Ειδήσεις

Θα πετάξουν φέτος τα υδροπλάνα;

Η φετινή θερινή περίοδος, που ξεκινά στις 30 Μαρτίου, θα συνοδευθεί με την έναρξη πτήσης των υδροπλάνων; Αυτό είναι το ερώτημα που θέτουν παράγοντες της αγοράς, ύστερα και από τις έκτακτες πολιτικές εξελίξεις του τελευταίου διμήνου που έχουν «παγώσει» τα περισσότερα επενδυτικά εγχειρήματα.

Ο επικεφαλής της Hellenic Seaways Νίκος Χαραλάμπους, όπως έχει αναφέρει ο ίδιος, προγραμματίζει να εγκαινιάσει, κατά τη φετινή χρονιά, πτήσεις με τέσσερα υδροπλάνα Twin Otter 19 θέσεων, ενώ διαθέτει σε φάση αδειοδότησης περισσότερα από 40 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα.

Νέα προσκόμματα

Ωστόσο, ερώτημα παραμένει, προς στιγμήν, εάν μέχρι την ερχόμενη τουριστική σεζόν θα έχει αδειοδοτηθεί ικανοποιητικός αριθμός υδατοδρομίων που να εξασφαλίζει στις εταιρείες κερδοφορία ή έστω break even. Η αρχή έγινε με το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας για το οποίο ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας έλαβε πρόσφατα άδεια λειτουργίας. Ωστόσο ένα υδατοδρόμιο ίσον… κανένα, καθώς σήμερα ένα υδροπλάνο με σημείο αναχώρησης την Κέρκυρα δεν θα μπορούσε να προσγειωθεί παρά μόνο σε κάποιο αεροδρόμιο…

Επομένως, σύμφωνα με παράγοντες της συγκεκριμένης αγοράς, το ζητούμενο είναι να προχωρήσει τάχιστα η αδειοδότηση μεγαλύτερου αριθμού υδατοδρομίων ώστε να είναι δυνατόν να δημιουργηθεί δίκτυο. Ωστόσο, το εγχείρημα της επιτάχυνσης της αδειοδότησης βρίσκεται αντιμέτωπο με δύο προσκόμματα. Αφενός ο κρατικός μηχανισμός είναι αποδιοργανωμένος ενόψει εκλογών, κάτι που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί για αρκετές εβδομάδες και μετεκλογικά.

Αφετέρου, υδατοδρόμια, που υλοποιούνται ως δημόσιες επενδύσεις, προχωρούν με πολύ βραδείς ρυθμούς.

Ο προϋπολογισμός του έργου κατασκευής ενός υδατοδρομίου κυμαίνεται από 50.000 έως 100.000 ευρώ περιλαμβάνοντας, κατά βάση, την εγκατάσταση μίας πλωτής εξέδρας και ενός λυόμενου χώρου αναμονής των επιβατών.

Το κόστος υλοποίησης μπορεί να αναλάβει είτε ο ιδιώτης είτε το Δημόσιο, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. Συγκεκριμένα, οι δήμοι, τα λιμενικά ταμεία ή οι οργανισμοί λιμένος μπορούν να υποβάλουν αίτηση για την έκδοση άδειας υδατοδρομίου. Οι συγκεκριμένοι φορείς θα διαθέτουν και την ιδιοκτησία των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να αναθέτουν την λειτουργία σε ιδιωτική εταιρεία.

Όπως προβλέπει η νομοθεσία, ένα υδατοδρόμιο μπορεί να κατασκευαστεί εξ’ ολοκλήρου με ιδιωτικά κεφάλαια και σε αυτή την περίπτωση κάτοχος της άδειας λειτουργίας μπορεί να είναι ιδιώτης. Ωστόσο, τα υδατοδρόμια που κατασκευάζουν οι ιδιώτες προχωρούν γρήγορα. Σε αντίθεση, δηλαδή, με αυτά που υλοποιεί το Δημόσιο που αναπτύσσονται με αργούς ρυθμούς.

Την ίδια στιγμή, το «άλφα και το ωμέγα» για τη βιωσιμότητα των εταιρειών παροχής μεταφορικών υπηρεσιών με υδροπλάνο είναι η χωροθέτηση υδατοδρομίου στην Αθήνα. Ωστόσο, τέτοιου είδους σχέδιο δεν υπήρξε από την σημερινή κυβέρνηση και αγνοείται εάν θα αποτελέσει μια από τις πρώτες προτεραιότητες του καινούργιου κυβερνητικού σχήματος, όπως αναφέρουν στελέχη των μεταφορών.

Η Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά έχει απορριφθεί ως περιοχή για την ανάπτυξη των απαιτούμενων εγκαταστάσεων και στο πλαίσιο αυτό παλαιότερα σχέδια- που έχουν, πλέον, «παγώσει» – προέβλεπαν την υλοποίηση υδατοδρομίου στο χώρο του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας.

Το ζητούμενο, σήμερα είναι να ξεκινήσει έστω και σε πιλοτικό στάδιο η λειτουργία των υδροπλάνων το επόμενο καλοκαίρι, μιας και ήδη έχουν χαθεί οι σεζόν 2013 και 2014.

Ας σημειωθεί ότι οι δύο εταιρείες που επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στην αγορά υδροπλάνων είναι οι Hellenic Seaplanes και Ελληνικά υδατοδρόμια.

Πηγή:capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου