Πλώρη για άλλα λιμάνια τραβούν οι μεγάλοι όμιλοι κρουαζιέρας που, αν και σε πρώτη φάση βλέπουν ευκαιρίες ανάπτυξης στα ελληνικά νερά, εντούτοις η ανυπαρξία σύγχρονων λιμενικών υποδομών στην πλειονότητα των νησιών, καθώς και η απουσία συχνής αεροπορικής σύνδεσης με τις αγορές της Αμερικής και την Κίνας καθιστούν τα λιμάνια αφιλόξενα για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Όταν η παραπάνω διαπίστωση γίνεται από τις δύο κορυφαίες εταιρίες κρουαζιέρας παγκοσμίως, την Carnival και τη Royal Caribbean, οι οποίες διακινούν και το μεγαλύτερο όγκο τουριστών, τότε ο προβληματισμός για την πορεία του τουρισμού κρουαζιέρας στη χώρα μας μεγαλώνει.
Όπως επεσήμανε πιο συγκεκριμένα ο αντιπρόεδρος της Carnival Corporation Plc Michel Nestour κατά τη διάρκεια του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, η Ελλάδα δεν κατάφερε να αξιοποιήσει το φυσικό κάλλος της και την ιδανική γεωγραφική της θέση διότι υστερεί σε βασικές υποδομές, όχι μόνο σε κάποια λιμάνια, αλλά και σε οδικές μεταφορές και σε αεροπορικές συνδέσεις με βασικές αγορές… υποδομές που είναι απαραίτητες για να προσελκύσει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Στο ίδιο κλίμα και οι δηλώσεις του έτερου μεγάλου παίχτη στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας, της Royal Caribbean Cruises. Η περιορισμένη αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με το αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης και η έλλειψη σύνδεση με άλλα αεροδρόμια των ΗΠΑ, αποτελεί μεγάλο εμπόδιο στην πλεύση νέων υπερμεγεθών πλοίων στην Ελλάδα. «Με το 50% των πελατών μας να προέρχονται από την αγορά των ΗΠΑ, αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για εμάς», δήλωσε ο κ. Adam Sharp, Διευθυντής Λιμενικών και Επιβατικών Υπηρεσιών της Royal Caribbean Cruises, ο οποίος ανέφερε επίσης και τη γραφειοκρατία και τις μεγάλες ουρές στις αφίξεις των αεροδρομίων ως πρόσθετους ανασχετικούς παράγοντες στην ανάδειξη της Ελλάδας ως κυρίαρχου προορισμού για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος καθημερινών πτήσεων ανάμεσα στο διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το JFK της Νέας Υόρκης, τη μοναδική υφιστάμενη αεροπορική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών, δεν ξεπερνά το 1,7, είναι δηλαδή ελάχιστες για τα δεδομένα των ομίλων κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με τα όσα τονίστηκαν στη διάρκεια του Forum, η Ελλάδα απέτυχε να επωφεληθεί από την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας στην Ευρώπη, καθώς οι επενδύσεις στις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν κατά 80% την τελευταία δεκαετία, ενώ την ίδια ώρα ελάχιστα από τα 1.150 ελληνικά λιμάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων με υποτυπώδεις υποδομές, διαθέτουν επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενίσουν κρουαζιερόπλοια. Ακόμα σημαντικότερο, πολύ λίγα λιμάνια μπορούν να φιλοξενήσουν τα υπερμεγέθη πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό καθότι από το 1996 οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία αυτής της χωρητικότητας.
Σημαντικά είναι τα εμπόδια και για την προσέλκυση Κινέζων τουριστών, δεδομένου πως οι ελληνικοί προορισμοί μόλις και μετά βίας προσελκύουν 100.000 από τα 100 εκατομμύρια των Κινέζων που ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Η έλλειψη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών θεωρείται και αυτή τη φορά το πιο σημαντικό εμπόδιο.
Βίκυ Κουρλιμπίνη capital.gr
https://www.dimokratiki.gr/01-06-2015/girnoun-tin-plati-sta-ellinika-limania-i-megali-omili-krouazieras/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.