Ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της φετινής τουριστικής σεζόν και τον απολογισμό του ΠΡΟΤΟΥΡ εμφανίζεται σε συνέντευξή του προς την “δ”, ο πρόεδρός του και αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Αλέξανδρος Κολιάδης.
Οπως υπογραμμίζει, αυτό οφείλεται στην πολύ καλή προετοιμασία και στις συντονισμένες ενέργειες με όλους τους φορείς αλλά και τους εργαζόμενους, που επίσης έχουν τεράστιο μερίδιο στην επιτυχία.
Ως πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ μιλάει και για τις εκδηλώσεις πολιτισμού που φέτος γνώρισαν πολύ μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή, υποσχόμενος πως το νέο καλεντάρι θα είναι έτοιμο έγκαιρα ώστε να γνωρίζουν οι δυνητικοί επισκέπτες μας τα προγράμματα των δράσεων, εκδηλώσεων, συναυλιών κ.λπ., πριν ετοιμάσουν το ταξίδι τους για τη Ρόδο, την επόμενη χρονιά…
• Κύριε Κολιάδη, να ξεκινήσουμε από τον ΠΡΟΤΟΥΡ με αφορμή και τον πρόσφατο απολογισμό που κάνατε. Είστε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα;
Η αλήθεια είναι ότι εργαστήκαμε πολύ σκληρά αυτόν τον ενάμιση χρόνο για να επαναλειτουργήσει ο ΠΡΟΤΟΥΡ. Είναι ένας οργανισμός απαραίτητος και ένα σημαντικό όπλο σε ό,τι έχει να κάνει με τον τουρισμό του νησιού μας. Έχει να κάνει με την προβολή και τη διαφήμιση –πράγμα που σημαίνει ότι αυτό, δεν είναι ποτέ αρκετό για έναν προορισμό. Αυτό το έχουμε μάθει και από άλλες εταιρείες που δεν σταματούν να διαφημίζουν πολύ μεγάλα brands, ακόμη κι αν είναι τεράστια σε μεγέθη. Αυτό σημαίνει ότι η Ρόδος ακόμη κι αν βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα των προορισμών, είναι αναγκαίο να έχει συνεχή προβολή και διαφήμιση. Το ζητούμενο όμως ήταν και είναι να γίνει κάτι στοχευμένα, με σωστό τρόπο ώστε να πιάσει τόπο. Επειδή διαχειριζόμαστε δημόσιο χρήμα, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο πώς θα το αξιοποιήσουμε ώστε να έχουμε αποτελέσματα. Το οργανόγραμμά μας, στηρίχθηκε στην άμεση επαφή με τους τουρ οπερέιτορ, μιας και το 85% των επισκεπτών έρχονται μέσω αυτών. Τους ψάξαμε όλους, δεν αφήσαμε κανέναν εκτός, στη λογική ότι έπρεπε να αξιοποιήσουμε ακόμη και πολύ μικρές αγορές, που δεν είχαν πολλούς επισκέπτες. Το κάναμε αυτό εκτιμώντας ότι σε μια τέτοια δύσκολη εποχή όπως αυτή που διανύουμε με την πανδημική κρίση, μεγάλες αγορές, όπως η αγγλική, η γαλλική κ.λπ. είχαν κάποια προβλήματα οπότε στραφήκαμε και στις μικρότερες. Αυτό φάνηκε στην πράξη, αφού ανέβασαν τον αριθμό επισκεπτών τους στο νησί μας και απέδειξαν στην πράξη, ότι ως προορισμός θα πρέπει να είμαστε ανοιχτοί προς πάσα κατεύθυνση, προς κάθε χώρα που ενδιαφέρεται και διακινεί μαζικό τουρισμό.
Στόχος μας ήταν να φτάσουμε στα νούμερα του 2019 που ήταν μία από τις καλύτερες σεζόν της τελευταίας δεκαετίας. Βεβαίως, σε μια εποχή με τα δεδομένα του κορωνοϊού, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό ήταν δύσκολο. Είμαστε όμως πάρα πολύ ευχαριστημένοι που καταφέραμε να φτάσουμε το 1,4 εκ. τουρίστες συν τους επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων. Στόχος μας δεν είναι όμως μόνο πώς θα διαφημίσουμε και θα προωθήσουμε τη Ρόδο αλλά με ποιο τρόπο αυτά τα αποτελέσματα θα συμβάλουν στην τοπική αγορά και οικονομία. Δεν θέλουμε μόνο ποσότητα αλλά και ποιότητα, ώστε η αγορά να ξεπεράσει τη δύσκολη δοκιμασία που ζήσαμε εδώ και 1,5 περίπου χρόνο με την πανδημία.
Συζητώντας με επιχειρηματίες, με φορείς κ.λπ. της Ρόδου, κατά γενική ομολογία είναι αρκετά ευχαριστημένοι από την άποψη ότι τουλάχιστον η αγορά κινήθηκε και ο κόσμος δούλεψε. Εκεί που περιμέναμε έναν εφιαλτικό χειμώνα, μπορούμε να μιλάμε για έναν καλύτερο χειμώνα. Θα είναι δύσκολος βέβαια, αλλά όχι με το εφιαλτικό σενάριο που περιμέναμε.
Συνεπώς, ως ΠΡΟΤΟΥΡ είμαστε ευχαριστημένοι αφού τα αποτελέσματα, μας δικαιώνουν. Δεν θέλουμε να διαφημίζουμε τη Ρόδο μόνον για “ήλιο και θάλασσα”. Θεωρώ πως αυτό την αδικεί και πρέπει να κινηθούμε και σε άλλους τομείς με ποιότητα όπως ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, οι δράσεις, οι εκδηλώσεις και πολλά ακόμη.
• Είστε ο μόνος που έθεσε μια πολύ σοβαρή παράμετρο: τους εργαζόμενους. Κι εκείνοι έβαλαν πλάτη, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την ανεργία ενώ τώρα αντικρίζουν έναν δύσκολο χειμώνα –αν όχι εφιαλτικό. Θα ήθελα το σχόλιό σας.
Χωρίς τους εργαζόμενους, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε. Ό,τι κάνουμε όλοι εμείς που συνεργαζόμαστε για να φέρουμε τουρίστες, δεν γίνεται μόνο για τους λίγους. Είναι αλληλένδετα. Ο κοινός παρονομαστής όλων των ενεργειών μας είναι να κερδίζουν όλοι. Και οι επιχειρηματίες αλλά και οι εργαζόμενοι. Αν δεν έχει ο ένας δουλειά δεν θα έχει και ο άλλος. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Πάντως, εμείς ως ΠΡΟΤΟΥΡ προσπαθήσαμε και βάλαμε τις βάσεις. Ξεκινήσαμε από το μηδέν (ίσως και από το…. μείον) και καταφέραμε μέσα στο 2021 να ετοιμαστούμε για το 2022.
• Είπατε ότι η Μαγιόρκα είχε τεράστιους προϋπολογισμούς και η Ρόδος έναν πολύ περιορισμένο. Θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε κι εμείς μεγάλη χρηματοδοτική ενίσχυση;
Δυστυχώς, όχι. Όταν για τη διαφήμιση της Ελλάδας, ο ΕΟΤ το 2009 και το 2010 διέθετε ένα ποσό Α π.χ. αυτό σήμερα είναι ακόμη μικρότερο. Ενώ η επισκεψιμότητα ήταν μεγάλη, τα κονδύλια και ο προϋπολογισμός για τη διαφήμιση μειώνονταν κάθε χρόνο. Αυτό για μένα, είναι πολύ άστοχο και δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα. Οποιαδήποτε κι αν είναι η επωνυμία, χρειάζεται πολύ διαφήμιση. Όσο μεγαλώνεις, οι ανάγκες αυξάνονται γι’ ακόμη μεγαλύτερη προβολή και διαφήμιση. Δεν είναι τυχαίο που εταιρείες τεράστιου βεληνεκούς, ξοδεύουν και τεράστια ποσά στις διαφημίσεις. Αυτή είναι η αλήθεια και πρέπει να το αντιληφθούμε κι εμείς.
Ο ΠΡΟΤΟΥΡ στηρίχθηκε στο 1,7εκ. ευρώ (επιχορήγηση από τον Δήμο Ρόδου) κι έπρεπε να επιλέξουμε τι θα κάνουμε. Δεν ήταν κάτι εύκολο –ειδικά όταν έχεις απέναντί σου, τουρ οπερέιτορς που διακινούν εκατομμύρια κι εσύ πάς με μερικές χιλιάδες… Αυτό, αποτελεί συμβολική κίνηση με στόχο τη συνεργασία win – win όπου θα κερδίσουμε όλοι.
Από εκεί κι έπειτα, ο στόχος μας μέσω της συνεργασίας μας με τον Δήμο Ρόδου είναι να εξελισσόμαστε και να γινόμαστε πιο δελεαστικός προορισμός. Να έχουμε καλές υποδομές, προσβάσεις, καλύτερο κυκλοφοριακό, προσφερόμενες υπηρεσίες κ.λπ. Πολλές φορές μιλάμε μόνο για τη φιλοξενία του Έλληνα, αλλά να είστε σίγουρη ότι σε αυτό, παίρνουμε ΑΡΙΣΤΑ! Αυτά που μας λείπουν είναι άλλα πράγματα. Με ερωτηματολόγια που δίναμε στους επισκέπτες μας, διαπιστώσαμε ότι το πρόβλημα του προορισμού, είναι οι υποδομές. Μην ξεχνάτε ότι και οι ανταγωνιστές μας είναι δυνατοί. Πρόκειται για μια ‘κούρσα’ που είναι συνεχής. Και σε αυτό, πρέπει να είμαστε όλοι μαζί: φορείς, αρχές, εργαζόμενοι κ.λπ.
• Να μιλήσουμε για τον Πολιτισμό. Φέτος είχαμε πάρα πολλές εκδηλώσεις στις οποίες ο κόσμος ανταποκρίθηκε και μάλιστα με υψηλή συμμετοχή.
Νομίζω ότι και ο κόσμος το είχε μεγάλη ανάγκη αλλά ειδικότερα η Ρόδος έχει μεγάλη ανάγκη να ξαναμπεί στον χάρτη των πόλεων με τις σημαντικές πολιτιστικές δράσεις. Ειδικά μετά και την κρίση της πανδημίας, αυτό φάνηκε πιο έντονα. Φέτος πήγαμε αρκετά καλά γι αυτό και το 2022 θα συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο και πιο ενισχυμένα.
Ξεκινούμε να προγραμματίζουμε από τώρα για να είμαστε έτοιμοι έγκαιρα –πριν την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν. Ο ΔΟΠΑΡ μαζί με τον ΠΡΟΤΟΥΡ, συνεργάζονται ώστε το καλεντάρι των πολιτιστικών δράσεων και εκδηλώσεων, φεστιβάλ κ.λπ. να είναι έτοιμο όσο το δυνατόν συντομότερα, ώστε οι δυνητικοί επισκέπτες μας, να γνωρίζουν τι μπορούν να δουν όταν θα κάνουν τις διακοπές τους στη Ρόδο. Πότε θα έχει φεστιβάλ μουσικής, όπερα, αρχαία τραγωδία, συναυλίες, δράσεις, εκθέσεις, θέατρο κ.λπ. Αυτό είναι κάτι που προσθέτει και βοηθάει. Όλες οι εκδηλώσεις που κάναμε φέτος, ήταν όλες SOLD OUT, ο κόσμος τήρησε τους κανόνες αλλά συμμετείχε παρά τις δύσκολες συγκυρίες. Και θέλω να ευχαριστήσω το προσωπικό του ΔΟΠΑΡ για τη συμβολή του σε όλα αυτά.
Τα συγχαρητήρια που δεχόμαστε, μας δίνουν τη δύναμη και το κουράγιο για να συνεχίσουμε να κάνουμε τέτοιες εκδηλώσεις.
Γ ΄αυτό ξεκινηστε απο τα γήπεδα 5Χ5 που βρίσκονται δίπλα απο το γήπεδο μπασκετ του Δωριέα, που κανουν προπονηση μικρά παιδιά με κινδυνο τραυματισμων αφου υπάρχει μονο τσιμεντο στην ουσία, μετά φτιαξτε το γηπεδο μπασκετ του Δωριέα που είναι δίπλα και μετά να μας λετε για υποδομες. Μεσα στο κεντρο της πολης αθλητικες εγκαταστασεις τις εχετε αφησει στο έλεος. Απο λογια χορτάσαμε. Μην πούμε για την κατάσταση των δρομων γιατί εκει θα γελάσει ο καθε πικραμενος. Μετά να προχωρήσω με τα σκουπίδια και παει λεγοντας
Εργα, όχι λογια