Δόθηκε “πράσινο φως” για την διαπλάτυνση της παραλιακής οδού

To “πράσινο φως” για τη συνέχιση των εργασιών διαπλάτυνσης του παραλιακού δρόμου στ’ Αφάντου προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως παρακαμπτήριος έως ότου ολοκληρωθούν οι εκτελούμενες εργασίες μετατόπισης του δικτύου ύδρευσης και κατασκευής όμβριων και διαπλάτυνσης της Εθνικής οδού μέχρι τα Κολύμπια έδωσε χθες η ΕΤΑ μετά και από παρέμβαση της ΕΥΔΕ Ύδρευσης Ρόδου.
Η ΕΤΑ συγκεκριμένα έκαμψε τις αντιρρήσεις της για την πραγματοποίηση του έργου της διαπλάτυνσης της παραλιακής οδού φοβούμενη τετελεσμένα από την επέκταση του δρόμου στο ακίνητο ιδιοκτησίας της αλλά και την ασφαλτόστρωσή του.
Πλην όμως πέραν της ΕΤΑ παρέμβαση για το ίδιο ζήτημα σημειώθηκε και από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου που με έγγραφο της έχει διακόψει τις εκτελούμενες εργασίες μετά τη διενέργεια αυτοψίας από την οποία προέκυψε ότι εργολαβική εταιρεία έχει παρέμβει στο χώρο δια της διαπλάτυνσης της υφιστάμενης οδού με διάστρωση αμμοχάλικου με σκοπό την ασφαλτόστρωση του τόσο σε τμήμα της ιδιωτικής περιουσίας της ΕΤΑ όσο και σε τμήμα της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής.
Με άλλα λόγια μετά και την απόφαση της ΕΤΑ να παραχωρήσει την άδεια για τη συνέχιση του έργου απαιτείται η έκδοση συμπληρωματικών αδειών αλλά και η σύμφωνη γνώμη της ΚΥΔ για την επιχειρούμενη παρέμβαση σε τμήμα της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας.
Υπενθυμίζουμε ότι για το ίδιο ζήτημα υπήρξε συνάντηση του δημάρχου Αφάντου κ Σ. Διακοσταματίου με τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου κ Κ. Μπούτσικο από τον οποίο ζητήθηκε να επιτρέψει τη συνέχιση του έργου. Ο κ Εισαγγελέας κατέστησε στον δήμαρχο σαφές ότι δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα επισημαίνοντας μάλιστα ότι είναι υπόχρεος σε διενέργεια σχετικής προκαταρκτικής έρευνας μετά την κοινοποίηση σχετικών αναφορών από τους θιγόμενους.
Εν πάση περιπτώσει την 23η Νοεμβρίου 2009 η ΕΥΔΕ διαμαρτυρήθηκε στην ΕΤΑ για την απόφαση της να ζητήσει τη διακοπή των εκτελούμενων εργασιών επισημαίνοντας ότι η παράκαμψη έχει κριθεί απολύτως αναγκαία αφ΄ ενός διότι δεν υπήρχε άλλος ασφαλής τρόπος κατασκευής των τεχνικών έργων και αφ’ ετέρου για την αντιμετώπιση του κινδύνου πλημμύρας από τους ανάντη των τεχνικών ευρισκόμενους χείμαρρους.
Επεσήμανε δε ότι η παράκαμψη για να είναι ασφαλής και λειτουργική πρέπει να έχει πλάτος σε όλο το μήκος της τουλάχιστον 6,5 μέτρα προκειμένου να εξασφαλίζει τη διέλευση δύο αντιθέτως κινουμένων αυτοκινήτων. Η διάρκεια της παράκαμψης εκτιμάται από την ΕΥΔΕ σε 1,5 με 2 μήνες.
Σημείωσε δε ότι τα έργα που εκτελούνται είναι συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ με αυστηρά χρονικά και οικονομικά πλαίσια για την εκτέλεση τους. Υποσχέθηκε παραπέρα ότι θα βελτιώσει την παραλιακή οδό και θα την καταστήσει ασφαλή στην κίνηση των οχημάτων υποστηρίζοντας ότι η οδός αυτή έχει σε μεγάλο μήκος της, ιδίως προς την πλευρά της θάλασσας υποσκαφτεί και καταστραφεί στα άκρα της παρουσιάζοντας μια ακανόνιστη οριογραμμή. Σε πολλά σημεία όπως τονίστηκε εγκυμονούνται κίνδυνοι για τα κινούμενα οχήματα.
Τονίζει παραπέρα ότι δεν είχε πρόθεση δια του αναδόχου της να θίξει την ιδιοκτησία της ΕΤΑ επισημαίνοντας ότι με τις παρεμβάσεις της θα αναβαθμίσει την υποδομή της παραλιακής οδού και θα την παραδώσει σε καλύτερη κατάσταση από αυτήν που βρισκόταν.
Η ΕΤΑ απάντησε το απόγευμα της 25ης Νοεμβρίου 2009 ως εξής:
Η ΕΤΑ, με το από 20/11/2009 Α.Π. 6580 έγγραφό της, συνήνεσε στην εκτροπή και διέλευση κυκλοφορίας οχημάτων μέσω υφιστάμενης εντός του ακινήτου της οδού, υπό τους όρους που στο άνω έγγραφο εκτέθηκαν, προς προστασία της περιουσίας την οποία διαχειρίζεται, αλλά και διαφύλαξης των συμφερόντων της, στο πλαίσιο του εκκρεμούς διαγωνισμού αξιοποίησης του κτήματος.
Οπως σαφώς προκύπτει από το άνω σχετικό σας, κρίθηκε αναγκαία η παροδική εν λόγω παράκαμψη, λόγω της εκτέλεσης της διαπλάτυνσης της ΕΟ Ρόδου – Λίνδου, αλλά και λόγω αντιμετώπισης κινδύνου πλημμύρας, ενώ, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις και τις υποδείξεις της Τροχαίας, η ασφαλής, προσωρινή και μέχρις αποκαταστάσεως των πραγμάτων, διέλευση των οχημάτων προϋποθέτει αναγκαστικώς τη διαπλάτυνση της εν λόγω οδού εντός του ακινήτου μας, η οποία διαπλάτυνση δεν έχει αναφερθεί στο αρχικό από 13/11/2009 (ΑΠ ΔΠΛ/οικ/1992) έγγραφό σας.
Μετά τις παρασχεθείσες διευκρινίσεις εκ μέρους σας, δια του άνω σχετικού, και αναγνωρίζοντας την ανάγκη εκτέλεσης του εν λόγω έργου εξυπηρετεί δημόσιο σκοπό, σας γνωρίζουμε, ότι δεν έχουμε αντίρρηση στις εκτελούμενες εργασίες.
Σε κάθε περίπτωση όμως, στο πλαίσιο της ευθύνης μας για την περιουσία δημόσιου χαρακτήρα που διοικούμε και διαχειριζόμαστε, οφείλουμε να σας επισημάνουμε και πάλι, ότι ουδεμία ευθύνη για το εκτελούμενο έργο έχουμε από οποιαδήποτε αιτία, ότι ουδεμία δαπάνη από οποιαδήποτε αιτία και έναντι οιουδήποτε προσώπου μας βαρύνει ούτε θα αποδεχθούμε τώρα ή στο μέλλον και ότι ουδεμία ευθύνη αναγνωρίζουμε από άποψη ακολουθητέας διαδικασίας του έργου και από οποιαδήποτε εν γένει αιτία.
Επίσης σας γνωρίζουμε, ότι η ΕΤΑ, έχουσα ευθύνη και έναντι του ιδιοκτήτη του ακινήτου, προς τον οποίο κοινοποιείται η παρούσα, α) δεν θα αποδεχθεί χρήση της εν λόγου ιδιωτικής οδού πέραν του χρονικού διαστήματος που απαιτείται για την ολοκλήρωση των έργων και για χρήση άλλη πέραν της προσωρινής εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας για τους παραπάνω λόγους, β) σε περίπτωση κατά την οποία το εν λόγω έργο παρεμποδίσει ή επηρεάσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο τον εν εξελίξει διαγωνισμό, η ΕΤΑ επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματός της να ζητήσει την επαναφορά των πραγμάτων, ή να επαναφέρει η ίδια τα πράγματα, στην προτέρα κατάσταση και να προστατεύσει με κάθε κατάλληλο μέσο τα δικαιώματά της στο εν λόγω ακίνητο».

Σημειώνεται ότι πριν την έκδοση της ως άνω απόφασης της ΕΤΑ προηγήθηκε συνάντηση στην Αθήνα του δημάρχου Αφάντου κ. Σάββα Διακοσταματίου με την υφυπουργό Τουρισμού κ. Αγγελική Γκερέκου και παρέμβαση της τελευταίας.