Τα έργα που ξεκίνησαν 2012 αφορούσαν μόνο την κατασκευή του πεδίου ελιγμών, δηλαδή του διαδρόμου και όχι τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις. Αυτό επιχειρήθηκε να γίνει στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς με την ανάθεση κατασκευής των υπόλοιπων έργων. Η ανάθεση επιχειρήθηκε να γίνει με επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης ως «συνοδά έργα» του διαδρόμου και με την αιτιολογία ότι η ξεχωριστή δημοπράτηση των έργων θα σήμανε μεγάλες καθυστερήσεις για την ολοκλήρωσή τους.
Ωστόσο η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων μπλόκαρε την ανάθεση των έργων θεωρώντας ότι δεν πρόκειται για «συνοδά έργα» του πεδίου ελιγμών αλλά για νέα έργα, για τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι διαδικασίες από την αρχή.
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσαν αίτηση θεραπείας κατά της απόφασης της Αρχής, η οποία όμως, όπως αναφέρουν τελευταίες πληροφορίες, απορρίφθηκε.
Αναστάτωση
Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στις αρχές της Πάρου αλλά και τους επιχειρηματίες της περιοχής οι οποίοι είχαν στηρίξει πολλά στο άνοιγμα του νέου αεροδρομίου για την θερινή σεζόν. Γνώστες του θέματος επισημαίνουν ότι θα πρέπει η Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας να βρει λύση προκειμένου το νέο αεροδρόμιο να λειτουργήσει με προσωρινές εγκαταστάσεις.
Η δημοπράτηση και η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί περίπου 2 εως 3 χρόνια και, όπως σημειώνεται από παράγοντες του τουρισμού αλλά και της αεροπορικής αγοράς, στο διάστημα αυτό η εξυπηρέτηση του νησιού θα συνεχίσει να είναι υποτυπώδης. Επιπλέον οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι και ο νέος διάδρομος αν δεν χρησιμοποιείται για την περίοδο που θα χρειαστεί για την κατασκευή των υπόλοιπων έργων θα υποστεί φθορές από την εγκατάλειψη.
Πρόταση
Η λύση που προτείνεται είναι να χρησιμοποιηθούν πρόχειρες εγκαταστάσεις τύπου container και οι μετακίνηση των επιβατών να γίνεται από τον υφιστάμενο χωματόδρομο για την περίοδο κατασκευής των έργων. Αν αυτό δεν γίνει οι απώλειες για το νησί της Πάρου θα είναι ιδιαίτερα μεγάλες, σημειώνουν όσοι υποστηρίζουν την συγκεκριμένη λύση. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο η Aegean σκόπευε φέτος να ρίξει στην αγορά του νησιού επιπλέον 50.000 εως 60.000 χιλιάδες αεροπορικές θέσεις.
Η εταιρεία στο νέο πρόγραμμα, που ανακοίνωσε πριν τρεις μήνες, μετά και τις δεσμεύσεις του αρμόδιου τέως υπουργού κ. Χρυσοχοϊδη ότι το νέο αεροδρόμιο θα λειτουργούσε το καλοκαίρι του 2015, είχε προβλέψει την δρομολόγηση αεροσκάφους 75 θέσεων προς την Πάρο, ενώ για την υψηλή σεζόν προβλέπονταν ακόμη και πέντε πτήσεις ημερησίως. Το αεροπλάνο αυτό θα αντικαθιστούσε τα αεροσκάφη δυναμικότητας 37 θέσεων που πετούν σήμερα προς το νησί. Μάλιστα τις περισσότερες φορές τα συγκεκριμένα αεροσκάφη πετούν με μόλις 15 επιβάτες, αφού για λόγους ασφάλειας δεν επιτρέπονται οι πτήσεις με μεγαλύτερο βάρος.
Από την στιγμή όμως που έγινε σαφές ότι το νέο αεροδρόμιο δεν θα είναι έτοιμο η Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ +5,07% προχώρησε σε αλλαγή των πλάνων της να πετά προς την Πάρο με μεγαλύτερα αεροσκάφη. Ενδεικτικό της ζήτησης που υπάρχει για αεροπορικά εισιτήρια προς το κυκλαδίτικο νησί το καλοκαίρι είναι ότι η εταιρεία έχει ήδη overbooking περίπου 1700 θέσεων και ενώ είναι ακόμη Φεβρουάριος.
Ποια είναι τα έργα
Να σημειώσουμε ότι στα έργα που έγινε προσπάθεια να ανατεθούν αλλά μπλοκαρίστηκαν περιλαμβάνονται:
-Κατασκευή κτιρίου για την προσωρινή χρήση ως κτίριο αεροσταθμού εμβαδού ισογείου 655 τ.μ. και ορόφου 192 τ.μ. Το κτίριο μελλοντικά θα χρησιμοποιηθεί ως Πυροσβεστικός Σταθμός.
-Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού πρόσβασης στον αερολιμένα για την οδική σύνδεση τμε τον άξονα Παροικιάς – Αγκαιριάς, μήκους 890 μ.
-Κατασκευή υποδομών εγκατάστασης τερματικού συστήματος πλοήγησης αεροσκαφών (ραδιοβοηθήματος).
-Υδραυλικά έργα απορροής ομβρίων προστασίας του αεροδρομίου και έργααποκατάστασης της πρόσβασης θιγομένων ιδιοκτησιών.
euro2day.gr