Ζητεί μέτρα και κίνητρα για τις μαθητικές εκδρομές

Tην ανάγκη λήψης μέτρων και θέσπισης κινήτρων, με στόχο την ανάσχεση της φθίνουσας πορείας του μαθητικού τουρισμού – που φέτος έλαβε δραματικές διαστάσεις – στους μέχρι πρότινος δημοφιλείς προορισμούς του εσωτερικού και κυρίως τους νησιωτικούς, όπου το πρόβλημα εμφανίζεται σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, ζητά ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Δωδ/σου, καθηγητής κ. Δημήτρης Κρεμαστινός, με ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Αννα Διαμαντοπούλου
Ο κ. Κρεμαστινός θέτει το ζήτημα σε άμεση συνάρτηση με την οικονομική κρίση και τονίζει ότι «οι επιπτώσεις της κρίσης στον τουρισμό των νησιών μας είναι ήδη ορατές και η καταγραφείσα κατακόρυφη πτώση του μαθητικού τουρισμού είναι ένα ακόμα πλήγμα στη νησιωτική οικονομία».
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι « και η υφιστάμενη νομοθεσία δεν ευνοεί την προτίμηση ελληνικών προορισμών στις μαθητικές εκδρομές, ενώ για παράδειγμα ΅πριμοδοτεί’ τις αντίστοιχες εκδρομές στο εξωτερικό με δύο επιπλέον ημέρες». Αυτό – τονίζει- « αντιβαίνει την αρχή της ίσης μεταχείρισης και των ίσων ευκαιριών και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφού δεν λαμβάνει υπόψη τον εκμηδενισμό των αποστάσεων στα ταξίδια προς το εξωτερικό, τη στιγμή που οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στον νησιωτικό μας χώρο κρίνονται ανεπαρκείς και προβληματικές».
Ο κ. Κρεμαστινός με την ερώτησή του προς την αρμόδια Υπουργό, ζητά να δοθούν σοβαρά κίνητρα από πλευράς της πολιτείας, με τις ανάλογες νομοθετικές ρυθμίσεις, για την προτίμηση των ελληνικών προορισμών από τους μαθητές, έναντι των προορισμών του εξωτερικού.
Αναλυτικά στην ερώτηση αναφέρονται τα εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,
κ. Αννα Διαμαντοπούλου
ΘΕΜΑ: Μαθητικός
τουρισμός
Κυρία Υπουργέ,
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε μόλις προχθές το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και δημοσιεύτηκαν στον ημερήσιο τύπο, λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά ήταν οι μαθητές που πραγματοποίησαν πολυήμερη σχολική εκδρομή το τελευταίο διάστημα, ενώ σχεδόν ένας στους δύο πλέον επιλέγει προορισμούς στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ενώ μόλις πριν από 5 χρόνια μέρη όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα και η Κρήτη επιλέγονταν από τη συντριπτική πλειονότητα των μαθητών των Λυκείων για τις πενθήμερες εκδρομές, τα τρία τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα τη φετινή σεζόν, οι προορισμοί στο εξωτερικό κέρδισαν τεράστιο μερίδιο προτίμησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ρόδος, που το 2006 αποτελούσε τον πιο δημοφιλή προορισμό με πάνω από 17.000 επισκέπτες-μαθητές, φέτος κατέλαβε μόλις την 5η θέση και είναι ζήτημα αν την επισκέφθηκαν πάνω από 2.000 μαθητές.
Μέρος του προβλήματος είναι ασφαλώς η οικονομική κρίση στη χώρα μας που έχει αναγκάσει τις οικογένειες να κάνουν περικοπές δαπανών, “θύμα” των οποίων είναι και οι πολυήμερες σχολικές εκδρομές.
Γεγονός όμως είναι ότι και η υφιστάμενη νομοθεσία δεν ευνοεί την προτίμηση ελληνικών προορισμών στις μαθητικές εκδρομές, ενώ για παράδειγμα ΅πριμοδοτεί’ τις αντίστοιχες εκδρομές στο εξωτερικό με δύο επιπλέον ημέρες. Αυτό αντιβαίνει την αρχή της ίσης μεταχείρισης και των ίσων ευκαιριών και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφού δεν λαμβάνει υπόψη τον εκμηδενισμό των αποστάσεων στα ταξίδια προς το εξωτερικό, τη στιγμή που οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στον νησιωτικό μας χώρο κρίνονται ανεπαρκείς και προβληματικές.
Kυρία Υπουργέ,
Κατ’ αρχήν χρέος όλων μας είναι να παροτρύνουμε τη νεολαία της πατρίδα μας να γνωρίσει πρώτα απ’ όλα την ιστορία, τον πολιτισμό και το φυσικό κάλλος του τόπου μας, προτού επισκεφθεί άλλες χώρες, σε μια εποχή μάλιστα που ο εγχώριος τουρισμός και η οικονομία των νησιών μας πλήττεται περισσότερο από ποτέ.
Συγκεκριμένα στη Δωδεκάνησο, όλοι οι φορείς έχουν καταβάλει τα τελευταία χρόνια μεγάλες προσπάθειες για την ενίσχυση και προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού, δίνοντας έμφαση στον μαθητικό-εκπαιδευτικό τουρισμό, στον οποίο η περιοχή – ιδιαίτερα η Ρόδος – έχει να επιδείξει μακρόχρονη παράδοση. Για τον λόγο αυτό, κάνουν ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν ώστε να παρέχονται στους μαθητές-εκδρομείς οι καλύτερες υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των σημερινών νέων, σε συνάρτηση με τον ψυχαγωγικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα των πενθήμερων εκδρομών.
Οι επιπτώσεις της κρίσης στον τουρισμό των νησιών μας είναι ήδη ορατές και η καταγραφείσα κατακόρυφη πτώση του μαθητικού τουρισμού είναι ένα ακόμα πλήγμα στη νησιωτική οικονομία.
Οι φορείς της Δωδεκανήσου υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη πτώση δεν αποτελεί απόρροια μόνο οικονομικής δυσπραγίας της ελληνικής οικογένειας και είναι πεπεισμένοι ότι αν δοθούν σοβαρά κίνητρα από πλευράς της πολιτείας, με τις ανάλογες νομοθετικές ρυθμίσεις, για την προτίμηση των ελληνικών προορισμών από τους μαθητές, θα είναι προς όφελος τόσο των ίδιων των μαθητών που θα γνωρίσουν από κοντά την ιστορία και τις απαράμιλλες ομορφιές της πατρίδας τους, όσο και της οικονομίας των νησιών μας που πλήττεται.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Θα προχωρήσει στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να ισχύσει για τους ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς η αρχή της ίσης μεταχείρισης σε σχέση με τους αντίστοιχους του εξωτερικού;
2. Ποια άλλα άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει για την τόνωση του μαθητικού τουρισμού προς εγχώριους προορισμούς και συγκεκριμένα προς τα νησιά;
9.4.10

Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτρης Κρεμαστινός