Δεν είναι καλά τα πράγματα στο χώρο της εκπαίδευσης

Το Νομάρχη Δωδεκανήσου Γιάννη Μαχαιρίδη, επισκέφθηκε χθες το πρωί, ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου -με έδρα την Σύρο-
κ. Νίκος Ράπτης, με τον οποίο έκαναν μία πρώτη συζήτηση για θέματα παιδείας του νομού Δωδεκανήσου.
Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε αργότερα, ο κ. Ράπτης επεσήμανε ότι υπάρχουν μια σειρά ζητημάτων που ταλανίζουν τη νησιωτική περιοχή για τα οποία το κεντρικό κράτος όχι μόνον “κωφεύει” αλλά έχει και άγνοια, κυρίως λόγω της Αθηνοκρατούμενης νοοτροπίας:
“Είμαστε μια πολυνησιωτική περιοχή και η περιφέρειά μας έχει 42 νησιά με ισάριθμες εκπαιδευτικές μονάδες. Από αυτές οι 18 βρίσκονται στο Νομό Δωδεκανήσου. Είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσει το “Αττικό” κράτος τι σημαίνει Περιφέρεια και νησιωτικό σύμπλεγμα 42 νησιών. Παρ’ όλα αυτά είμαστε υποχρεωμένοι να μπούμε σε μια ξεκάθαρη διαδικασία αλλαγών”.
Μάλιστα, εξήρε τις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας για την ανάδειξη των 13 νέων Περιφερειακών Διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (σε ισάριθμες περιφέρειες της χώρας μας):
“Η στόχευση του Υπουργείου είναι ο ίδιος ο μαθητής του νηπιαγωγείου, του δημοτικού, του γυμνασίου και του Λυκείου. Συνεπώς όλες οι δράσεις και η διαδικασία των πόρων υλικών και μη πρέπει να στοχεύουν στην βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών για τους μαθητές αλλά και στην διευκόλυνση των γονέων”.
Ο κ. Ράπτης υπογράμμισε ότι βρίσκεται στη διαδικασία ενημέρωσης καταγραφής των προβλημάτων που υπάρχουν στην περιοχή μας, επικαλούμενος μερικά -απίθανα- παραδείγματα:
“Διαπιστώσαμε στις Κυκλάδες ότι σε νησί που έχει 5 σχολικές μονάδες λειτουργούν παράλληλα γραφεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης -και μάλιστα σε απόσταση 20 λεπτών! Σε ένα άλλο νησί των Κυκλάδων, η μεταφορά των μαθητών στοιχίζει 105 ευρώ την ημέρα ενώ υπάρχει και ανορθολογική κατανομή του προσωπικού. Όλα αυτά δεν τιμούν κανέναν και δεν αποτελούν στόχευση της Παιδείας”.
Ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου τόνισε ακόμη ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι τόσο η βελτίωση των συνθηκών και μάθησης για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα είναι “μάχιμοι”.
“Πρέπει να στηριχθεί με επιμορφωτικές διαδικασίες για να είναι περισσότερο αποτελεσματικοί. Αυτήν την τάση του “διοικητισμού” που υπάρχει, η υπουργός (κ. Διαμαντοπούλου) στοχεύει να την τερματίσει”. Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα την έλλειψη 350 εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση του Νομού Δωδεκανήσου, μία κατάσταση που δημιουργείται από την στιγμή που ο κάθε εκπαιδευτικός, επιλέγει να χρησιμοποιεί τα “μόρια” που δικαιούται και να βρίσκεται σε υπηρεσίες του υπουργείου ή σε κάποιο πολιτικό γραφείο αφήνοντας τα σχολεία των μικρών νησιών και των παραμεθόριων περιοχών χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό.
“Πρώτο στοίχημα του υπουργείου Παιδείας είναι το πρότζεκτ 1-9-10 (δηλ. 1η Σεπτεμβρίου του 2010 θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να περιμένουν τους μαθητές σε όλα τα σχολεία της χώρας και όχι οι μαθητές τους εκπαιδευτικούς. Έχουμε την διαβεβαίωση της κ. Διαμαντοπούλου ότι τέτοιου είδους αποσπάσεις δεν θα ξανασυμβούν. Δεν υπάρχει περίπτωση να φεύγει από την σχολική του μονάδα και να… κουβαλάει τα “μόριά” του όπου πάει” κατέληξε χαρακτηριστικά, εκδηλώνοντας μια σαφή δυσαρέσκεια για την υφιστάμενη κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία των νησιών μας.