Ειδήσεις

Δύσκολο το 2015 για την κρουαζιέρα

Ανάσχεση της μέχρι πρότινος θετικής πορείας της δραστηριότητας της κρουαζιέρας (τουλάχιστον έως το 2013) αναμένεται να καταγραφεί κατά το 2015, τάση που καταγράφηκε το 2014, όπως προκύπτει από τα πρώτα σχετικά στοιχεία. Αυτό υποστηρίζουν στην «Κ» φορείς της αγοράς, που εκτιμούν ότι διεθνείς εξελίξεις στον κλάδο, αλλά και εγγενείς αδυναμίες της ελληνικής αγοράς να βελτιώσει δραστικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες και υποδομές (παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικές προσπάθειες και έχουν καταγραφεί βήματα προόδου), συντελούν στη σταδιακή μετακίνηση επιβατών κρουαζιέρας προς άλλες περιοχές.

Ωστόσο η πορεία του κλάδου το 2015 αναμένεται να επηρεαστεί αρνητικά και από τον παράγοντα της πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας, ιδίως όσον αφορά τα δρομολόγια διέλευσης (transit). Αυτό αναφέρουν, μεταξύ άλλων, στελέχη εταιρειών του κλάδου, που υποστηρίζουν ότι η σταθερότητα αποτελεί πολύ βασικό παράγοντα για τον τουρισμό, στοιχείο που δεν αποτελεί εξαίρεση ούτε για την κρουαζιέρα.

Εν μέσω αυτού του κλίματος, χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας της Περιφέρειας Πειραιά με αντικείμενο την κρουαζιέρα στον Πειραιά. Σε αυτήν συμμετείχε και ο ΟΛΠ, με τη διοίκηση να τονίζει ότι όπως προκύπτει από τα μεγέθη των τελευταίων πέντε ετών, ο Πειραιάς αποτελεί το λιμάνι κόμβο για την ελληνική κρουαζιέρα με ετήσια κίνηση της τάξεως του 1 εκατ. επιβατών (2 εκατ. αφιξοαναχωρήσεις). Σύμφωνα με τη διοίκηση, το έργο της επέκτασης του νότιου λιμένα κρουαζιέρας που θα προσθέσει 2-3 νέες θέσεις ελλιμενισμού για πλοία νέας γενιάς, πρόκειται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. Πάντως, με βάση τα στοιχεία του 2014, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά σημείωσε πτώση της τάξεως του 19,2% και περιορίστηκε σε 1,85 εκατ. αφιξοαναχωρήσεις, έναντι 2,29 εκατ. το 2013.

Σε επιστολή του προς τους αρμόδιους φορείς, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ (Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά), Β. Κορκίδης, προχώρησε στην κατάθεση μιας σειράς επικαιροποιημένων προτάσεων για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον Πειραιά. Μεταξύ αυτών, προτάσσεται η ανάγκη δημιουργίας συνεργειών μεταξύ της κρουαζιέρας και των τοπικών φορέων, προκειμένου να μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό όλη η ενδοχώρα. «Ετσι λοιπόν, δεν νοείται να υπάρχει κρουαζιερόπλοιο δεμένο στο λιμάνι και να είναι κλειστά τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Αθήνας και του Πειραιά, ούτε φυσικά η αγορά στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές» ανέφερε ο κ. Κορκίδης. Κατά τον ίδιο, είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός φορέα διαλιμενικής διαχείρισης της κρουαζιέρας από το υπουργείο Ναυτιλίας, που θα εκπονήσει μια εθνική στρατηγική για τον ρόλο του κάθε λιμανιού της χώρας.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου