Ειδήσεις

Η πλειοψηφία των μαθητών Λυκείου στρέφεται σε φροντιστήρια-ιδιαίτερα

Ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι και μάλιστα από φίλους ή συγγενείς επιλέγει να κάνει το 22% των μαθητών Λυκείου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία PALMOS ANALYSIS για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια πανίσχυρη παραοικονομία στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς όπως φανερώνουν τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, ο ετήσιος κύκλος εργασιών που αντιστοιχεί στα ιδιαίτερα μαθήματα μέσης εκπαίδευσης στην Ελλάδα φτάνει τα 280 εκατομμύρια ευρώ.

Στην αγορά αυτή, υπάρχει μεγάλο εύρος προσφερόμενων ωριαίων αμοιβών για μαθήματα στο σπίτι που ξεκινάει από από 3,5 ευρώ την ώρα και φτάνει μέχρι και τα 70 ευρώ!

Το 46% των ερωτηθέντων στη έρευνα παραδέχεται ότι δεν λαμβάνει καμιά απόδειξη για τις δαπάνες ιδιαιτέρων μαθημάτων και μόνο το 35% ισχυρίζεται ότι λαμβάνει αποδείξεις.

Την ίδια στιγμή, στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης με μόλις το 7% να παραδέχεται ότι δεν κόβει αποδείξεις, ο κύκλος εργασιών φτάνει τα 450 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 22% των μαθητών του Λυκείου που προτιμούν να κάνουν μαθήματα στο σπίτι επιλέγουν για δάσκαλο κάποιον συγγενή ή φίλο τους, το 11% καθηγητή δημόσιου σχολείου και το 3% κάποιον φοιτητή. Χωρίς να εξαιρείται ο παράγοντας της πολλαπλής επιλογής, το 80% δήλωσε πως κάνει ιδιαίτερα μαθήματα με ιδιώτη καθηγητή.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, αλλά και τις αναλύσεις των στοιχείων που κάνουν οι φροντιστές, από τους 121.000 μαθητές που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα ο 1 στους 3 (περισσότεροι από 40.000), επιλέγουν για ενισχυτική διδασκαλία πρόσωπα χωρίς εμπειρία, επαρκείς γνώσεις, τεχνογνωσία, αλλά και πιστοποίηση των προσόντων τους.

Είναι εντυπωσιακό όμως ότι και στο Γυμνάσιο (όπου οι απαιτήσεις είναι ηπιότερες και οι στόχοι λιγότερο πιεστικοί), η πλειοψηφία των μαθητών που έχουν εξωσχολική υποστήριξη καταφεύγουν σε ιδιαίτερα μαθήματα (57% έναντι 35% που απευθύνονται σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης).

Στο Λύκειο η μεγάλη πλειοψηφία στρέφεται στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης (61% έναντι 27% στα ιδιαίτερα).

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 11% των μαθητών του Λυκείου που παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα, επιλέγουν να συνεργαστούν με κάποιο καθηγητή Δημόσιου Σχολείου (παρά το γεγονός της δυσκολίας παραδοχής παραβατικής συμπεριφοράς σε τηλεφωνική συνέντευξη).

Τα ιδιαίτερα μαθήματα εμφανίζονται πιο πολύ στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας.

Οι γονείς που επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα για την εξωσχολική υποστήριξη των παιδιών τους, δηλώνουν ότι ο κύριος λόγος που κάνουν αυτήν την επιλογή είναι γιατί θεωρούν ότι έτσι ο μαθητής θα έχει συνολικότερη και πιο αποτελεσματική κάλυψη των μαθησιακών αναγκών του.

Ωστόσο, στην ίδια έρευνα, όταν καλούνται να αξιολογήσουν την συμβολή των ιδιαιτέρων μαθημάτων στην απόδοση του μαθητή, δίνουν την ίδια αξιολόγηση με την αντίστοιχη των Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης.

Το ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου