Καθολική είναι η αντίδραση των φορέων που απαρτίζουν τον κλάδο της εγχώριας αγοράς ψηφιακής και διαδραστικής διαφήμισης στο κυοφορούμενο σχέδιο της Κυβέρνησης για επιβολή επιπλέον φόρου 20% σε διαφημίσεις που προβάλλονται σε ηλεκτρονικά μέσα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας Ελλάδος καλεί την Κυβέρνηση σε διάλογο προκειμένου να παρουσιάσει σε βάθος τις αρνητικές επιπτώσεις από την οποιαδήποτε επιπλέον φορολόγηση των Ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης, αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις ευρύτερα στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «μια τέτοια επιβάρυνση θα έπληττε το ήδη βεβαρυμένο επιχειρείν στη χώρα μας, αλλά και θα προσέθετε επιπλέον πολυπλοκότητα στην ομαλή λειτουργία της αγοράς λόγω της δυσκολίας εφαρμογής της».
Είναι περισσότερο από προφανές ότι οι ιστοσελίδες που φιλοξενούν διαφήμιση και απευθύνονται στο ελληνικό κοινό, δεν έχουν στο σύνολό τους φορολογική έδρα στην Ελλάδα. Η εφαρμογή ενός τέτοιου νόμου, θα επιβάρυνε μόνο τις ελληνικές ιστοσελίδες και όχι όσες απευθύνονται μέν στο ελληνικό κοινό, παίρνουν διαφήμιση από την ελληνική αγορά αλλά φορολογούνται σε τρίτες χώρες.
Σε ότι αφορά στη φορολόγηση των επιχειρήσεων που έχουν έδρα στην Ελλάδα, είναι σαφές ότι υπάγονται στο ίδιο φορολογικό καθεστώς με οποιαδήποτε άλλη ελληνική επιχείρηση. Πληρώνουν δηλαδή ήδη τους φόρους που αναλογούν στο κάθε εταιρικό σχήμα.
Οι επιπτώσεις όπως αναφέρει το IAB Hellas δεν περιορίζονται όμως στην βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Ο Οργανισμός επικαλείται πρόσφατη έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα ο Πανευρωπαϊκός Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας (IAB Europe), σύμφωνα με την οποία «η ψηφιακή διαφήμιση παίζει βασικό ρόλο στη χρηματοδότηση ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και εφαρμογών, καθιστώντας τα ευρέως διαθέσιμα με ελάχιστο ή καθόλου κόστος για τον καταναλωτή». Τα στοιχεία προέρχονται από έρευνα της McKinsey, σύμφωνα με την οποία οι ψηφιακές υπηρεσίες δημιουργούν περισσότερη καθαρή αξία για τους καταναλωτές από κάθε άλλο κλάδο. Για παράδειγμα, αν οι χρήστες-καταναλωτές έπρεπε να χρηματοδοτήσουν τις υπηρεσίες αυτές, ενα 40% αυτών δεν θα είχε ούτε τη δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα επίσης με έρευνα της McKinsey, η ψηφιακή διαφήμιση έχει προκαλέσει με τρόπο άμεσο αύξηση του ΑΕΠ κατά 15% στις οικονομίες των G20 χωρών από το 2002 ως το 2010. Παράλληλα, η ψηφιακή διαφήμιση ενδυναμώνει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργώντας ευκαιρίες για την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε ένα ευρύτερο κοινό ακόμα και εκτός της χώρας στην οποία κυρίως δραστηριοποιούνται.
Το ΙΑΒ Hellas (Interactive Advertising Bureau – Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας) ιδρύθηκε το 2001 και από τότε αποτελεί τον κλαδικό φορέα των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του digital και interactive marketing.
Αποτελεί μέρος ενός παγκόσμιου δικτύου που έχει καθιερωθεί ως το αρμόδιο για τη διάδοση και υιοθέτηση της ψηφιακής πλατφόρμας στο χώρο της εμπορικής επικοινωνίας, με το οποίο μοιράζεται γνώση και εμπειρία, και είναι ενεργό μέλος του IAB Europe.
Σήμερα αριθμεί περισσότερα από 80 μέλη, που αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της digital αγοράς.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του έγκειται στο γεγονός πως το ΙΑΒ εκφράζει και αποτελείται από εταιρείες από όλους τους τομείς της digital& interactive αγοράς, ήτοι διαφημιζόμενους, traditional & digital agencies, media shops και άλλους ενδιάμεσους στην αλυσίδα (ad networks), online media που δέχονται διαφήμιση αλλά και τρίτους στην αλυσίδα του digital advertising, όπως παρόχους τεχνολογίας (ISP’s, Ad Servers, Mobile Marketing, Digital Signage) και εταιρείες ερευνών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“Έντονη αντίθεση του IAB Hellas στη φημολογούμενη επιβολή φόρου στις online διαφημίσεις
Δελτία Τύπου | 30 Απρίλιος 2015
Ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας Ελλάδος (IAB Hellas), ο κλαδικός φορέας που εκφράζει το σύνολο της εγχώριας αγοράς ψηφιακής και διαδραστικής διαφήμισης, με μέλη εταιρείες-διαφημιζομένους, online media και διαφημιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ψηφιακή διαφήμιση, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του στη φημολογούμενη επιβολή φόρου σε διαφημίσεις που προβάλλονται στα ηλεκτρονικά μέσα που δραστηριοποιουνται στην Ελλάδα.
Η αγορά της ψηφιακής διαφήμισης αποτελεί ακόμα ενα μέρος μόνο (και σιγουρα οχι το μεγαλυτερο) της συνολικής αγοράς διαφήμισης, ενώ τα νούμερά της απέχουν σημαντικά από άλλες αγορές της Ευρώπης, καθώς η υγιής ανάπτυξή της έχει ήδη πληγεί σε μεγάλο βαθμό από την ύφεση των τελευταίων ετών.
Παράλληλα, ως νέο και διεθνές μέσο, παρουσιάζει σημαντικές ιδιαιτερότητες σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης, ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν, καθώς πιθανή εφαρμογή οποιασδήποτε επιβάρυνσης θα προκαλούσε αναπόφευκτη στρέβλωση της αγοράς και βέβαιη ανακοπή της ανάπτυξης της αγοράς, με τη δημιουργία κινήτρου για τη μεταφορά έδρας εγχώριων ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης στο εξωτερικό, με απώλειες θέσεων εργασίας και πιθανότητα απώλειας του αντίστοιχου φορολογικού εσόδου.
Σύμφωνα με πρόσφατο paper (20 Απριλίου 2015) που εξέδωσε το IAB Europe, η ψηφιακή διαφήμιση παίζει βασικό ρόλο στη χρηματοδότηση ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και εφαρμογών, καθιστώντας τα ευρέως διαθέσιμα με ελάχιστο ή καθόλου κόστος για τον καταναλωτή. Σύμφωνα με έρευνα της McKinsey, οι ψηφιακές υπηρεσίες δημιουργούν περισσότερο net value για τους καταναλωτές από κάθε άλλο κλάδο. Για παράδειγμα, αν οι χρήστες-καταναλωτές έπρεπε να χρηματοδοτήσουν τις υπηρεσίες αυτές, ενα 40% αυτών δεν θα είχε ούτε τη δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα πάλι με έρευνα της McKinsey, η ψηφιακή διαφήμιση έχει προκαλέσει με τρόπο άμεσο αύξηση του ΑΕΠ κατά 15% στις οικονομίες των G20 χωρών από το 2002 ως το 2010. Παράλληλα, η ψηφιακή διαφήμιση ενδυναμώνει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργώντας ευκαιρίες για την προβολή και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε ενα ευρύτερο κοινό ακόμα και εκτός της χώρας στην οποία κυρίως δραστηριοποιούνται.
Ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας Ελλάδος, με μοναδικό γνώμονα την ανάπτυξη της αγοράς παραγωγής online περιεχόμενου και ψηφιακής διαφήμισης, οφείλει να τονίσει τις συνέπειες από μια επιβάρυνση η οποία θα έπληττε το ήδη βεβαρυμένο επιχειρείν στη χώρα μας, αλλά και θα προσέθετε επιπλέον πολυπλοκότητα στην ομαλή λειτουργία της αγοράς λόγω της δυσκολίας εφαρμογής της.
Καλεί δε την Κυβέρνηση σε διάλογο, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στον κλάδο να παρουσιάσει σε βάθος τις αρνητικές επιπτώσεις από την οποιαδήποτε επιπλέον φορολόγηση των Ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης, αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις ευρύτερα στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία”.
Πηγή capital.gr