Δεν έχουν τέλος οι απάτες και τα μηνύματα phishing, καθώς φαίνεται πως οι επιτήδειοι βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να εξαπατούν. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή γιατί είναι πολύ εύκολο -ειδικά για κάποιον που δεν γνωρίζει καλά την τεχνολογία- να την «πατήσει».
Στην νέα υπόθεση θύμα είναι μια 43χρονη ημεδαπή που κατήγγειλε την 29η Δεκεμβρίου 2022 ότι έπεσε θύμα ηλεκτρονικής απάτης τύπου phishing.
Πιο συγκεκριμένα, είναι δικαιούχος λογαριασμού της Εθνικής Τράπεζας που αντιστοιχεί σε χρεωστική κάρτα και την 23η Δεκεμβρίου 2022 δέχτηκε ένα μήνυμα στην ηλεκτρονική αλληλογραφία από ένα διαδικτυακό περιβάλλον παρόμοιο με αυτό της Εθνικής Τράπεζας, το οποίο ανέφερε ότι έχει απενεργοποιηθεί η χρεωστική της κάρτα και θα πρέπει να ακολουθήσει έναν υπερσύνδεσμο που περιείχε το μήνυμα για να την ενεργοποιήσει.
Πραγματοποίησε σύνδεση από τον συνημμένο υπερσύνδεσμο, σε ένα περιβάλλον παρόμοιο με της Εθνικής Τράπεζας και εισήγαγε το όνομα χρήστη και τον κωδικό ασφαλείας ηλεκτρονικής τραπεζικής.
Την 26η Δεκεμβρίου 2022 από την ηλεκτρονική τραπεζική της Εθνικής Τράπεζας διαπίστωσε ότι είχε πραγματοποιηθεί μια αγορά αξίας 525 ευρώ στην πόλη Besancon της Γαλλίας σε έμπορο πούρων και μία αγορά αξίας 500 ευρώ στον ίδιο λίγο αργότερα. Επιπλέον, οι άγνωστοι δράστες δημιούργησαν μία εικονική προπληρωμένη κάρτα, στην οποία φόρτισαν το χρηματικό ποσό των 645 ευρώ από τον λογαριασμό της και ακολούθως πραγματοποίησαν μία μεταφορά προς λογαριασμό της Εθνικής επ’ ονόματι ενός ημεδαπού.
Ο λογαριασμός αυτός ανήκει στην παθούσα και στον παππού της ο οποίος δεν βρίσκεται εν ζωή και το εν λόγω χρηματικό ποσό είχει μείνει στον λογαριασμό.