Ρεπορτάζ

Τι προβλέπει ο νόμος για την προαγωγή, την αποφοίτηση και την εισαγωγή στα ΑΕΙ

Η φετινή Α’ Λυκείου θα εγκαινιάσει το 2016 το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Στη Β’ τάξη θα επιλέξουν μεταξύ Πρακτικού και Κλασικού. Στη Γ’ τάξη οι μαθητές επιλέγουν 1 από 5 επιστημονικά πεδία, Ανθρωπιστικών και Νομικών Σπουδών, Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, Επιστήμων Υγείας, Επιστημών Κοινωνικών, Πολιτικών και Οικονομίας και Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Γραπτές εξετάσεις
Για την προαγωγή και την απόλυσή τους οι μαθητές και των 3 τάξεων θα δίνουν γραπτές εξετάσεις στις οποίες τα μισά θέματα θα επιλέγονται με κλήρωση από Τράπεζα Θεμάτων. Τα υπόλοιπα μισά θα διαμορφώνονται από τον καθηγητή της τάξης. Ο ίδιος θα βαθμολογεί τα γραπτά των μαθητών του.
Για να προάγονται από τάξη σε τάξη οι μαθητές της Α και της Β’ Λυκείου θα πρέπει να συγκεντρώνουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10, αλλά και 10 στα επιμέρους μαθήματα που συναποτελούν τους κλάδους της Γλώσσας (Αρχαία, Νέα, Λογοτεχνία), και των Μαθηματικών (Αλγεβρα, Γεωμετρία), καθώς και 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα της τάξης. Διαφορετικά, παραπέμπονται σε επανεξέταση ή επαναλαμβάνουν την τάξη.
Για να πάρουν απολυτήριο οι μαθητές της Γ’ τάξης θα πρέπει να συγκεντρώσουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10, αλλά και 10 στη Γλώσσα (Νέα, Λογοτεχνία) και σε καθένα από τα υπόλοιπα 3 μαθήματα του επιστημονικού τους πεδίου (η Γλώσσα είναι κοινό μάθημα και για τα 5 πεδία), καθώς και 8 σε καθένα από τα μαθήματα κορμού της τάξης. Το σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων από την Α’ Λυκείου μέχρι τις πανελλαδικές ανέρχεται σε 43, ενώ αχαρτογράφητα νερά αποτελεί η Τράπεζα Θεμάτων, που θα διαμορφώνει σε μεγάλο ποσοστό το δείκτη επιτυχίας κάθε τάξης. Εκπαιδευτικοί με μακρά εμπειρία από τα Λύκεια της «δυτικής όχθης», τα οποία συγκεντρώνουν παιδιά των χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων, εκτιμούν ότι το νέο σύστημα θα οδηγήσει σε συρρίκνωση, το μαθητικό πληθυσμό των σχολείων τους. Η απέναντι όχθη προετοιμάζεται διαβλέποντας ραγδαία αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες «μαθητικής υποστήριξης» (φροντιστήρια, ιδιαίτερα).
Αφού πάρουν απολυτήριο οι απόφοιτοι του 2016, θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις στα 4 μαθήματα που αντιστοιχούν στο επιστημονικό πεδίο που επέλεξαν. Τα μισά θέματα κάθε πανελλαδικής εξέτασης θα προέρχονται από Τράπεζα θεμάτων και τα υπόλοιπα μισά θα διαμορφώνονται από τη γνωστή Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία διατηρείται ως ad hoc όργανο παράλληλα με το μόνιμο Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων που ιδρύεται με 40μελές Συμβούλιο και αντικείμενο, μεταξύ άλλων, να αξιολογεί τις εξετάσεις που θα εποπτεύει, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσιακές Διευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας, όπως η Διεύθυνση Εξετάσεων που επίσης διατηρείται.
Βαθμολογία
Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα ζυγίζεται ο γενικός μέσος όρος κάθε τάξης του Λυκείου συγκρινόμενος με το μέσο όρο της βαθμολογίας που συγκέντρωσε ο υποψήφιος στα 4 μαθήματα του επιστημονικού του πεδίου. Ο σχολικός βαθμός θα αναπροσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο της μονάδας από το μέσο όρο των πανελλαδικών μαθημάτων. Π.χ. για το μαθητή που έβγαλε στην Α’ Λυκείου 16 και στις πανελλαδικές 12, η σχολική βαθμολογία του θα μειωθεί σε 13. Μετά την αναπροσαρμογή τους οι βαθμοί των τριών τάξεων θα πολλαπλασιάζονται με συντελεστές διαφορετικούς για κάθε τάξη. Το νομοσχέδιο προβλέπει 0,4 για την Α’ Λυκείου, 0,7 για τη Β’ και 0,9 για τη Γ’ Λυκείου. Τα νούμερα αυτά δεν είναι οριστικά καθώς ο υπουργός Παιδείας έχει ζητήσει εξουσιοδότηση για να εκδώσει υπουργική απόφαση με την οποία «θα επανακαθοριστούν».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου