Χρηματική αποζημίωση συνολικού ύψους 30.085,96 ευρώ επεδίκασε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου στην τουριστική εταιρεία “Μοσχάτος Τουριστικές Ξενοδοχειακές Εμπορικές Επιχειρήσεις ΑΕ” καταδικάζοντας την ναυτιλιακή εταιρεία Tumaco Navigation, πρώην ιδιοκτήτρια του κρουαζιεροπλοίου Dream που είχε σημειώσει κλήση στο λιμάνι της Ρόδου και υπήρξαν φόβοι για βύθισή του.
Το τουριστικό γραφείο που είχε αναλάβει την πρακτόρευση του κρουαζιεροπλοίου διεκδικούσε συγκεκριμένα αποζημίωση συνολικού ύψους 359.997,64 ευρώ για δαπάνες στις οποίες προέβη στα πλαίσια της μεταξύ τους σύμβασης.
Το δικαστήριο έκρινε ότι ορισμένες απαιτήσεις του τουριστικού γραφείου δεν είχαν επαρκώς αιτιολογηθεί και για το λόγο αυτό τις απέρριψε.
Οπως έγραψε η “δ” το κρουαζιερόπλοιο εκκενώθηκε από τους 930 Ισραηλινούς επιβάτες του και από το 340μελές πλήρωμα του περί ώραν 22.30 της 18ης Σεπτεμβρίου 2007 μετά από εντολή των αρμοδίων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου.
Το κρουαζιερόπλοιο επρόκειτο να αποπλεύσει από το λιμάνι της Ακαντιάς στις 15.00 της ίδιας ημέρας για την Χαΐφα και εσπευσμένα ο πλοίαρχός του ζήτησε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου να του επιτρέψει τον απόπλου τρείς ώρες ενωρίτερα. Κατά τον έλεγχο που ακολούθησε διαπιστώθηκε από αρμόδιους του Λιμεναρχείου ότι το πλοίο είχε πάρει κλίση 7 μοιρών και του απαγόρευσαν τον απόπλου.
Κατόπιν διενέργειας επιθεωρήσεων το απόγευμα της επόμενης ημέρας από συνεργεία δυτών δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη κάποιου σημείου εισροής υδάτων. Ολοκληρώθηκε εξάλλου περί ώραν 13.00 της Τετάρτης η απάντληση σεντινών και ακάθαρτων από βυτία και αντλίες ξηράς και σταδιακά η δεξιά κλίση αποκαταστάθηκε.
Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε αποδόθηκε σε βλάβη στο σύστημα αποθήκευσης βοθρολυμάτων με αποτέλεσμα οι δεξαμενές των λυμάτων να υπερχειλίζουν και τα βοθρολύματα να πηγαίνουν στον χώρο των σεντινών. Ο ίδιος επιθεωρητής του πλοιοκτήτη επεσήμανε ότι κλήθηκε στην Τουρκία ένας δύτης για να διαπιστωθεί εάν εισέρχονται ανάστροφα νερά από τις εξαγωγές του πρωραίου βόθρου μέσα στο πλοίο και παρά το γεγονός ότι τέτοια ανωμαλία δεν διαπιστώθηκε προτιμήθηκε να τοποθετηθούν ξύλινες τάπες για επιπλέον ασφάλεια. Ο ίδιος επιθεωρητής επεσήμανε σε κατάθεσή του ότι το γεγονός ότι απομονώθηκαν οι εξαγωγές αυτές με ξύλινες τάπες δεν είναι σοβαρό διότι το σύστημα του πλοίου έχει εναλλακτικούς κρουνούς στο πρυμναίο δεξιό μέρος για την εκκένωση του.
Ισχυρίστηκε παραπέρα ότι η κλήση προκλήθηκε λόγω φράξεως των σωλήνων καταθλίψεως των δεξαμενών του συστήματος από διάφορα αντικείμενα που ρίχνουν στις αποχετεύσεις οι επιβάτες.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/chrimatiki-apozimiosi-se-rodio-touristiko-praktora/