Ειδήσεις

Ταξιδιωτικές απάτες ύψους 2,2 εκατ. λιρών το 2014

Tα 2,2 εκατ. λίρες φτάνουν τα ποσά που χάθηκαν από τις τσέπες ανυποψίαστων ταξιδιωτών το 2014 σε περιπτώσεις απάτης ταξιδιωτικών κρατήσεων, σύμφωνα με την ένωση Bρετανών τουριστικών πρακτόρων, ABTA.

Ήδη η ABTA, σε συνεργασία με τις αστυνομικές αρχές του Λονδίνου και της Get Safe Online, έχει ξεκινήσει καμπάνια προειδοποίησης του κοινού σχετικά με τις ταξιδιωτικές απάτες.

Το συνολικό ποσό που πέρασε στα χέρια των απατεώνων πέρυσι, καθώς και οι πιο συνήθεις τακτικές τους, αποκαλύπτει έρευνα που διεξήγαγε η αστυνομική διεύθυνση του Λονδίνου. Η πιο συνήθης τακτική που χρησιμοποιείται από τους απατεώνες είναι να αποκτούν παράνομα πρόσβαση στους λογαριασμούς ιδιοκτητών πόρταλ καταλυμάτων ή να δημιουργούν πειστικά αντίγραφα των site αυτών.

Στόχος, μεταξύ άλλων, στη Βρετανία έγιναν και τα τροχόσπιτα, με ψεύτικες διαφημίσεις να κυκλοφορούν στο Facebook, στο Gumtree και στο Craigslist.

Τα ποσά των καταναλωτών, κατ’ άτομο, που χάθηκαν σε τέτοιες υποθέσεις κρίνονται σημαντικά, ενώ το μεγαλύτερο ανήλθε σε 62.000 λίρες το άτομο. Επιπλέον, το 1 τρίτο των θυμάτων δήλωσε ότι οι συνέπειες της απάτης δεν κλόνισαν μόνο την τσέπη τους αλλά και την υγεία τους, και 167 θύματα χρειάστηκαν ιατρική φροντίδα.

Η ΑΒΤΑ επισημαίνει ότι οι απάτες κορυφώθηκαν την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και τον Δεκέμβριο του 2014. Το ηλικιακό γκρουπ που δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα και αποτέλεσε τον στόχο των απατεώνων ήταν 30-49, πολλοί εκ των οποίων έχουν οικογένειες.

Οι περισσότεροι που εξαπατήθηκαν είχαν πληρώσει μέσω τραπεζικού λογαριασμού ή με μετρητά, χωρίς εγγύηση επιστροφής χρημάτων. Μικρό μόνο ποσοστό πλήρωσε με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Η έρευνα δείχνει ότι το 12μηνο του 2014, 1.569 υποθέσεις απάτης αναφέρθηκαν στην υπηρεσία Απάτης της Αστυνομίας του Λονδίνου.

Οι συνηθέστεροι τύποι απάτης ήταν οι εξής…

-Κατάλυμα: Οι απατεώνες κάνουν πλήρη χρήση του διαδικτύου για την εξαπάτηση των επίδοξων τουριστών, στήνοντας ψεύτικες ιστοσελίδες, χακάροντας λογαριασμούς και δημοσιεύοντας ψεύτικες διαφημίσεις σε ιστοσελίδες και social media.

-Αεροπορικά εισιτήρια: Όταν ο πελάτης πιστεύει ότι έχει κάνει κράτηση μιας πτήσης και λαμβάνει ένα ψεύτικο εισιτήριο ή πληρώνει για εισιτήριο που δεν παραλαμβάνει ποτέ. Στόχος γίνονται κυρίως οι πτήσεις προς τη δυτική Αφρική.

-Αθλητικά και θρησκευτικά ταξίδια: Αποτελούν έναν ελκυστικό στόχο εξαιτίας της περιορισμένης διαθεσιμότητας και των υψηλότερων τιμών.

-Holiday clubs: Στα θύματα προσφέρθηκαν δωρεάν διακοπές, ώστε να κληθούν να συμμετάσχουν σε ένα σεμινάριο όπου θα πείθονταν να αγοράσουν χρονομετρική μίσθωση.

Η ΑΒΤΑ έχει δημιουργήσει μια ιστοσελίδα με μια πλήρη λίστα με οδηγίες σχετικά με την αποφυγή απάτης.

tornownews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου