Διατηρείται στο προσκήνιο η υπόθεση με τους δ/ντές της ΝΑΔ

Η πρώτη αντίδραση από υπάλληλο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που είχε βαθμολογηθεί από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο ως κατάλληλη για να αναλάβει καθήκοντα Διευθυντή εκδηλώθηκε χθες με την αποστολή εξώδικης δήλωσης- πρόσκλησης- διαμαρτυρίας με επιφύλαξη δικαιωμάτων στον Πρόεδρο του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών εξ΄αφορμής της εκδόσεως γνωμοδότησης του Υπουργείου Εσωτερικών που επιτρέπει υπό όρους την επανάληψη της διαδικασίας κρίσεως των υπαλλήλων!
Η θιγόμενη υπάλληλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, που κοινοποίησε το εξώδικο της στη Γενική Γραμματέα Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, στον Νομάρχη Δωδεκανήσου και στον Αντινομάρχη αρμόδιο για θέματα διοίκησης, καταγγέλλει μεταξύ άλλων ότι ο τρόπος με τον οποίο τέθηκε το ερώτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο για την επανάληψη της διαδικασίας ήταν παραπλανητικός με επίκληση μάλιστα στοιχείων τα οποία αφήνει σαφώς να εννοηθεί ότι ήταν ψευδή.
Επισημαίνει συγκεκριμένα ότι ουδέποτε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπό τη νόμιμη σύνθεση του διαπίστωσε λάθος κατά τη μοριοδότηση υπαλλήλων παρότι κάτι τέτοιο διατυπώνεται σαφώς στο έγγραφο που απεστάλη στο Υπουργείο Εσωτερικών.
Εν πάση περιπτώσει στο εξώδικο αναφέρονται τα εξής:
Mε έγγραφό του (αριθ. πρωτ.: ΔΔΟΥ 2250/11.05.2009) ο Νομάρχης Δωδεκανήσου ενημέρωσε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Υπαλλήλων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου ότι η θητεία των Προϊσταμένων σε οκτώ (8) Διευθύνσεις της έληξε την 20η Φεβρουαρίου 2009. Γι’ αυτό, απέστειλε στον Πρόεδρό του τους φακέλους είκοσι εννέα (29) υπαλλήλων, οι οποίοι είχαν δικαίωμα επιλογής, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, προκειμένου να καταρτισθεί ο Πίνακας Κατάταξής τους. Η διαδικασία επιλογής ολοκληρώθηκε κατά τη συνεδρίαση της 20ής Ιουλίου 2009 και κατατάχθηκα πέμπτη, έχοντας διαφορά τριάντα πέντε (35) μονάδων από τον επόμενο, τον έκτο στη σειρά, συνυποψήφιό μου.
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο απέστειλε (αριθ. πρωτ. 32/31-07-2009) στο Νομάρχη την ομόφωνη απόφασή του 32/20-07-2009 για τον Πίνακα Επιλεγέντων ανά Διεύθυνση την 31η Ιουλίου 2009. Στο σχετικό Πρακτικό αναφέρθηκε, επίσης, η ολοκλήρωση της διαδικασίας ενώπιον του και τον καλούσε, γι’ αυτό, να προχωρήσει στις δικές του ενέργειες, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 86 του Υπαλληλικού Κώδικα. Δηλαδή, να εκδώσει την απόφαση τοποθέτησης των νέων Προϊσταμένων Διεύθυνσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου. Οπως προκύπτει από το έγγραφο (αριθ. πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.35.21/1235, 21621/18.09.2009) του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Κατάστασης Προσωπικού του, τότε, Υπουργείου Εσωτερικών σε απάντηση ερωτήματος του Τμήματος Προσωπικού της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας, η σχετική απόφαση έπρεπε «να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την επιλογή», επειδή η υποβολή του ερωτήματος στο οικείο, καθώς φορά, Υπηρεσιακό Συμβούλιο «υποδηλώνει την ύπαρξη υπηρεσιακών αναγκών».
Ενα περίπου μήνα μετά την ολοκλήρωση της επιλογής συνυποψήφιός μου, ο οποίος βρίσκονταν στην όγδοη θέση του Πίνακα Κατάταξης, υπέβαλε «αίτηση θεραπείας», επικαλούμενος το άρθρο 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και ζήτησε την αναμόρφωση της βαθμολογίας του, κατά το μέρος της που αφορά τη μοριοδότησή του πριν από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Δηλαδή, όπως αυτή είχε διαμορφωθεί από τη Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας, μετά την εκ μέρους του προβολή αντιρρήσεων και παρά το γεγονός ότι τη βαθμολόγηση των επιμέρους προσόντων είχε ήδη επικυρώσει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Επειδή τέτοια αίτηση, όπως γίνεται δεκτό από την κρατούσα αδιαφοροποίητα άποψη τόσο στην επιστήμη όσο και τη νομολογία, δεν κατοχυρώνεται στην ισχύουσα νομοθεσία, η υποβολή της- όταν η επιλογή έχει ολοκληρωθεί και εν αναμονή της, ούτως ή άλλως, καθυστερημένης έκδοσης της απόφασης του Νομάρχη, έγινε παρελκυστικά – προκειμένου να αποτρέψει την ολοκλήρωση της διαδικασίας τοποθέτησης, να παρατείνει την εκκρεμότητα, να εμποδίσει την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών της Νομαρχίας, και εντέλει, να δώσει «άλλοθι» σε όσους δεν επιθυμούν την επικράτηση της νομιμότητας.
Στο σημείο όπου βρίσκονταν η διαδικασία, δηλαδή εν αναμονή – και μάλιστα έχοντας προ πολλού εξαντληθεί ο εύλογος χρόνος έκδοσης – της απόφασης του Νομάρχη για την κάλυψη των κενών θέσεων Προϊσταμένων Διεύθυνσης, αμβισβήτηση της βαθμολογίας θα ήταν επιτρεπτή μόνο δικαστικά ενώπιον του οικείου Διοικητικού Εφετείου. Παρά το έκδηλα αβάσιμο της πρωτοβουλίας, η Νομαρχία επί έξι σχεδόν μήνες παρακολουθούσε παθητικάα τις εξελίξεις. Η ολιγωρία της θέτει ευθέως, μεταξύ άλλων, ζήτημα ευθύνης, σε όλες τις επιμέρους μορφές της, εκείνων, που με το ένα ή τον άλλον τρόπο, έχουν εμπλακεί στην υπόθεση και, κωλυσιεργώντας, παρατείνουν αδικαιολόγητα και παράνομα την κάλυψη των κενών θέσεων, αδιαφορώντας για όλες τις παρεπόμενες δυσμενείς συνέπειες στην εύρυθμη και την αποτελεσματική λειτουργία της Νομαρχίας.
Για να παρακωλυθεί περαιτέρω η διαδικασία τοποθέτησης, η οποία είχε με ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης καθυστερήσει αδικαιολόγητα και παράνομα, ο δεύτερος των καθ’ ου το παρόν, έθεσε με έγγραφο του (αρ. πρωτ: ΔΔΟΥ 367/22.01.2010) στο Τμήμα Υπαλληλικής Σχέσης και Σταδιοδρομίας του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «ζήτημα επανάληψης εξαρχής» (!) της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων Διεύθυνσης. Προς τούτο υποστήριξε ότι «διαπιστώθηκε λάθος κατά τη μοριοδότηση ενός συγκεκριμένου κριτηρίου από τα αναφερόμενα στις διατάξεις του άρθρου 85 παρ. 1α» του Υπαλληλικού Κώδικα για υποψηφίους κατόχους πτυχίων αλλοδαπής που «δεν είχαν ενημερωθεί έγκαιρα να καταθέσουν βεβαίωση αντιστοιχίας της βαθμολογίας του πτυχίου τους με την ελληνική, με αποτέλεσμα στην τελική βαθμολογία τους να υπολείπονται 50 έως 100 μορίων».
Λίγες ημέρες αργότερα με νεώτερο έγγραφό του (αρ. πρωτ: ΔΔΟΥ 572/28.01.2010) προς τον ίδιο αποδέκτη παρέθεσε σειρά προβλημάτων που δημιούργησε η συνταξιοδότηση, την 1η Αυγούστου 2009, τακτικού μέλους του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και ζήτησε να πληροφορηθεί τον τρόπο αντιμετώπισής τους. Το Υπουργείο στην απάντησή του, έχοντας ενημερωθεί από εμένα με την αποστολή σχετικών εγγράφων για την παράλειψη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης να προχωρήσει εντός ευλόγου χρόνου στην τοποθέτηση των νέων Προϊσταμένων Διεύθυνσης, αναγνώρισε στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο τη δυνατότητα επανάληψης της διαδικασίας επιλογής, μόνον όταν διαπιστώσει λάθος στη μοριοδότηση υποψηφίων και επισήμανε τα προβλήματα νομιμότητας στη λειτουργία του, προφανώς για τις αποφάσεις που θα λάμβανε, μετά την 1η Νοεμβρίου 2009 και για όσο χρόνο δενε αποκτούσε ξανά νόμιμη σύνθεση.
Επειδή ουδέποτε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπό τη νόμιμη σύνθεσή του διαπίστωσε λάθος κατά τη μοριοδότηση υποψηφίων.
Επειδή στο πρακτικό του 32/20.07.2009 απέρριψε το αίτημα υποψηφίου να διορθωθεί η βαθμολόγησή του και, γι’ αυτό, κάθε διαφορετική άποψη αλλοιώνει και μάλιστα ερήμην τους τη βούληση του Προέδρου και των λοιπών μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Επειδή όσα αναφέρονται στα δύο έγγραφα της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου είναι απόψεις μόνον του συντάκτη τους και δεν συνδέονται με απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Επειδή κάθε πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση της «εξαρχής επανάληψης» της διαδικασίας επιλογής οκτώ σχεδόν μήνες μετά την ολοκλήρωσή της είναι αυθαίρετη και παράνομη, γεννά δε ζήτημα ποινικής, πειθαρχικής και αστικής ευθύνης όσων εμπλακούν στην εκδήλωση και την εκτέλεσή της.
Επειδή έχει προ πολλού παρέλθει ο «σύντομος χρόνος» από την επιλογή για την έκδοση της απόφασης τοποθέτησης των Προϊσταμένων Διεύθυνσης.
Επειδή η καθυστέρηση στην τοποθέτησή μου σε θέση Προϊσταμένης Διεύθυνσης μου προκαλεί ηθική βλάβη και οικονομική ζημία.
Επειδή η παρατηρούμενη αυθαίρετη, παράνομη και κατά παράβαση της νομιμότητας παράλειψη των αρμοδίων οργάνων της να τοποθετήσουν τους νέους Προϊσταμένους Διεύθυνσης εγείρει ευθέως ζήτημα ποινικής, πειθαρχικής και αστικής ευθύνης τους.
Με την παρούσα και επιφυλασσόμενη κάθε νομίμου δικαιώματός μου, σας ζητώ να απέχετε από κάθε πρωτοβουλία που θα οδηγήσει στην «εξαρχής επανάληψη» της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων Διεύθυνσης στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.