Την εξαιρετική πορεία τους, κινούμενα στην τροχιά που είχαν διαγράψει την προηγούμενη χρονιά, συνεχίζουν τα ελληνικά αεροδρόμια τα οποία φαίνεται ότι έχουν βάλει… πλώρη για νέα ρεκόρ κίνησης το 2015.
Κατά τον πρώτο μήνα της χρονιάς καταγράφηκαν διψήφια ποσοστά αύξησης σε όλους τους ελληνικούς αερολιμένες, παρότι ο Ιανουάριος είναι ένας μήνας που θεωρείται μάλλον «δύσκολος» αεροπορικά καθώς η κίνηση στην συντριπτική πλειοψηφία των αεροδρομίων της χώρας έχει έντονα στοιχεία εποχικότητας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας τον Ιανουάριο ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών έφθασε τους 1.617.944, αυξημένος κατά 31,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι παρουσιάζεται πλήρης ισορροπία μεταξύ της κίνησης εσωτερικού – εξωτερικού αφού από σύνολο των επιβατών 855.459 κινήθηκαν στο εσωτερικό (αύξηση 40,2%) και 762.485 στο εξωτερικό (αύξηση 21,9%).
Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκύπτει ότι κατά τον πρώτο μήνα του έτους ο συνολικός αριθμός των πτήσεων ανήλθε σε 19.059 (από τις οποίες 11.836 εσωτερικού και 7.223 εξωτερικού) παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 15,3% (14,1% στις πτήσεις εσωτερικού και 18,3% στις πτήσεις εξωτερικού). Οι πτήσεις εσωτερικού υπερτερούν και καλύπτουν το 62% περίπου του συνόλου.
Διαπραγματευτικό χαρτί
Η αύξηση των επιδόσεων αποτελεί ένα πολύ θετικό προμήνυμα για την αεροπορική κίνηση το 2015. Βέβαια ο πήχης έχει τεθεί πολύ ψηλά και είναι δύσκολο να ξεπεραστεί, καθώς την προηγούμενη χρονιά καταγράφηκε ρεκόρ όλων των εποχών στα ελληνικά αεροδρόμια με σχεδόν 45 εκατομμύρια επιβάτες.
Να σημειώσουμε ότι 14 από τα αεροδρόμια για τα οποία γίνεται λόγος βρίσκονται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης, με την γερμανική Fraport μαζί με τον όμιλο Κοπελούζου, να είναι ο προσωρινός ανάδοχος. Η κυβέρνηση έως τώρα έχει αποφύγει να ξεκαθαρίσει πλήρως την στάση της, αναφορικά με το τι προτίθεται να πράξει σε σχέση με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό.
Ωστόσο η συνεχής ενίσχυση των μεγεθών των αεροδρομίων είναι πιθανόν να αποτελέσει ένα ισχυρό χαρτί σε περίπτωση που τεθεί ζήτημα επαναδιαπραγμάτευσης. Βέβαιο είναι, όμως, ότι η αύξηση της κίνησης επιτείνει την ανάγκη να προχωρήσει η υλοποίηση έργων, σε κάποια αεροδρόμια μάλιστα άμεσα, ώστε να εξυπηρετηθούν οι επιπλέον ανάγκες που δημιουργούνται. Η αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων είναι μια από τις συμβατικές υποχρεώσεις τις οποίες, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, πρέπει να καλύψει ο ανάδοχος, κινδυνεύοντας διαφορετικά να κηρυχθεί ακόμη και έκπτωτος.
Ξεχώρισαν Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Χανιά
Οι μεγαλύτερες μεταβολές στις πτήσεις εσωτερικού καταγράφηκαν στα αεροδρόμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Χανίων (από 5.421 πτήσεις τον Ιανουάριο 2014 έφθασαν τις 6.712 τον Ιανουάριο 2015). Στην κατηγορία των πτήσεων εξωτερικού οι μεγαλύτερες μεταβολές εμφανίσθηκαν στα αεροδρόμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης (από 5.975 πτήσεις τον Ιανουάριο 2014 έφθασαν τις 7.136 τον Ιανουάριο 2015 παρουσιάζοντας αύξηση 19,4%).
Άλλωστε τον Ιανουάριο τα δύο αυτά αεροδρόμια καλύπτουν κάτι λιγότερο από το 100% του συνόλου των πτήσεων εξωτερικού. Παράλληλα μόνο σε οκτώ αεροδρόμια έγιναν πτήσεις εξωτερικού τον Ιανουάριο (αξιοσημείωτη αύξηση στον τομέα αυτό παρουσίασε το αεροδρόμιο Χανίων με 62 πτήσεις σε σχέση με τις 30 του Ιανουαρίου 2014).
Best seller ο ΔΑΑ για την Ryanair
Το αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο λόγω μεγέθους έχει ιδιαίτερη βαρύτητα ιδίως στην καταγραφή της χειμερινής κίνησης αφού καλύπτει το 54% των πτήσεων και το 60% των επιβατών, φαίνεται να συνεχίζει την ανοδική πορεία του και να ανακάμπτει. Τα στοιχεία που αφορούν στην κίνηση του Ιανουαρίου 2015 είναι σαφώς βελτιωμένα σε σχέση με το 2013 και το 2014 σε όλους τους τομείς. Να σημειωθεί ακόμη ότι το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξελίσσεται σε ένα από τα best seller της Ryanair.
H ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους, η οποία σε λίγο συμπληρώνει ένα χρόνο δραστηριότητας στην ελληνική πρωτεύουσα, με την αποτίμηση αυτού του διαστήματος να είναι ιδιαίτερα θετική για την ίδια αλλά και για τον ΔΑΑ, σχεδιάζει μεγάλη επέκταση της δραστηριότητάς στην Αθήνα για το φετινό καλοκαίρι. Ειδικότερα το ελληνικό αεροδρόμιο είναι στη λίστα των τριών αεροδρομίων στα οποία η Ryanair σχεδιάζει την μεγαλύτερη αύξηση των πτήσεων της. Ο ΔΑΑ ακολουθεί κατά πόδας τα αεροδρόμια του Λονδίνου και της Μαδρίτης στα οποία επίσης η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει σημαντικά των προσφερόμενων πτήσεων.
euro2day.gr