Την απένταξη του έργου της κατασκευής της νέας ανισόπεδης γέφυρας που συνδέει τον οικισμό των Αφάντου με την ομώνυμη παραλία από το ΕΣΠΑ ζήτησε χθες αρμοδίως ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος μετά τη διαπίστωση ότι η εργολαβία δεν προχώρησε εντός του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και ελλόχευε ο κίνδυνος να διακοπεί η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού μέσα στο καλοκαίρι.
Πέραν των άλλων διαπιστώθηκε εξάλλου ασυμφωνία με τα προβλεπόμενα από την εγκεκριμένη μελέτη με όσα επεδίωκε να εφαρμόσει ο ανάδοχος και συγκεκριμένα, ενώ προβλεπόταν η δημιουργία μεταλλικής στήριξης για την κατασκευή του έργου, προτιμήθηκε το έργο να κατασκευαστεί με ξύλινη υποστήριξη.
Διαφωνία υπήρξε εξάλλου και στον προϋπολογισμό δαπάνης του έργου που ανέρχεται σε 1,8 εκατ. ευρώ περίπου.
Ο κ. Χατζημάρκος είχε συνάντηση με τους αντιδημάρχους κ.κ. Γ. Κακούλη και Σ. Διακοσταματίου και με τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας κ. Μ. Λόγγο στους οποίους εξέθεσε τους προβληματισμούς του και έλαβε την θετική ανταπόκρισή τους στις ενέργειές του αφού εξάλλου δεσμεύτηκε ότι το έργο θα υλοποιηθεί και θα χρηματοδοτηθεί στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Η διατήρησή του θα οδηγούσε εξάλλου νομολογιακά στην απένταξή του, αφού δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες από το ΕΣΠΑ προθεσμίες.
Στη γέφυρα είχε διενεργηθεί αυτοψία από κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών το Νοέμβριο του 2009, είχε διαπιστωθεί το πρόβλημα αλλά έκτοτε δεν έγινε καμία ενέργεια για την δρομολόγηση λύσεως!
Θυμίζουμε ότι ο πρώην Δήμος Αφάντου είχε επαφές με τον διεθνούς φήμης Γερμανό αρχιτέκτονα Tobias Rehberger, προκειμένου η νέα γέφυρα, εφόσον διαπιστωθεί η αναγκαιότητα καταστροφής της παλιάς, να αποτελέσει πλέον ένα μνημείο πολιτισμού, αρχιτεκτονικής αλλά και τουριστικής προβολής του νησιού…
Η επικινδυνότητα της γέφυρας είχε απασχολήσει αρχικώς το 2005 την Διεύθυνση Ελέγχου και Συντήρησης Έργων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου μετά από σχετικό έγγραφο του Δήμου Αφάντου. Τον Αύγουστο του 2005 αφού είχε διαπιστωθεί η παραμόρφωση της γέφυρας απεστάλη αίτημα συνδρομής στο Κεντρικό Εργαστήριο Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Δύο χρόνια μετά(!!!) και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2007 διενεργήθηκε νέα αυτοψία, διαπιστώθηκαν οι ορατές παραμορφώσεις της γέφυρας και ζητήθηκαν από τη Νομαρχία Δωδεκανήσου διάφορα στοιχεία της μελέτης.
Τον Οκτώβριο του 2007 έγινε και νέα μελέτη από μηχανικούς της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην οποία περιγράφονται οι παραμορφώσεις τις γέφυρας και δίδεται λύση.
Η έκθεση εστάλη στο ΥΠΕΧΩΔΕ το Νοέμβριο του 2007, αλλά έκτοτε δεν προχώρησε η διαδικασία!
Τον ίδιο χρόνο η αρμοδιότητα της συντήρησης μεταφέρθηκε στη Νομαρχία Δωδεκανήσου που ομοίως δεν ενήργησε για την αποκατάσταση της γέφυρας.
Ο πρώην Δήμος Αφάντου απέστειλε εν συνεχεία τον Σεπτέμβριο του 2009 στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., στον Υφυπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., στην ΕΥΔΕ Ρόδου και στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Pόδου, τεχνική έκθεση της εταιρείας INSTAL Α.Ε., που συντάχθηκε από τον κ. Παπανικολάου, Πολιτικό Μηχανικό και International Welding Engineer, κατόπιν εντολής της εταιρείας «Κοινοπραξία Φαληράκι μέχρι Κολύμπια».
Πιο συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια εκτέλεσης έργων οδοποιίας που πραγματοποιούνται από την εταιρεία «Κοινοπραξία Φαληράκι μέχρι Κολύμπια», διαπιστώθηκε από ομάδα Πολιτικών Μηχανικών της προαναφερθείσας Κοινοπραξίας, ότι η Ανω Διάβαση που συνδέει τον οικισμό Αφάντου με την Παραλία Αφάντου, φέρει βύθιση πέραν των επιτρεπόμενων ορίων. Κατόπιν τούτου και με πρωτοβουλία της Κοινοπραξίας, τοποθετήθηκαν σε συγκεκριμένα σημεία «μάρτυρες» για την περαιτέρω παρακολούθηση των βυθίσεων της γέφυρας.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση “Βάσει του οπτικού ελέγχου που πραγματοποιήθηκε στη γέφυρα, τα σκυροδέματα είναι μέτριας ποιότητας. Μετρήθηκε επίσης η βύθιση στο μέσον της γέφυρας μεταξύ των μεσοβάθρων (μηκοτομικά) και είναι της τάξεως των 22 cm χωρίς κινητά φορτία, όταν η μέγιστη επιτρεπόμενη βύθιση σε λειτουργία δεν επιτρέπεται να ξεπερνάει, για την συγκεκριμένη γέφυρα την τιμή των 9 cm μαζί με τα κινητά φορτία”
Η έκθεση καταλήγει ως εξής:
«Είναι άξιον απορίας ότι έως σήμερα η γέφυρα παρόλη τη μεγάλη βύθιση δεν παρουσίασε αστοχία, γεγονός που οφείλεται στο «φιλότιμο» του σκυροδέματος, που επιστημονικά το «φιλότιμο» τεκμηριώνεται και ως η δυνατότητα του χάλυβα να μεταβαίνει από ελαστική συμπεριφορά σε πλάστιμη με ταυτόχρονη παρουσίαση μεγάλων βυθίσεων. Οι μεγάλες βυθίσεις από την πλευρά τους προκαλούν μεγέθυνση των εύρων των ρωγμών και οι μεγενθυμένες ρωγμές επιτρέπουν την ευκολότερη διάβρωση του οπλισμού. Διάβρωση οπλισμού σημαίνει μείωση διατομής των οπλισμών. Λαμβάνοντας τα ανωτέρω υπόψη καθώς και ότι η γέφυρα βρίσκεται σε ενάλια περιοχή που επισπεύδει τα ανωτέρω, αντιλαμβάνεται κανείς ότι όταν καταλήξει η γέφυρα στη μέγιστη δυνατή βύθιση σε συνδυασμό με την ελάχιστη διατομή του οπλισμού, θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάρρευσή της. Η γέφυρα δε μπορεί να θεωρηθεί ότι φέρει στατική επάρκεια, ήτοι είναι επικίνδυνη για τη δημόσια ασφάλεια».
https://www.dimokratiki.gr/19-02-2015/apentaxi-apo-espa-tis-gefiras-afantou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.