Ρεπορτάζ

Τα συμπεράσματα των εμπορικών εκθέσεων που έγιναν σε Ρόδο και Αθήνα

Με μειωμένη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε η εμπορική έκθεση που πραγματοποιήθηκε στους χώρους του αεροδρομίου Ρόδου, με συμμετοχή βιοτεχνών και χονδρεμπόρων τουριστικών ειδών. Δυστυχώς για τους διοργανωτές, αλλά και για τους εκθέτες, το απαγορευτικό που ίσχυσε για τον απόπλου όλων των πλοίων, τους αποστέρησε την επίσκεψη πελατών από τα υπόλοιπα νησιά της Δωδεκανήσου.
Ειδικότερα, η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα 30 Ιανουαρίου – 02 Φεβρουαρίου και σε  αυτήν παρουσιάσθηκαν οι νέες προτάσεις των εμπόρων για τη σεζόν 2015. Εκείνο που για άλλη μια φορά μονοπώλησε το ενδιαφέρον ήταν τα φθηνά αξεσουάρ μόδας, τα οποία και βρίσκονται σε πρώτη γραμμή ζήτησης από τους τουρίστες. Βραχιόλια, σκουλαρίκια, κολιέ σε δεκάδες παραλλαγές και χρώματα ήταν εκείνα που παρουσιάσθηκαν προς τους εμπόρους λιανικής.
Εκείνο που προέκυψε αβίαστα (από τις εμπορικές εκθέσεις Ρόδου και Αττικής) ως συμπέρασμα ήταν η έλλειψη φαντασίας στις προτεινόμενες δημιουργίες. Τα κομμάτια, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, χαρακτηριζόντουσαν από μια διαρκή επανάληψη ενός μοτίβου που ως αισθητική, αλλά και ως ποιότητα βρισκόταν σε μέτρια επίπεδα. Αυτό γινόταν χάριν της ανάγκης διατήρησης της τιμής χαμηλά, έτσι ώστε μετά την πρόσθεση του εμπορικού κέρδους να μπορούν οι τουρίστες να το αποκτήσουν σε μια προσιτή τιμή.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στην έκθεση υπήρχαν και φωτεινές εξαιρέσεις, με εμπορεύματα ποιοτικά και δημιουργίες (από ντόπιους βιοτέχνες και εμπόρους) που πραγματικά ξεχώριζαν για την καλαισθησία και την ποιότητά τους.
Ωστόσο, η όλη παρουσίαση των εμπορευμάτων ανέδειξε τη ρίζα ενός μεγάλου προβλήματος. Η αναδουλειά, οι περιορισμένες πωλήσεις και η αδιαφορία των τουριστών έναντι των εμπορευμάτων που υπάρχουν στις προθήκες των καταστημάτων ξεκινάει ακριβώς από τις επιλογές των ίδιων των εμπόρων. Σε όλα εκείνα που παρουσιάζονταν, στα μαζικής παραγωγής φθηνά αξεσουάρ και στα αντίτυπα θα ήταν πραγματικά εξαιρετικά δύσκολο για έναν πελάτη να βρει κάτι το πραγματικά όμορφο και πρωτότυπο. Με το δεδομένο αυτό ως σημείο αναφοράς, θα είναι πραγματικά άξιο απορίας για το πώς τελικώς οι έμποροι που στηρίζονται μόνο σε αυτού του είδους τα εμπορεύματα, να μπορέσουν να επιβιώσουν στην τουριστική αγορά.
Η κριτική αυτή αφορά εκείνους που γνωρίζουν καλά ότι τα εμπορεύματα που προμηθεύονται θα υπάρχουν ταυτόχρονα σε δεκάδες άλλα καταστήματα της νήσου Ρόδου, όπως και σε χιλιάδες άλλα καταστήματα ολόκληρης της Μεσογείου (και του κόσμου). Σημειώνεται οι πρώτοι πελάτες που αντιλαμβάνονται αυτό το φαινόμενο είναι οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων. Εκείνοι, προσεγγίζοντας τα διάφορα λιμάνια της Μεσογείου βρίσκονται κάθε φορά ενώπιον των ίδιων και των  ίδιων εμπορευμάτων. Ετσι, χάνουν εντελώς το ενδιαφέρον τους  για αυτά.
Εξαιρετικά σοβαρό μειονέκτημα των εμπορευμάτων αυτής της κατηγορίας και οι απώλειες λόγω φθοράς. Η χαμηλή τους ποιότητα δεν αφήνει περιθώρια για τη διατήρησή τους σε κάποια αποθήκη. Κυρίως εκείνα που έχουν μεταλλικά μέρη οξειδώνονται σε αρκετά σημεία και αυτό είναι «επιχειρηματικά επώδυνο». Οι φθορές, στην καλύτερη περίπτωση, επιβαρύνουν τις τιμές των εμπορευμάτων που παραμένουν στις προθήκες των καταστημάτων, ενώ στη χειρότερη περίπτωση, απλώς επιβαρύνουν την τσέπη των καταστηματαρχών. Συνήθως ισχύει το δεύτερο.
Η νέα τουριστική σεζόν ήδη βρίσκεται πάρα πολύ κοντά. Από τον Μάρτιο αναμένονται τα πρώτα τσάρτερ, ενώ από τον Απρίλιο η κίνηση θα είναι αισθητή σε όλες τις τουριστικές αγορές.  Αυτό σημαίνει πως τα αποτελέσματα των επιλογών που έχουν κάνει οι έμποροι θα φανούν πολύ σύντομα και θα είναι ευχής έργο τελικά να δουλέψουν όλοι και να έχουν ικανοποιητικές εισροές στα ταμεία τους.
Ξεχάσθηκαν
ο χρυσός και το ασήμι
Στις εμπορικές  εκθέσεις της Ρόδου, αλλά και της Αθήνας, οι προτάσεις για χρυσά κοσμήματα και ασήμι έμειναν σχεδόν στα αζήτητα. Η αδυναμία των τουριστών να διαθέσουν χρήματα για τέτοιου είδους αγορές, όπως και η υποτίμηση της αξίας του χρυσού κοσμήματος (στα ενεχυροδανειστήρια της χώρας) έσβησε το ενδιαφέρον των καταστηματαρχών για τέτοιου είδους αγορές.
Ακόμα και το φθηνό ασήμι δεν έχει πια ζήτηση. Τη θέση του πήραν τα φθηνά κράματα μετάλλων τα οποία με την κατάλληλη χημική επεξεργασία, αποκτούν χρώμα ανεξίτηλο και όμοιο με εκείνο του ασημιού ή και του χρυσού. Πρόκειται για νέου είδους επεξεργασίες, που δεν έχουν σχέση με τη φθηνή επιμετάλλωση η οποία ξεθωριάζει μετά από λίγους μήνες. Οι νέες τεχνολογίες έφεραν επανάσταση και σε αυτό τον κλάδο και γεννάει φθηνά αξεσουάρ με ύφος πραγματικού κοσμήματος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου