Επίθεση κατά του προηγούμενου γενικού γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Χαρ. Κόκκινου εξαπέλυσε ο νέος γραμματέας κ. Βασ. Μπρακουμάτσος κατηγορώντας τον για κατασπατάληση πόρων χωρίς την επίτευξη ουσιαστικού έργου στον τομέα του τουρισμού.
Στην γραπτή δήλωσή του ο κ. Β. Μπρακουμάτσος που τιτλοφορεί «το πάρτυ τελείωσε, τώρα σχεδιάζουμε, προτείνουμε, αποφασίζουμε όλοι μαζί για όλους», αναφέρονται αναλυτικά τα εξής:
Οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα αποτελούν τη “ναυαρχίδα” του ελληνικού τουρισμού, συμμετέχοντας στο παραγόμενο προϊόν της χώρας. Το μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού δραστηριοποιείται στον τουρισμό και προσδοκά από την Πολιτεία την ορθολογική και αποτελεσματική προβολή των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων.
Η Πολιτεία από την πλευρά της οφείλει να αξιοποιεί τους πόρους, με σχεδιασμό, προγραμματισμό, στρατηγική ανάπτυξης και πάνω από όλα με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.
Για την Τουριστική Προβολή της ΠΝΑ δεσμεύθηκαν σημαντικοί πόροι από το Γ’ ΚΠΣ. (3.200.000¤).
Η προηγούμενη κυβέρνηση, με τον εκπρόσωπό της Γενικό Γραμματέα, μολονότι παρέμεινε επί 5 συνεχή έτη δεν μπορεί να καυχάται ότι δημιούργησε καμία υποδομή για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και ορθολογική αξιοποίηση των πόρων της τουριστικής προβολής, με γνώμονα τη δημιουργία ενός brand name στο εξωτερικό, έστω και σε λάθος κατεύθυνση. Δε σχεδιάστηκε ποτέ η προβολή σε αναπτυξιακή βάση, ούτε υπήρξε στρατηγική για το τι θα προβάλουμε, με ποια εργαλεία και με ποιο τρόπο.
Αρκέστηκε στην ευκαιριακή προβολή, κατασπαταλώντας πολύτιμους πόρους, με αδιαφανείς διαδικασίες, συνεχείς κατατμήσεις με απευθείας αναθέσεις και πρόχειρους διαγωνισμούς “των τριών προσφορών”, προσφέροντας απλόχερα σε “ημέτερους”, δημόσιους και κοινοτικούς πόρους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την υλοποίηση του έργου της Τουριστικής Προβολής που βρήκε δημοπρατημένο -όταν ανέλαβε Γενικός Γραμματέας το 2004- και έτοιμο προς υπογραφή σύμβασης προϋπολογισμού 2.3600.000¤ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), με συνεχείς αυξήσεις του προϋπολογισμού του κατάφερε να το φτάσει στα 3.250.000¤ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
Θα πρέπει ακόμη να τονιστεί ότι, σύμφωνα και με την με Α.Π. 176/04.01.2008 εγκύκλιο του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, η τουριστική προβολή πρέπει “να γίνεται οργανωμένα και να έχει το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα”. Για το λόγο αυτό άλλωστε με το άρθρο 30 του Ν. 3498/2006 είχε θεσπιστεί οι φορείς να υποβάλλουν τα διαφημιστικά προγράμματα και τις ενέργειες προβολής τους στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης για την παροχή σύμφωνης γνώμης. Τακτική που απέφυγε επιμελώς η Περιφέρεια σε όλη τη διάρκεια της προηγούμενης Προγραμματικής περιόδου, μιας περιόδου που ο προηγούμενος Γενικός Γραμματέας έδωσε σάρκα και οστά σε μερικές ομολογουμένως “καινοτόμες και αποτελεσματικές δράσεις προβολής”.
Αναφέρουμε μερικές:
– Γέμισε της αποθήκες της ΠΝΑ με τουριστικές εκδόσεις αμφίβολης ποιότητας, με σκοπό να τροφοδοτήσει τη διαδικασία της ανακύκλωσης του χαρτιού, μοιράζοντας μέσω απευθείας αναθέσεων ή πρόχειρων διαγωνισμών, “των τριών προσφορών”, 224.000 ευρώ.
– Σπατάλησε με δύο (2) αναθέσεις 30.000 ευρώ, για αναβάθμιση της ιστοσελίδας (www.dreamislands.gr/www.dreamislands.com.gr), ενώ είχε την πρόθεση να διαθέσει ακόμα 15.000 ευρώ στον ίδιο ανάδοχο, αλλά δεν πρόλαβε…… Σήμερα η ιστοσελίδα είναι ουσιαστικά ανενεργή, με ελλιπή/μη επικαιροποιημένα στοιχεία και μάλλον δυσφημιστικά λειτουργεί παρά ενημερώνει και προσελκύσει επισκέπτες.
– Διοργάνωσε 4 συναυλίες (45.000 ευρώ έκαστη), με καλλιτέχνες διεθνούς κλάσης και απήχησης όπως ο Γιώργος Τσαλίκης, στα νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου και με συνολικό κόστος 180.000 ευρώ!!, ποσό επαρκές για τη στήριξη ενός αξιοπρεπούς διεθνούς φεστιβάλ
– Ενέκρινε την εκτύπωση 100 cd-rom με άχρηστο περιεχόμενο και κόστος 15.000 ευρώ
– Ενέκρινε την κατασκευή διαφημιστικών καπέλων ευτελούς ποιότητας
– Ενέκρινε την εκτύπωση κακόγουστων ημερολογίων τοίχου, για το έτος 2010.
Ολες οι παραπάνω “καινοτόμες δράσεις” απέδωσαν σε “ημετέρους”, ενώ δεν γνωρίζουμε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που απέλαβαν η τουριστική ανάπτυξη και μέσω αυτής τα νησιά μας με την υλοποίηση αυτού του καλοστημένου master plan…
Αξίζει να επισημάνουμε τη σπουδή που έδειξε η προηγούμενη ηγεσία της Περιφέρειας στην προώθηση της τουριστικής προβολής των νησιών μας μετά την προκήρυξη των πρόσφατων εκλογών, αφού στις 16.09.2009 ανέθεσε πέντε τέτοιες δράσεις -όλως τυχαίως καθεμιά στο ύψος των 15.000 ευρώ- οι συμβάσεις των οποίων υπεγράφησαν στις 05.10.2009 (!), ενώ προσέλαβε και Σύμβουλο Τεχνικής Υποστήριξης την 01.10.2009 (!) για το διάστημα έως 31.12.2010, με αμοιβή 139.000¤ (!).
Και επειδή γίνεται μεγάλη αναφορά στην διοργάνωση των “Πλωτών Σεμιναρίων”, θα θέλαμε αλήθεια να μάθουμε με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση αυτής της δράσης προϋπολογισμού ούτε λίγο, ούτε πολύ 250.000¤, παρακάμπτοντας τη διαδικασία της διενέργειας διεθνούς διαγωνισμού, όπως προγραμμάτιζε να κάνει ο προηγούμενος Γενικός Γραμματέας;
Το 2010 αλλά και τα επόμενα έτη, η Ελλάδα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, θα είναι παρούσες και θα προβληθούν αποτελεσματικά και με διαφανείς διαδικασίες. Κυρίως όμως θα δημιουργηθούν, οριζόντια σε εθνικό επίπεδο σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού-Πολιτισμού και οι υποδομές που είναι απαραίτητες για την συνεχή προβολή της χώρας, μέσω σχεδιασμού με βάθος χρόνου.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΗΛ.
ΜΠΡΑΚΟΥΜΑΤΣΟΣ