσε το κοινό με ειδικό εγχειρίδιο, με τίτλο «Προειδοποίηση για δόλια μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», στο οποίο παρέχονται διάφορα παραδείγματα τεχνικών που χρησιμοποιούν οι απατεώνες και προτάσεις προστασίας των οργανισμών από παρόμοιες απάτες.