Με ικανοποίηση είδαν οι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς το τμήμα εκείνο της ελληνικής πρότασης προς τους Ευρωπαίους δανειστές και προς το «Brussels Group», το οποίο προέβλεπε πρόσθετα φορολογικά έσοδα ύψους 120 εκατ. ευρώ από τα οχήματα που είτε είναι ανασφάλιστα, είτε δεν έχουν «περάσει» από ΚΤΕΟ.
Χαρακτηριστική είναι η άποψη γνωστού στελέχους της ασφαλιστικής αγοράς: «Μα θα έπρεπε να ασχοληθεί η Μέρκελ προκειμένου στη χώρα μας να κάνουμε το αυτονόητο; Εδώ και τόσα χρόνια προειδοποιούμε τις κυβερνήσεις πως χάνουν εκατοντάδες εκατομμύρια από τη συγκεκριμένη υπόθεση και αυτές δεν έχουν καταφέρει να βρουν ακόμη μια ουσιαστική λύση, αν και ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και της πληροφορικής».
Σε ανάλογο μήκος κύματος βρίσκονται και οι θέσεις του κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου: «Η επίλυση του ζητήματος των ανασφάλιστων οχημάτων είναι θέμα πολιτικής απόφασης και μόνο», δήλωσε στο Euro2day.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, συμπληρώνοντας πως «δεν πρέπει να λαϊκίζουμε. Ο ανασφάλιστος οδηγός δεν δικαιούται να κυκλοφορεί το όχημά του γιατί πολύ απλά δεν είναι σε θέση να αναλάβει τις ευθύνες του και το κόστος που προκαλεί στο κοινωνικό σύνολο. Μακάρι η κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα… χθες».
Γενικότερα, πέρα από τα φορολογικά έσοδα που χάνει το ελληνικό δημόσιο, πολλαπλή ζημία από τα ανασφάλιστα οχήματα υφίστανται και οι ασφαλιστικές εταιρείες, όχι μόνο γιατί χάνουν το σχετικό τζίρο, αλλά και γιατί πληρώνουν μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου μεγάλο μέρος του λογαριασμού. Επίσης, το γεγονός ότι κάποια εκατομμύρια οχήματα δεν περνούν από τον έλεγχο των ΚΤΕΟ επηρεάζει αυξητικά τον αριθμό των ατυχημάτων, ανεβάζοντας επίσης το κόστος των ασφαλιστικών εταιρειών.
Γεφύρι της Άρτας, η… ηλεκτρονική διασταύρωση!
Κοινή πεποίθηση αποτελεί εδώ και χρόνια πως ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος θα προέλθει από τη δημιουργία και λειτουργία κοινής βάσης δεδομένων των ασφαλιστικών εταιρειών και του Υπουργείου Συγκοινωνιών.
Μέσα από αυτή την κοινή βάση δεδομένων, θα διασταυρώνονται από τη μια πλευρά τα ασφαλισμένα οχήματα και από την άλλη τα αυτοκίνητα και οι μηχανές που έχουν άδεια κυκλοφορίας. Με αυτό τον τρόπο θα προκύψουν αυτόματα τα ανασφάλιστα οχήματα και έτσι οι κάτοχοί τους θα λάβουν τα ειδοποιητήρια από το Υπουργείο Οικονομικών.
«Με το αρχικό άκουσμα της είδησης είδαμε πως ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων περιορίστηκε κατακόρυφα από το 1,3 εκατομμύρια γύρω στις εξακόσιες χιλιάδες. Τι έγινε τώρα στην πράξη; Η μεν τροχαία έκανε καλά τη δουλειά της και μέσα στο 2014 εντόπισε δεκάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα, πλην όμως το ζήτημα δεν προχώρησε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, με αποτέλεσμα ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων να μειωθεί στη συνέχεια περίπου κατά 500 χιλιάδες» αναφέρεται χαρακτηριστικά από παράγοντα της ασφαλιστικής αγοράς, ο οποίος όμως πιστεύει πως τα πράγματα σύντομα θα αλλάξουν.
«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει αλλιώς και άλλωστε η αντιμετώπιση του προβλήματος εντάσσεται στις προτάσεις που η ίδια παράδωσε προς τους Ευρωπαίους. Πρόκειται για μια σαφέστατη στρέβλωση της ελληνικής αγοράς που περιέργως κρατάει εδώ και τόσα χρόνια. Δεν ξέρω κάποια άλλη αναπτυγμένη χώρα που η ασφάλιση των οχημάτων να μην είναι υποχρεωτική και που η εφαρμογή του σχετικού νόμου να μην τηρείται στην πράξη», κατέληξε.
euro2day.gr