- Για το υπαίθριο στάσιμο εμπόριο και τα λεωφορεία ανοικτού τύπου
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, την Δευτέρα 25 Μαΐου, τα “καυτά” θέματα για τον καθορισμό των θέσεων και δραστηριοτήτων υπαίθριου στάσιμου εμπορίου για μικροπωλητές, παραγωγούς και καλλιτέχνες καθώς και ο κανονισμός λειτουργίας των λαϊκών αγορών Ρόδου, των περιπτέρων του Δήμου Ρόδου και της λειτουργίας του υπαίθριου στάσιμου εμπορίου αφού προηγήθηκε εκτενής συζήτηση.
Ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Πόκκιας, στην τοποθέτησή του τόνισε ότι η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να δώσει οριστικές λύσεις στις θέσεις των μικροπωλητών και μάλιστα έκανε ιδιαίτερη μνεία στην περιοχή “Νεώριον”. Εξήγησε επιπλέον την διαδικασία η οποία προβλέπει την έκδοση άδειας λειτουργίας από την Περιφέρεια και άδειας χωροθέτησης από τον Δήμο Ρόδου. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι τα κριτήρια είναι πολύ αυστηρά σε ό,τι αφορά την έκδοση νέων αδειών αφού οι μικροπωλητές θα πρέπει να τηρούν τα απαραίτητα κοινωνικά κριτήρια. «Πρότασή μου είναι να παραμείνουν ως έχουν οι άδειες που είναι νόμιμες και για την έκδοση νέων αδειών να προχωρήσουμε σε προκήρυξη εκδηλωσης ενδιαφέροντος» είπε ο κ. Πόκκιας.
Οι παρατάξεις της μειοψηφίας δεν συμφώνησαν, με τον κ. Στ. Καρίκη να δηλώνει απογοητευμένος από την εικόνα της πόλης. «Κάποτε πρέπει να μπει μια τάξη», είπε. Επικαλέστηκε, μάλιστα την προηγούμενη δημοτική αρχή του Στάθη Κουσουρνά, για την οποία είπε ότι «ούτε και τότε υπήρξε η βούληση να λυθεί το πρόβλημα, προσωπικά ήμουν αντίθετος με τους χειρισμούς στο θέμα». Με τον κ. Καρίκη συμφώνησε και ο κ. Χατζηευθυμίου που είπε ότι το θέμα πρέπει να συζητηθεί σε συνάντηση με όλους τους ενδιαφερόμενους και τους εκπροσώπους της δημοτικής αρχής.
Ο δήμαρχος πάντως επέμεινε να δοθεί οριστική λύση, διότι θα υπάρξει πρόβλημα στο άμεσο μέλλον και κανείς δεν θα είναι σε θέση να υπολογίσει τις συνέπειες. «Εάν επέμβει ο εισαγγελέας δεν θα μπορέσει το δημοτικό συμβούλιο να κάνει τίποτε», τόνισε ο κ. Χατζηδιάκος. Είπε μάλιστα ότι απαιτείται μια συνάντηση με όλες τις πλευρές, στην οποίαν θα συμμετέχουν οι μικροπωλητές, ο ΕΣΡ και οι παρατάξεις της πλειοψηφίας και μειοψηφίας του Δ.Σ.
Ειδικά για τις λαϊκές αγορές, ο κ. Χατζηδιάκος ζήτησε να επανέλθει το θέμα προς συζήτηση σε επόμενη συνεδρίαση του Σώματος με ολοκληρωμένη πρόταση για όλες τις θέσεις. Αναφέρθηκε μάλιστα στην λειτουργία των λαϊκών αγορών στην Μέγγαβλη, στην οδό Βύρωνος και στην Ανάληψη, όπου απαιτούνται αλλαγές και βελτιώσεις για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι έμποροι, οι παραγωγοί και το κοινό.
Στα υπόλοιπα θέματα, οι κ.κ. Καρίκης και Χατζηευθυμίου ψήφισαν θετικά, ενώ οι κ.κ. Υψηλάντης κ. Πότσος, αρνητικά.
ΟΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Οι τόνοι ανέβηκαν κατά την συζήτηση για την στάση και στάθμευση των δύο ιδιωτικών λεωφορείων ανοικτού τύπου, για τα οποία εκφράστηκαν αντιρρήσεις και προβληματισμός. Παρών στη συνεδρίαση ήταν ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΔΕΣ ΡΟΔΑ κ. Μανώλης Κοντουδάκης, ο οποίος στην τοποθέτησή του είπε: «Τα λεωφορεία αυτά θα έχουν αντίκτυπο στην λειτουργία της ΡΟΔΑ. Η στάση μπροστά από το ΑΚΤΑΙΟΝ εμποδίζει το τρενάκι του Δήμου η λειτουργία του οποίου είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση της επιχείρησης. Βρισκόμαστε στο ίδιο έργο θεατές σε ένα πρόβλημα που παρακολουθούμε χρόνια».
Ο Σύνδεσμος Ταξί Ρόδου, διά του νομικού εκπροσώπου του κ. Ακη Δημητριάδη ξεκαθάρισε ότι υπάρχει ζήτημα εδώ και χρόνια με την στάση των λεωφορείων αυτών.
«Θα πρέπει να τηρείται ο ΚΟΚ διότι έχουν δοθεί άδειες για στάση και όχι για στάθμευση. Συνεπώς δε νοείται να μένουν στις στάσεις πάνω από 30’’. Τα λεωφορεία αυτά δημιουργούν προβλήματα και εγκυμονούν κινδύνους για τους πεζούς με την στάθμευσή τους. Γι’ αυτό και η αλλαγή θεωρείται επιβεβλημένη».
Μικρή ένταση δημιουργήθηκε όταν κάποιοι εμφανίσθηκαν αντίθετοι στην τοποθέτηση του κ. Χατζηδιάκου και του είπαν ότι “κάνει λάθος” με συνέπεια να αντιδράσει έντονα και να ανεβάσει τους τόνους, λέγοντας πως γνωρίζει πολύ καλά το θέμα, διότι το έχει χειριστεί από την εποχή που ήταν αντιπεριφερειάρχης και παρουσιάζει πολλά νομικά κωλύματα. Επικαλέστηκε μάλιστα την ειδική μελέτη που έχει εγκριθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και την Δημοτική Κοινότητα Ρόδου, η οποία είναι εμπεριστατωμένη.
«Ο Δήμος Ρόδου έχει αρμοδιότητα μόνο ως προς την προσβασιμότητα. Δεν υπάρχει θέμα με την αφετηρία και το τέρμα. Θέλουμε να μπει μια τάξη. Αν δεν λειτουργήσει στην πράξη αυτή η απόφαση εδώ είμαστε για να διορθώσουμε το λάθος» τόνισε ο δήμαρχος.
Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση για δύο στάσεις, η μία απέναντι από το “ΑΚΤΑΙΟΝ” και η άλλη μπροστά από την Πύλη του Αγίου Παντελεήμονα στην Παλιά Πόλη.