Ερώτηση στη Βουλή για το «μεταφορικό ισοδύναμο»

Ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε χθες η Βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Μίκα Ιατρίδη για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου και τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών στα Δωδεκάνησα.
Στην ερώτηση της η Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας αναφέρει ότι τα Δωδεκάνησα είναι ένας από τους πιο απομακρυσμένους νησιωτικούς νομούς της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, η απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, την Κρήτη, τις Κυκλάδες και τη Βόρειο Ελλάδα, όσο και η ενδοδωδεκανησιακή επικοινωνία, είναι πολύ σημαντική για την περαιτέρω ανάπτυξη του Νομού Δωδεκανήσου, ενός νομού, ο οποίος συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών της Ελλάδας.
Με δεδομένο ότι η Ελλάδα είναι μια νησιωτική χώρα, όπου το 14% του πληθυσμού κατοικεί στα 124 από τα 3.500 περίπου νησιά, και τα Δωδεκάνησα είναι από τους πολυπληθέστερους, πολυνησιακούς νομούς, κρίνεται απαραίτητη η εφαρμογή πολιτικών που να ανταποκρίνεται στις μεταφορικές ανάγκες των Δωδεκανήσιων. Αν και ο Πρωθυπουργός, κ. Γεώργιος Παπανδρέου, αναφέρθηκε στις προγραμματικές δηλώσεις για την προώθηση του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» για τα νησιά της χώρας μας, εντούτοις, από το προσχέδιο του Προϋπολογισμού παρατηρείται σημαντική μείωση στα προβλεπόμενα κονδύλια για τις άγονες γραμμές, ενώ δεν αναφέρεται τίποτα για τη χρηματοδότηση της πολιτικής του «Μεταφορικού Ισοδύναμου».
Επειδή η άσκηση της νησιωτικής πολιτικής δεν μπορεί να γίνεται μόνο με διακήρυξη προθέσεων. Επειδή η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία χρειάζεται καλύτερο σχεδιασμό και πρόγραμμα από αυτόν που προκύπτει με βάση τα νεοσυσταθέντα υπουργεία και την κατάργηση του αρμόδιου Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής η Δωδεκανήσια Βουλευτής ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς με ποια κριτήρια θα εφαρμοστεί το «Μεταφορικό Ισοδύναμο» στις νησιωτικές περιοχές της χώρας και ειδικά στα Δωδεκάνησα.
Επίσης οι Υπουργοί ερωτώνται εάν προβλέπεται η επέκταση εφαρμογής του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» και σε άλλα μέσα μεταφοράς όπως και η αύξηση των πιστώσεων για τις άγονες γραμμές διότι το ποσό που αναφέρεται στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2010 κρίνεται, από την μέχρι τώρα εμπειρία, ανεπαρκές και τέλος ποιο Υπουργείο θα αναλάβει τον απαραίτητο συντονισμό για την εφαρμογή του «Μεταφορικού Ισοδύναμου»