Με το άλλοθι του εξορθολογισμού, του εκσυγχρονισμού και της αντιμετώπισης υπαρκτών στρεβλώσεων η κυβέρνηση βαδίζει στο ίδιο μονοπάτι που βρήκε από τους προηγούμενες Μνημονιακές κυβερνήσεις και οριοθετείται από τις εντολές των «Θεσμών»
Αγνοεί τον τρόπο λειτουργίας και τις ανάγκες των Δημόσιων Υπηρεσιών, αγνοεί ότι από την υπερπροσπάθεια και την αξιοπρέπεια των συναδέλφων το κράτος υπάρχει στην Ελληνική Περιφέρεια.
Δεν αντιλαμβάνεται τις ανάγκες της ελληνικής υπαίθρου, τις απαιτήσεις της κοινωνίας, την έλλειψη υπηρεσιακών μέσων μεταφοράς, τη σύγχρονη ανάγκη της Δημόσιας Διοίκησης για εγγύτητα στον πολίτη και στις αρμοδιότητες της.
Οι υπαρκτές στρεβλώσεις δεν αντιμετωπίζονται με την ισοπεδωτική λογική του νομοσχεδίου που στην ουσία οδηγεί σε πλήρη κατάργηση των αποζημιώσεων για τις εκτός έδρας μετακινήσεις ειδικά στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.
Με την ενδεχόμενη εφαρμογή του σχετικού νομοσχεδίου, θα είναι αδύνατη η χορήγηση ημερήσιας αποζημίωσης για το σύνολο των υπαλλήλων των Περιφερειών, γεγονός που σημαίνει ότι θα επιβαρύνονται με έξοδα που οφείλονται σε εκτέλεση υπηρεσίας. Επίσης θα δημιουργηθούν σοβαρότατα προβλήματα αποτελεσματικής λειτουργίας των υπηρεσιών αυξάνοντας συνακόλουθα το εργασιακό άγχος των υπαλλήλων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους όταν μάλιστα η ποινική ευθύνη που αντιμετωπίζουν για την μη ορθή εκτέλεση των καθηκόντων τους είναι καθημερινή.
Υπηρεσίες αιχμής θα εγκλωβισθούν με αρνητικές συνέπειες στα έργα υποδομής, στον πρωτογενή τομέα, στις εξαγωγές, στους περιβαλλοντικούς και υγειονομικούς ελέγχους στην αναπτυξιακή προοπτική. Επίσης θα υποστούν βαρύτατο πλήγμα η ασφάλεια, η προστασία, η εξυπηρέτηση των πολιτών και η διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου .
Το 90% των μετακινήσεων στις Περιφέρειες είναι αυθημερόν μετακινήσεις, χωρίς διανυκτέρευση και σε αποστάσεις από 40 έως 100 χιλιόμετρα (χωρίς την επιστροφή). Επίσης πολλές φορές οι υπάλληλοι μετακινούνται αυθημερόν για εργασία σε κάποιο νησί.
Η λογική του νομοσχεδίου γελοιοποιεί και απαξιώνει τον δημόσιο υπάλληλο αφού θεωρεί ότι κάποιος πρέπει να διανύσει, με το αυτοκίνητο του περισσότερα από 320 χλμ, ή να ταξιδεύσει αυθημερόν ακτοπλοϊκώς πάνω από 20 ναυτικά μίλια ακόμα και 8 ώρες (πχ Ρόδος – Λέρος – Ρόδος) για να μπορεί να λάβει ως ημερήσια αποζημίωση 40,00 €.
Για την συντριπτική πλειοψηφία των υπαλλήλων των Περιφερειών για τις εκτός έδρας μετακινήσεις , πολλές φορές σε δυσπρόσιτες και δύσβατες περιοχές, δεν θα αποζημιώνονται στοιχειωδώς για τα μικροέξοδα με αποτέλεσμα να αποθαρρύνονται να μεταβούν στο φυσικό χώρο εργασίας τους. Σε συνδυασμό με την πενιχρή χιλιομετρική αποζημίωση, στην περίπτωση που χρησιμοποιήσει το δικό του αυτοκίνητο (έπειτα από άδεια και έχοντας την πλήρη ευθύνη για ότι συμβεί!), σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο ζητά από τους υπαλλήλους να επιχορηγήσουν από ίδιους πόρους τη λειτουργία των υπηρεσιών.
Οι αποφάσεις της νέας κυβέρνησης για τέτοιου βαθμού αλλαγές και ζητήματα πρέπει να γίνονται με ουσιαστική δημοκρατική διαβούλευση με όλους τους φορείς, και όχι επιπόλαια και εν κρυπτώ, ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και να βελτιώνονται αποτελεσματικά οι υπηρεσιακές και εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στις Περιφέρειες και στο σύνολο του Δημοσίου. Η διαδικασία της διαδικτυακής διαβούλευσης ήταν ανοικτή από την 28/5/2015 έως 02/06/2015, δηλαδή μόλις τέσσερις εργάσιμες ημέρες.
Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει τώρα το νομοσχέδιο στο σύνολο του και να ανοίξει τον διάλογο από μηδενική βάση με τους εργαζομένους και με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς.
Για τον ΣΥΠΝΑΠΕΔ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Αντώνιος Γκίκας Βασίλειος Γιανούρης