Να ανοίξουν τα καταστήματα έστω και με ραντεβού στις 8 Ιανουαρίου ζητούν οι έμποροι
Την αγωνία τους να ανοίξουν τα καταστήματα στις 8 Ιανουαρίου εκφράζουν οι έμποροι έστω και με ραντεβού. Την ίδια ώρα προειδοποιούν ότι έρχεται μπαράζ λουκέτων αν χαθεί και η περίοδος των εκπτώσεων που ξεκινά επίσημα στις 11 Ιανουαρίου.
Απογοήτευση, αβεβαιότητα και θυμός είναι τα συναισθήματα που κυριαρχούν μεταξύ των εμπόρων, καθώς για μία ακόμη φορά, δημιουργήθηκαν ξεκάθαρα συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, με εμπόριο δύο ταχυτήτων, που ευνοεί τις μεγάλες οργανωμένες αλυσίδες, σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Παρά το γεγονός ότι οι καταστηματάρχες, σχεδόν στο σύνολό τους, ανταποκρίθηκαν με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας και με κάθε νόμιμο τρόπο στις καταναλωτικές ανάγκες των πελατών τους, εν τούτοις η μέθοδος του click away, τους οδήγησε κατά 95% να κάνουν χειρότερο τζίρο από τον αντίστοιχο περσινό. Τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων παρουσίασαν πτώση άνω του 50% και μάλιστα οι μισές από αυτές πάνω από 80%.
Το εκρηκτικό οικονομικό μείγμα ολοκληρώνεται από την διαπίστωση ότι οι μισές επιχειρήσεις είχαν ετήσιες απώλειες άνω του 50%. Τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα κοσμήματα έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα, ενώ στον αντίποδα τα ηλεκτρονικά και τα παιχνίδια παρουσίασαν καλύτερη εικόνα. Με βάση τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, ο τζίρος των γιορτών αναμένεται ότι θα διαμορφωθεί σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ από 3,5 δισ. ευρώ το 2019. Αυτό σημαίνει ότι το λιανεμπόριο, ακόμη και όταν επαναλειτουργήσει κανονικά, θα έχει υποστεί τεράστια ζημιά.
Έστω και με αυστηρότερα μέτρα
Προκειμένου να υπάρξει τόνωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος, αύξηση του τζίρου και ορθότερη διαχείριση των αυξημένων αποθεμάτων, οι έμποροι επανέρχονται στην πρόταση τους για λειτουργία με ραντεβού σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα του καταστήματος.
Αυστηρότερους κανόνες λειτουργίας των καταστημάτων σε σχέση με τον τρόπο που άνοιξαν τον περασμένο Ιούνιο εξετάζει και το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Ήδη ο Άδωνις Γεωργιάδης, έχει περιγράψει το μέτρο του click inside που σχεδιάζεται, δηλαδή να μπορεί κάποιος να κλείνει ραντεβού και να επιτρέπεται η είσοδος στο κατάστημα με κανόνες και περιορισμούς.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει
Το προβάδισμα στην online εξυπηρέτηση των καταναλωτών και αυτή τη φορά είχαν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι αλυσίδες που έχουν οργανώσει τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, αν και στην ερώτηση εάν η επιχείρηση έχει ηλεκτρονικό κατάστημα το ένα τρίτο απάντησε θετικά, αναφέρεται στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τριπλασιάστηκε ο όγκος των παραγγελιών που το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται να μπορεί να εξυπηρετήσει. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.), τα ελληνικά e-shops, που υπό κανονικές συνθήκες αποτελούν το 17% της κίνησης, κλήθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες να ανταπεξέλθουν στον όγκο του υπολοίπου 83%, καταφέρνοντάς το σε μεγάλο ποσοστό. Με βάση τα στοιχεία του GRECA, ο όγκος που καλείται να διαχειριστεί η αγορά ξεπερνά τις 800.000 διακινήσεις ανά ημέρα, νούμερο το οποίο είναι πέρα από κάθε πρόβλεψη.
Πηγή: imerisia.gr