Κερδισμένοι θα είναι για τη φετινή σεζόν οι προορισμοί της χώρας που δέχονται περισσότερο Αμερικανούς και Βρετανούς τουρίστες και χαμένοι αυτοί που δέχονται Ρώσους.
Αυτό δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία των κρατήσεων στα συστήματα των ελληνικών ξενοδοχείων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννη Ρέτσο, η μεγάλη υποτίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου και της στερλίνας ενισχύει την πεποίθηση ότι το τουριστικό ρεύμα αλλά και οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, τη φετινή σεζόν, από τις ΗΠΑ και τη Βρετανία προς τη χώρα μας θα κινηθούν αυξητικά.
Επίσης, θετικές παραμένουν οι εκτιμήσεις για την ταξιδιωτική κίνηση από σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, αν και ο ρυθμός των κρατήσεων έχει παρουσιάσει σημάδια επιβράδυνσης το τελευταίο διάστημα. Στον αντίποδα, από τη Ρωσία αναμένεται να σημειωθεί σημαντική απώλεια αφίξεων και εσόδων. Πάντως, το τουριστικό οικονομικό ισοζύγιο εκτιμάται ότι θα είναι θετικό για τη χώρα στο τέλος της χρονιάς, καθώς εκτός απροόπτου οι άμεσες ταξιδιωτικές εισπράξεις θα αναρριχηθούν στον αριθμό ρεκόρ των 14 δισ. ευρώ.
Εξάλλου, ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι για την Ελλάδα τα ευρήματα της μεγαλύτερης έρευνας στο κόσμο για καταλύματα και ταξιδιώτες που πραγματοποίησε το TripAdvisor και προσδιορίζουν τον Δείκτη Αυτοπεποίθησης των Ξενοδόχων για το 2015. Ο κατάλογος που προκύπτει, κατατάσσει 27 σημαντικές τουριστικές αγορές με βάση τις προσδοκίες κερδοφορίας, τις ετήσιες μεταβολές των τιμών δωματίων και τα επενδυτικά σχέδια για το 2015. Τα δεδομένα προέκυψαν από την online έρευνα σε 10.261 καταλύματα και 34.016 ταξιδιώτες στο διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2015.
Με βάση τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας, οι Ελληνες ξενοδόχοι είναι αισιόδοξοι σχετικά με την κερδοφορία τους για φέτος σε ποσοστό 79%, ουδέτεροι σε ποσοστό 17% και απαισιόδοξοι σε ποσοστό 3%.
Μεταξύ των 27 κατατάσσονται στη 10η θέση. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των δωματίων, το 47% δηλώνει ότι θα αυξηθούν, το 47% ότι θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα και το 2% ότι θα μειωθούν. Μεταξύ των 27 κατατάσσονται στη 14η θέση. Υψηλά στις επενδυτικές τους προτεραιότητες βρίσκονται η διαχείριση της οnline φήμης τους, η βελτιστοποίηση του μάρκετινγκ και της θέσης τους στις μηχανές αναζήτησης και οι ανακαινίσεις μικρής κλίμακας και χαμηλά το τμήμα υποστήριξης, οι ανακαινίσεις μεγάλης κλίμακας και οι προσλήψεις προσωπικού. Μεταξύ των 27 χωρών βρίσκονται στην 8η θέση.
Στη γενική κατάταξη που προσδιορίζει τον Δείκτη Αυτοπεποίθησης των ξενοδόχων, οι Ελληνες βρίσκονται στην 8η θέση. Την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι ξενοδόχοι στην Ινδονησία και την τελευταία θέση οι Γάλλοι.
Καθημερινή