Ειδήσεις

Προς το ενιαίο μισθολόγιο 7,5 χιλιάδες ταχυδρομικοί υπάλληλοι

Τον δρόμο για το ενιαίο μισθολόγιο παίρνουν 7,5 χιλιάδες ταχυδρομικοί υπάλληλοι, καθώς το υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει την εφαρμογή του και στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), τα οποία αυτοχρηματοδοτούνται και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό.

Παράλληλα, αβεβαιότητα επικρατεί σε σχέση με την δυνατότητα των ΕΛΤΑ να καλύπτουν τις ανάγκες εξυπηρέτησης του συνόλου της επικράτειας, καθώς ούτε έχουν λάβει την επιδότηση για την παροχή καθολικής υπηρεσίας στην «άγονη γραμμή» ούτε έχει ακόμη διευκρινιστεί το καθεστώς λειτουργίας της αγοράς μετά το 2015.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει την υπαγωγή των ταχυδρομικών υπαλλήλων στο ενιαίο μισθολόγιο. Το ζήτημα είχε τεθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία είχε παραπέμψει στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ερώτημα σχετικά με το εάν τα ΕΛΤΑ πρέπει να συνεχίσουν να υπάγονται στις προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο εταιρίες ή αν πρέπει να θεωρείται δημόσια επιχείρηση. Μάλιστα, ρωτούσε για το εάν θα πρέπει να ισχύσει το ίδιο και για τα μισθολογικά των υπαλλήλων.

Τα ΕΛΤΑ προορίζονταν να εισαχθούν στο Χρηματιστήριο – κάτι που δεν έγινε ποτέ -, ενώ στη συνέχεια το δημόσιο υπέγραψε σύμβαση με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) με την οποία παραχωρήθηκε για τρία χρόνια η άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου του κράτους στις γενικές συνελεύσεις των μετόχων και αργότερα η εξουσιοδότηση για διαγωνισμό με στόχο την πώληση των μετοχών της εταιρίας.

Τον Οκτώβριο το Α’ Τμήμα του ΝΣΚ γνωμοδότησε ομόφωνα ότι τα ΕΛΤΑ υπάγονται πλέον στις εταιρίες του δημοσίου, καθώς δεν υφίσταται το ενδεχόμενο της εισόδου στο Χρηματιστήριο. Ωστόσο, γνωμοδότησε κατά πλειοψηφία ότι αυτό δεν ισχύει για τα μισθολογικά, τα οποία παραμένουν εκτός ενιαίου μισθολογίου.

Προ ημερών ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, κ. Δημήτρης Μάρδας έκανε αποδεκτή την γνωμοδότηση μόνο στο πρώτο σκέλος και παρέμεμψε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ τα μισθολογικά, καθώς επιδίωξη του Γενικού Λογιστηρίου είναι η υπαγωγή των ταχυδρομικών στο ενιαίο μισθολόγιο.

Στο μεταξύ, η εταιρία, η οποία απασχολεί 6.800 μόνιμους υπαλλήλους και 645 ορισμένου χρόνου, έκλεισε το 2014 με κέρδη 5 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εφαρμόσει ένα μεγάλο πρόγραμμα εσωτερικής αναδιάρθρωσης.

Ωστόσο, σημαντικά έργα εκσυγχρονισμού ύψους 52 εκατ. ευρώ, που είχαν εγκριθεί από την Κομισιόν και είχαν ενταχθεί στην «Ψηφιακή Σύγκλιση», απεντάχθηκαν, έπειτα από παρέμβαση του πρώην υπουργείου Ανάπτυξης.

Παράλληλα, τα ΕΛΤΑ δεν έχουν λάβει κρατικές επιδοτήσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ για την παροχή καθολικής υπηρεσίας για την περίοδο 2013-2015 και ούτε υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον κρατικό προϋπολογισμό.

Μάλιστα, φέτος λήγει το συγκεκριμένο καθεστώς και η ΕΕ δεν έχει ακόμη εγκρίνει πρόταση για χρηματοδότηση της «άγονης γραμμής» για την περίοδο 2016-2019 από ποσοστό των εσόδων των εναλλακτικών παρόχων ύψους έως 10%.

Το ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου