Τοπικές Ειδήσεις

Υποσχέθηκαν, εξήγγειλαν και μελετούν…

• H απάντηση του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τη Νέα Είσοδο Πόλεως Ρόδου

Επιβεβαιώνεται πλήρως το δημοσίευμα της εφημερίδας μας (βλέπε «δ» 17/5/2024) που αναφερόταν στην απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, να βάλει τέλος στον οδικό άξονα της Νέας Εισόδου της Πόλεως Ρόδου.
Η απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γ. Νικητιάδης δημιουργεί προβληματισμό. Τι κι αν η προεδρία της κυβέρνησης, μιλούσε για σημαντικό οδικό άξονα και ο τέως υπουργός ΥΜΕ Κώστας Καραμανλής, εξήγγειλε την κατασκευή του! Τρία χρόνια μετά η απάντηση του αρμόδιου υπουργείου αποτελεί δείγμα ανακολουθίας και η υπόθεση θυμίζει το γεφύρι της Άρτας παραφράζοντας τη λέξη, ολημερίς το …κτίζανε με το ολημερίς το ..μελετούσαν!
Από τα παράδοξα επίσης η στάση του δημάρχου Ρόδου Αλέξανδρου Κολιάδη που δείχνει «εγκράτεια» στη διεκδίκηση έργου που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κι έχει χαρακτηρίσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ως εμβληματικό!
Σημειώνεται παράλληλα ότι στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου και με αφορμή το οδικό έργο Φανερωμένη–Κρεμαστή που ξεκινά από την ΠΝΑι αρχές Νοεμβρίου, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος σε αντιδιαστολή με τη «χαλαρότητα» του Δήμου, ανακοίνωσε τη συνέχεια του έργου της Β’ Φάσης της Περιμετρικής Πόλεως Ρόδου. Έργο που θα συνδέει από το ύψος της συμβολής της περιμετρικής προς Καλλιθέα με την Εθνική οδό Ρόδου- Λίνδου.
Το έργο περιελαμβάνεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Ρόδου που εγκρίθηκε από το Υπουργείο Μάρτιο του 1987 (ΦΕΚ 193/Δ/87). Η μελέτη αυτή περιλάμβανε τρεις βασικούς άξονες:
1) «Είσοδος πόλης από Αεροδρόμιο» 2) «Τσαΐρι – Αεροδρόμιο» 3) «Περιμετρικός της πόλης», ενώ ο σημερινός δρόμος «Τσαΐρι – Αεροδρόμιο» περίεχε και το πρώτο τμήμα του δρόμου «Νέα είσοδος πόλης». Όσες από αυτές τις προτάσεις υλοποιήθηκαν, δηλαδή ο δρόμος Ανατολικές ακτές (Τσαΐρι)- Αεροδρόμιο, τμήμα του Περιμετρικού, έδειξαν την αναγκαιότητά τους και συνέβαλαν τα μέγιστα στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού αποφεύγοντας τις διαμπερείς κινήσεις μέσα από την πόλη.

Η απάντηση του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών
«Η ανατεθείσα σύμβαση υπεγράφη στις 17-3-2008, προϋπολογισμού 1.106.917,00€ (με ΦΠΑ), αφορούσε στη μεσογειακή σύνδεση της Πόλης της Ρόδου (Μέγγαβλη) με το αεροδρόμιο Ρόδου, με νέα οδό μήκους 9 χλμ. περίπου και διατομής 17 μ. (δύο κλάδων κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα). Το μελετώμενο τμήμα περιορίστηκε τελικά στο τμήμα από Ι.Κ. Νοσοκομείου έως Αεροδρόμιο, λόγω περιβαλλοντικών απαιτήσεων. Το τέλος της χάραξης τοποθετείται περίπου 560 μ. μετά τον υφιστάμενο σηματοδοτούμενο Ι.Κ. Κρεμαστής. Για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας προβλέπονται πέντε (5) ισόπεδοι κόμβοι (στις περιοχές Νοσοκομείου, Κανδηλίου, Ιαλυσού, Παστίδας και Κρεμαστής).
Η εξέλιξη του τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης, που περιλαμβάνει το τμήμα από Ι.Κ. Νοσοκομείου – Ι.Κ. Κανδηλίου έως Αεροδρόμιο, έχει διαμορφωθεί ως εξής:
1. Έχει εγκριθεί το 1ο [Λειτουργικός Σχεδιασμός του έργου (στάδιο προκαταρκτικής μελέτης)] και το 2ο στάδιο μελετών [Γεωμετρικός Σχεδιασμός του έργου (στάδιο προμελέτης)] όπου και εκδόθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι. Οι περιβαλλοντικοί όροι ανανεώθηκαν κατόπιν της με αρ. πρωτ. ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/25973/1759/26-03- 2023, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 2 (παραγ. 8γ) του ν.4014/2011 (Α ́209) για την εν ισχύ ΑΕΠΟ 168045/10.05.2013 [ΑΔΑ: ΒΕΝΥ0-ΦΝ1], μέχρι 10/5/2028.
2. Όσον αφορά στο 3ο στάδιο μελετών [Κατασκευαστικός Σχεδιασμός του έργου (στάδιο οριστικής μελέτης)] έχει υποβληθεί το υπολειπόμενο αντικείμενο από τον Ανάδοχο και επίκειται η έγκριση εντός του προσεχούς διαστήματος των ακολούθων μελετών:
α) Οριστική μελέτη Οδοποιίας (Αρτηρίας και Κόμβων) και Οριστική μελέτη Αποχέτευσης – Αποστράγγισης, για όλο το τμήμα από Ι.Κ. Νοσοκομείου έως Αεροδρόμιο.
β) Μελέτη κτηματολογίου του υποτμήματος από Ι.Κ. Κανδηλίου (Χ.Θ. 1+888) έως Αεροδρόμιο (τέλος της χάραξης) (απαιτείται έγκριση από Δ25).
γ) Μελέτη σήμανσης – ασφάλισης για όλο το τμήμα από Ι.Κ. Νοσοκομείου έως Αεροδρόμιο δ) Οριστικές μελέτες τεχνικών έργων, πλην της οριστικής μελέτης του τεχνικού γέφυρας ρέματος Γ4 (Χ.Θ. 6+881). ε) Υδραυλική μελέτη διευθέτησης του ρέματος του τεχνικού γέφυρας Γ4.
Με την έγκριση και του υπολειπόμενου τεχνικού αντικειμένου θα ολοκληρωθεί και θα παραληφθεί το τεχνικό αντικείμενο της σύμβασης και το έργο από Ι.Κ. Κανδηλίου (Χ.Θ. 1+888) έως Αεροδρόμιο Ρόδου (τέλος της χάραξης), μήκους 6,5 χλμ περίπου, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ισόπεδων κόμβων (στις περιοχές Κανδηλίου, Ιαλυσού, Παστίδας και Κρεμαστής) θα είναι ώριμο για δημοπράτηση, εφόσον ενταχθεί σε Πρόγραμμα Χρηματοδότησης.

Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι για την ολοκλήρωση του έργου σύνδεσης της Πόλης της Ρόδου (Περιμετρική Οδό Ρόδου (Μέγγαβλη) μέχρι το Αεροδρόμιο, θεωρούμε ότι θα απαιτηθεί ανασχεδιασμός του τμήματος από Μέγγαβλη (οδός Σεφέρη) έως Ι/Κ Κανδηλίου, προκειμένου να υπάρξει αφ’ ενός λειτουργικότερη σύνδεση με την Περιμετρική Οδό Ρόδου και τον αστικό ιστό (οδός Σεφέρη) και αφ’ ετέρου της εξέτασης της απαίτησης των τριών (3) μεγάλου μήκους και υψηλού κόστους τεχνικών για το υποτμήμα από Ι.Κ. Νοσοκομείου έως Ι. Κ. Κανδηλίου εξαιτίας των περιβαλλοντικών όρων».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου