Σκληρή γλώσσα εναντίον όσων «ροκανίζουν» την Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Δωδεκανήσου χρησιμοποιεί ο πρόεδρός της Κ. Μιχάλης Κορδίνας, ο οποίος μιλά στη «δ» για όλα τα ζητήματα και τις αντιπαλότητες που αναζωπυρώθηκαν προσφάτως, με αφορμή το ΔΗΦΟΔΩ και τη Διοικητική Μεταρρύθμιση.
Ο κ. Κορδίνας υποστηρίζει ότι οι διαφοροποιήσεις επί διαφόρων ζητημάτων «οφείλονται και σε εσωτερικές αντιπαλότητες, οι οποίες έχουν χρονική αφετηρία, τις διαδικασίες εκλογής της ΤΕΔΚΔ» και προσθέτει ότι «την αυτοδιοίκηση δεν την εκφράζουν ούτε ο κ. Στάγκας, ούτε ο κ. Σαββής, αλλά τα συντεταγμένα της όργανα και αυτά είναι συγκεκριμένα, είτε αρέσει σε κάποιους, είτε δεν αρέσει».
Σημειώνει ότι «δεν είναι δυνατόν να κατακερματίζονται οι αρμοδιότητες, της ΤΕΔΚ ανάλογα με τα συμφέροντα και τις συγκυρίες» και ότι «ο τρόπος που λειτουργούν και οι διαδικασίες των διαφοροποιήσεων και του ροκανίσματος, κάνουν κακό στην ίδια την αυτοδιοίκηση, στο θεσμό και στον διεκδικητικό ρόλο που διαδραματίζει η Τοπική Ένωση».
Κατά τα λοιπά, ο κ. Κορδίνας προσάπτει αδιαλλαξία στο ΕΒΕΔ στην προσπάθειά του να καταργήσει το ΔΗΦΟΔΩ και όχι να τον αναμορφώσει, θεωρεί ότι ένας Δήμος στο νησί είναι η ενδεδειγμένη λύση στα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, ενώ σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αυτοδιοικητικούς καταθέτει μια τολμηρή πρόταση, της συνένωσης της Δωδεκανήσου με μια ισχυρή και αυτάρκη περιοχή, όπως η Κρήτη, στο πλαίσιο της περιφερειακής αυτοδιοίκησης.
Ερωτηθείς αν ο ίδιος θα διεκδικήσει τον ενιαίο δήμο Ρόδου , εφ’ όσον προκύψει, το αφήνει ανοιχτό και απαντά: «Όταν οι άνθρωποι σχεδίαζαν ο Θεός γελούσε. Όλα λοιπόν στην ώρα τους».
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Κύριε δήμαρχε, γεγονότα και δηλώσεις του τελευταίου διαστήματος, κατέδειξαν αν μη τι άλλο, ότι η τοπική αυτοδιοίκηση του νομού μας δεν είναι ενωμένη, ούτε βαδίζει συντεταγμένα όσον αφορά σοβαρά ζητήματα, όπως τα οικονομικά της, την διοικητική της μεταρρύθμιση και άλλα, μικρότερης ίσως σημασίας. Που το αποδίδετε αυτό;
Πρώτα απ’ όλα κ. Διακίδη, πρέπει να τονίσουμε ότι είμαστε μια ιδιαίτερη νησιώτικη περιοχή. Και βέβαια, ξεκινώντας από τα σοβαρά ζητήματα – έτσι όπως τα αναφέρατε – για τον κάθε δήμο ή έστω για κάποιες ομάδες δήμων, υπάρχουν κοινά θέματα οικονομικά και κοινά διοικητικής μεταρρύθμισης. Επ’ ουδενί όμως, με κοινή προσέγγιση για όλα, λόγω του κατακερματισμού και των διαφορετικών ταχυτήτων, που επικρατούν στο νομό. Το ζητούμενο άλλωστε, είναι η ομοιογένεια και η άρση των ανισοτήτων.
Σε αυτά λοιπόν τα θέματα διαφορετικότητας που ουσιαστικά ευθύνεται ο Καποδίστριας 1, οφείλονται και οι κατά καιρούς διαφοροποιήσεις, είτε στα ζητήματα διοικητικής μεταρρύθμισης είτε στα οικονομικά. Υπάρχουν σαφέστατα διαφορετικές προσεγγίσεις, διαφορετικές κλίμακες, διαφορετικές ανάγκες και αφετηρίες. Είναι δύσκολος ο νομός για να μπορέσουμε να έχουμε μια ομοιογένεια, που υπάρχει σε ζητήματα, τα οποία είναι κορμός των πολιτικών που έχει υιοθετήσει η ΤΕΔΚ εδώ και αρκετά χρόνια, που άπτονται της άρσης της απομόνωσης των νησιών, προκειμένου να συμπεριφέρεται το κράτος με συγκεκριμένο τρόπο στην Επικράτεια και να αισθανόμαστε κι εμείς, πολίτες πρώτης κατηγορίας, όπως αισθάνονται αυτοί της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συνάδελφοί σας όπως οι κ.κ. Σαββής και Στάγκας, δημόσια έχουν εκφράσει την διαφωνία τους με την άρνησή σας να συζητήσετε με το Επιμελητήριο για το ΔΗΦΟΔΩ. Πιστεύετε ότι η διαφοροποίησή τους μπορεί να οφείλεται σε εσωτερικές αντιπαλότητες και στο γεγονός ότι δεν συμμετέχουν στο δ.σ της ΤΕΔΚ;
Το ότι δεν συμμετέχουν στο δ.σ. της ΤΕΔΚΔ είναι το ένα σκέλος. Και το ότι οφείλονται και σε εσωτερικές αντιπαλότητες, οι οποίες έχουν χρονική αφετηρία, τις διαδικασίες εκλογής της ΤΕΔΚΔ. Από εκεί ξεκινούν όλα αυτά τα ζητήματα των διαφοροποιήσεων, περισσότερο βεβαίως για τον κ. Στάγκα. Εκφράζοντας την άποψη του δ.σ. της ΤΕΔΚΔ, ξεκαθάρισα ότι δεν κουβεντιάζουμε για ζητήματα κατάργησης του ΔΗΦΟΔΩ.
Πρέπει όμως να θυμίσω το εξής: όταν εγώ προσωπικά συναντήθηκα στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου με τον κ. Χατζημάρκο και τον κ. Νικητιάδη, πάλι κατηγορήθηκα από τους ίδιους ανθρώπους, γιατί να συναντηθώ. Επομένως δεν διαφαίνεται αδιαλλαξία από πλευράς δ.σ. Η αδιαλλαξία έχει να κάνει με την άποψη του Επιμελητηρίου, περί κατάργησης του φόρου και οι ενδείξεις – ανεξάρτητα αν αυτό προσφέρεται ως βελτίωση του φόρου – αποδεικνύουν ότι όλα αυτά τα ζητήματα κινούνται προς την κατάργηση του ΔΗΦΟΔΩ και όχι προς την αναμόρφωσή του.
Και βέβαια, την αυτοδιοίκηση δεν την εκφράζουν ούτε ο κ. Στάγκας, ούτε ο κ. Σαββής, αλλά τα συντεταγμένα της όργανα και αυτά είναι συγκεκριμένα, είτε αρέσει σε κάποιους, είτε δεν αρέσει.
Οι ίδιοι, υποστηρίζουν πως δεν είναι δυνατόν για μεγάλα ζητήματα που αφορούν πρωτίστως τους μεγάλους δήμους όπως ο ΔΗΦΟΔΩ να αποφασίζουν οι δήμαρχοι πολύ μικρών νησιών που μετέχουν στο δ.σ. της ΤΕΔΚΔ. Μήπως τελικά η σημερινή σύνθεση της ΤΕΔΚΔ δεν είναι η ενδεδειγμένη και η αντιπροσωπευτικότερη;
Αντιθέτως, είναι και η ενδεδειγμένη και η αντιπροσωπευτικότερη, διότι αυτή η σύνθεση, έχει προκύψει από δημοκρατικές διαδικασίες. Και πόσο μάλλον, οι άνθρωποι οι οποίοι είναι αιρετοί και γνωρίζουν από δημοκρατικές διαδικασίες, να μην αναγνωρίζουν το δ.σ. της ΤΕΔΚΔ. σε ό,τι αφορά στο ΔΗΦΟΔΩ που βέβαια το μεγαλύτερο σκέλος του αφορά τους δήμους της Ρόδου. Από εκεί και πέρα, αν η ΤΕΔΚΔ δεν τους εκφράζει, έχουν το δικαίωμα να διαφοροποιηθούν.
Και γιατί δεν είναι δυνατόν οι δήμαρχοι μικρών νησιών να αποφασίζουν για ζητήματα μεγάλων νησιών; Όταν εμείς αποφασίζουμε για τα ζητήματα μικρών νησιών είναι όλα εντάξει; Ποιο είναι αυτός που έχει δικαίωμα να κρίνει και ανάλογα να δέχεται ή όχι, το αποτέλεσμα μιας εκλογικής διαδικασίας; Δεν θεωρώ λοιπόν ότι κατακερματίζονται οι αρμοδιότητες, της ΤΕΔΚ ανάλογα με τα συμφέροντα και τις συγκυρίες.
Εν τούτοις, το δ.σ. αποτελείται από εντεταλμένα αιρετά όργανα της αυτοδιοίκησης, που έχουν καταξιωθεί στην πορεία του χρόνου και στη συνείδηση των πολιτών και των αιρετών της Δωδεκανήσου. Δεν ωφελεί κανέναν το να υποσκάπτεται ο ρόλος της ΤΕΔΚ διότι είναι ένα εργαλείο που μπαίνει μπροστάρης σε ζητήματα του νομού. Ο τρόπος που λειτουργούν και οι διαδικασίες των διαφοροποιήσεων και του ροκανίσματος, κάνουν κακό στην ίδια την αυτοδιοίκηση, στο θεσμό και στον διεκδικητικό ρόλο που διαδραματίζει η τοπική Ένωση.
Επί της ουσίας κ. δήμαρχε, γιατί δεν συζητάτε με τις παραγωγικές τάξεις για το θέμα; Πολύ δε περισσότερο, από τη στιγμή που διάφορες καταγγελίες, έχουν αναδείξει στρεβλώσεις και αδικίες όσον αφορά στην είσπραξη του ΔΗΦΟΔΩ. Αυτή η εκκρεμότητα, δείχνει να επιδεινώνει συνεχώς το κλίμα.
Στην συνεδρίαση της ΤΕΔΚ θα γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις για το ΔΗΦΟΔΩ διότι και αυτοί που παροτρύνουν την συζήτηση επί του θέματος, δεν κατανοούν τι πρέπει να συζητήσουμε. Η επιτροπή έχει συνέλθει δύο φορές και αυτό που προέκυψε είναι το 5%, για το οποίο, ενώ είναι νόμιμο από το υπουργείο Εσωτερικών, υφίσταται ζήτημα να το ξαναδούμε, προτείνοντας, οι ρυθμίσεις που ισχύουν για άλλες οφειλές προς το δημόσιο να υιοθετηθούν και για τον δημοτικό φόρο.
Οι εισπράξεις για το 5% ετησίως, σημαίνει συνολικά σε διάστημα έτους, 50.000 ευρώ περίπου, όμως διαβλέπουμε λόγω οικονομικής κρίσης, αυτό να πολλαπλασιαστεί. Γι’ αυτό και θα κινηθούμε προς την κατεύθυνση του να λυθεί το όλο ζήτημα.
Επί πλέον, ενώ οι υπηρεσίες όπως το ΙΚΑ μπορούν να δεχθούν δηλώσεις που σημαίνουν αποδοχή οφειλής, προς αυτές χωρίς να πληρώνει και αργότερα να του επιβάλλεται το πρόστιμο, εμείς, δεν δεχόμαστε την δήλωση χωρίς την είσπραξη του ποσού. Πρέπει σε αυτό το σημείο να γίνει τροποποίηση, γι’ αυτό και θα γίνουν προσπάθειες από πλευράς μας.
Για το θέμα με τους εμπόρους τσιγάρων, θα πρέπει να ορίσουμε νομικό σύμβουλο, διότι, από τους πέντε, πληρώνουν ανελλιπώς οι τρεις και οι υπόλοιποι ακόμα οφείλουν. Αυτό είναι αντίθετο με τις αρχές της δίκαιης αντιμετώπισης των πολιτών και θα πρέπει να λυθεί.
Ενόψει της οικονομικής κρίσης επίσης. θα προτείνουμε να δοθούν περισσότερα χρήματα στο ΠΡΟΤΟΥΡ προκειμένου να διοχετευθούν στην διαφήμιση για εσωτερικό τουρισμό. Σε ό,τι αφορά στο πουν πάνε τα χρήματα του ΔΗΦΟΔΩ, αποτελεί πρόταση της ΤΕΔΚ, οι δήμοι, να κωδικοποιήσουν τις δαπάνες στα τεχνικά τους προγράμματα και τους προϋπολογισμούς, έτσι ώστε να αποδεικνύονται οι δράσεις προς το κοινό καλό. Αυτά τα ζητήματα θα τεθούν στο δ.σ. και εφόσον γίνουν αποδεκτά, θα προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Τα υπόλοιπα, θεωρώ ότι γίνονται εκ του πονηρού, δεν απηχούν στην όλη συζήτηση, απλά και μόνον για να διαφοροποιηθούν κάποιοι από τις αποφάσεις του δ.σ.
Η διοικητική αναδιάρθρωση που θα ανοίξει και πάλι εκ βάθρων το θέμα των οικονομικών των ΟΤΑ, θα επηρεάσει το ΔΗΦΟΔΩ; Κάποιοι υποστηρίζουν ότι δύσκολα θα διασωθεί, ότι αργά ή γρήγορα θα κριθεί παράνομος και θα καταργηθεί.
Το ζητούμενο, είναι να αναγνωρίσει η χώρα την ιδιαιτερότητα της περιοχής και τα προνόμια που είναι θεσμοθετημένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η νησιωτικότητα που αναφέρεται ρητά και στο Σύνταγμα, πρέπει να γίνεται πράξη. Ο ΔΗΦΟΔΩ, είναι μια αναγνώριση του χώρου μας και έρχεται από πολύ παλιά, για να εξασφαλίζει πόρους εκ των έσω, με τη συμμετοχή όλων. Αν ο κάθε πολίτης ήξερε ακριβώς το που διατίθενται τα χρήματα, θα είχε διαφορετική εντελώς αντιμετώπιση. Και αυτό πρέπει να κάνουμε: ενημέρωση στους πολίτες.
Με τη νέα διοικητική μεταρρύθμιση, την φορολογική ικανότητα που θα έρθει στους δήμους και τον αντικειμενικό προσδιορισμό των αναγκών για πόρους στην κάθε περιοχή, εκτιμώ ότι είναι ευκαιρία να τα δούμε όλα μαζί και αν πραγματικά εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα κάθε δήμου με τους πόρους που θα διασφαλίσει η κεντρική εξουσία, κανείς δεν θα έχει πρόβλημα με τον συγκεκριμένο φόρο. Διότι έχει θεσπιστεί, για να μπορέσουμε να επιχειρούμε στον τόπο μας προς την ανάπτυξη αυτού.
Πολύς λόγος έγινε για το τέλος παρεπιδημούντων και για την αντικατάστασή του, τελικά καταργήθηκε, δεν αντικαταστάθηκε και τώρα, επαναφέρεται από τις αρχές του 2010.
Ένα ζήτημα για το οποίο διατυπώθηκαν αντιρρήσεις, είναι η απόφασή σας να διενεργήσετε διεθνή διαγωνισμό για την εξεύρεση γραφείου συμβούλων. Υπάρχει η άποψη ότι την δουλειά αυτή, την κάνει ήδη η ΑΝΔΩ. Ποιο είναι το σκεπτικό σας;
Αυτή όλη η συζήτηση γίνεται εκ του πονηρού. Έχει ξεκινήσει από τον συνάδελφο κ. Σαββή, που είναι και πρόεδρος της ΑΝΔΩ, αφού τοποθετήθηκε από το δ.σ. της ΤΕΔΚΔ, παρόλο που δεν είναι μέλος.
Σήμερα η ΑΝΔΩ θα έκλεινε λόγω έλλειψης πόρων, διότι το LEADER που χειρίστηκε τα τελευταία χρόνια έκλεισε και το επόμενο δεν έχει ανοίξει ακόμα. Στο πλαίσιο λοιπόν της ενίσχυσης των μικρών νησιών (σε συμβουλευτικό και καθοδηγητικό πλαίσιο) η ΤΕΔΚΔ ανέθεσε ένα μεγάλο τμήμα προς αυτή την κατεύθυνση στην ΑΝΔΩ.
Το θέμα που αφορά στην ανάδειξη γραφείου συμβούλων, είναι εντελώς διαφορετικό και λυπάμαι που κάποιοι θέλουν να το απλοποιήσουν τόσο, ώστε να υποβαθμίζουν την όλη προσέγγιση που η ΤΕΔΚΔ έχει κάνει εδώ και ένα χρόνο και συνίσταται στο εξής: εμείς κατά καιρούς, ασχοληθήκαμε με ζητήματα που δεν άπτονται μόνο των δικών μας ενεργειών, αλλά και με άλλα, όπως είναι αυτό του μεταφορικού ισοδύναμου ή της εξαίρεσή μας από τα διευρωπαϊκά δίκτυα, όπως η Εγνατία οδός ή η Αττική οδός. Τα νησιά, έχουν εξαιρεθεί αυτής της διαδικασίας, που θα αποτελούσε για εμάς ευκαιρία τεράστια, να μπούμε στις διαδικασίες που αφορούν στις θαλάσσιες δημόσιες συγκοινωνίες. Εκτιμώ ότι εκεί το μετρό του Αιγαίου θα γινόταν πράξη, για την άρση της απομόνωσης.
Αυτά είναι σοβαρά και βαθιά ζητήματα όπως αυτό της ενέργειας ενόψει της νέας προσέγγισης που γίνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, των προνομίων που χαίρουν οι απομακρυσμένες περιοχές κ.α. Μέχρι στιγμής οι κυβερνήσεις δεν τα προώθησαν ως σοβαρά ζητήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χρειαζόμαστε λοιπόν άλλου είδους προσέγγιση, επαφές, τεκμηρίωση και μελέτες, από αυτές που έχει τη δυνατότητα να κάνει η ΑΝΔΩ. Χρειαζόμαστε εντελώς διαφορετικές επιδεξιότητες και ικανότητες του συμβούλου, για να φτάσουμε στο επιθυμητό και αυτά θα διαπραγματευτεί το γραφείο συμβούλων.
Τα άλλα, περί δυνατότητος της ΑΝΔΩ να διεκπεραιώσει όλα αυτά, είναι εκ του πονηρού. ¶λλωστε τα ζητήματα είναι τα ίδια εδώ και 20 – 30 χρόνια. Γιατί δεν έγιναν αφού είχε τις δυνατότητες η ΑΝΔΩ να τα διεκπεραιώσει; απλούστατα, γιατί δεν μπορεί. Το κόστος ανέρχεται περίπου στις εκατό χιλ. ευρώ ετησίως και το ορίσαμε σύμφωνα με την πενταετή διάρκεια του ΕΣΠΑ. Μπορεί δε, ανά πάσα στιγμή να διακοπεί, χωρίς ποινική ρήτρα.
Όσον αφορά στον Καποδίστρια 2 η προσωπική σας θέση για έναν δήμο, σε ολόκληρο το νησί είναι γνωστή, όμως εδώ δεν υπάρχει ενιαία στάση, τουλάχιστον για το νησί της Ρόδου. Ο κ. Στάγκας για παράδειγμα, είπε σε εκπομπή προσφάτως, ότι έχει πληροφορίες ότι το υπ. Εσωτερικών προσανατολίζεται στη διατήρηση των τριών αρχαίων πόλεων του νησιού, συμπεριλαμβανομένης και της Ρόδου, δηλαδή 4 δήμοι. Υπέρ των τεσσάρων δήμων έχει τοποθετηθεί και ο δήμαρχος της Ρόδου. Έχετε ανάλογες πληροφορίες;
Για μένα, το θέμα της διοικητικής μεταρρύθμισης δεν είναι η ιστορική αποκατάσταση. Αλλιώς θα μπορούσαμε να κάνουμε και την Δωρική Εξάπολι και να ενωθούμε με την Κω και πάει λέγοντας. Αντίθετα, αποβλέπει στην δημιουργία ισχυρών δήμων που θα μπορούν να σχεδιάζουν και να ενεργούν, με βάση τις ανάγκες του τόπου. Ας αφήσει λοιπόν ο καθένας τα κόλπα περί ιστορικότητας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, είναι αποπροσανατολιστικά τα επιχειρήματα. Είναι καλύτερα κάποιοι αιρετοί να λένε ότι: «εμείς καλά είμαστε όπως είμαστε και δεν θέλουμε αλλαγές» από το να ισχυρίζονται ότι: «θέλουμε διοικητική μεταρρύθμιση, αλλά χωρίς να αγγίξουν εμάς». Η διοικητική μεταρρύθμιση αποτελεί επανάσταση. Ανατροπή χρόνιων παθήσεων του ελληνικού κράτους, των πελατειακών σχέσεων μεταξύ τοπικής και κεντρικής πολιτικής, του αθηνοκεντρικού κράτους, των όσων σήμερα βιώνει ο πολίτης της περιφέρειας, του ποιος σχεδιάζει στην πλάτη ποιου και ποιος αποφασίζει. Γι’ αυτό χρειάζεται και καθολική συμμετοχή.
Δεν αποτελεί ζήτημα των αιρετών που θα διαχειριστούν ως όργανα τη μεταρρύθμιση προς όφελος των πολιτών. Η αυτοδιοίκηση έχει χρέος να ενημερώσει σωστά τους πολίτες και να εκφράσει στη συνέχεια τις απόψεις τους. Το θέμα δεν είναι το ποια καρέκλα θα έχουμε σε ένα μελλοντικό σχήμα. Αν αυτά γίνουν κατανοητά, ο διάλογος θα αποβεί πραγματικά σε όφελος των πολιτών.
Πόσο ρεαλιστική είναι κατά την άποψή σας η απαίτηση να αποτελέσει η Δωδεκάνησος ξεχωριστή Περιφέρεια, όταν ο στόχος είναι να μειωθεί ο αριθμός των περιφερειών;
Είναι γνωστό ότι είμαστε περιοχή με ιδιαιτερότητες. Όμως, ως νομός δεν είμαστε αυτάρκεις ούτε σε προϊόντα, ούτε σε υπηρεσίες, ούτε σε παραγωγή. Οι μη αυτάρκεις τόποι, ανήκουν σε σφαίρες επιρροής. Για εμάς, η ηπειρωτική χώρα που είναι δίπλα μας είναι η Ασία, που όμως δεν βρίσκεται στα εθνικά μας όρια. Ποιος λοιπόν τόπος ελληνικός μπορεί να μας βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή και να γίνει σημείο αναφοράς;
Το καλύτερο θα ήταν να πάει η Δωδεκάνησος με την Κρήτη και ας αφήσουμε κάποιους να λένε διάφορά «πατριδοκαπηλικά». Πρέπει να εκμεταλλευθούμε το ότι η Κρήτη είναι αυτόνομη, με παραγωγή, τουρισμό, Πανεπιστήμια, προϊόντα κ.α. και δεν έχουμε να κάνουμε με το Β. Αιγαίο που δεν είναι ανεπτυγμένος τόπος και δεν μπορεί να μας ωφελήσει σε καμία περίπτωση.
Οι Περιφέρειες στην Ευρώπη, διεκδικούν απευθείας και δεν περιμένουν να πάει το θέμα κεντρικά και μετά από συνολικό σχεδιασμό. Να γίνουν λοιπόν συμφωνίες κυρίων όπως έγινε με τη Σύρο στο 55-45 και προχωρήσαμε.
Τι είναι πιο ουσιαστικό, ο ενιαίος δήμος ή οι περισσότεροι με μητροπολιτικές λειτουργίες;
Αν στα ζητήματα που μας απασχολούν έμπαιναν οι μητροπολιτικές λειτουργίες, στους υφιστάμενους δήμους θα έμεναν ελάχιστα. Το θέμα είναι το αποτέλεσμα. Που θα είναι τελικά το επιθυμητό ή ο καθένας θα τραβά το σχοινί για τον εαυτό του;
Σε περίπτωση ενιαίου δήμου θα τον διεκδικήσετε;
Όταν οι άνθρωποι σχεδίαζαν ο Θεός γελούσε. Όλα λοιπόν στην ώρα τους, στον χρόνο τους και ανάλογα με τις συνθήκες και τις συγκυρίες. Δεν είναι θέσφατα. Τα πάντα ρει.
Πρόσφατα η ΤΕΔΚΔ συναντήθηκε με τους βουλευτές. Ποια είναι τα βασικότερα ζητήματα που τους ζητήσατε να προωθήσουν;
Το ακτοπλοϊκό, τα ζητήματα υγείας, παιδείας, ισονομίας και ισοπολιτείας και τα θέματα των οικονομικών με προεξέχοντα το ΔΗΦΟΔΩ, όπου δεσμεύθηκαν να παραμείνει και αν χρειαστεί να γίνουν μόνον διορθώσεις.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/skliri-glossa-enantion-oson-rokanizoun-tin-tedkd/