Συνεντεύξεις

Κ.Κυριακούλης: «Πρώτος μεγάλος στόχος μας είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης»

«Πρώτος μεγάλος στόχος και προτεραιότητα για τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ήταν και συνεχίζει να αποτελεί η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές. Το αντίδοτο λοιπόν στην οικονομική κρίση είναι η πολύ επαγγελματική οργάνωση, η ιδιαίτερα προσεγμένη οικονομική στρατηγική και η διαρκής βελτίωση των υπηρεσιών μας».
Αυτό υπογραμμίζει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο Γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» κ. Κυριάκος Κυριακούλης.
«Είναι σημαντικό να αποδεικνύουμε καθημερινά στους γονείς ότι τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ αξίζουν τα χρήματα, που με κόπο αυτοί επενδύουν. Οφείλω να σας ομολογήσω ότι τώρα έχουν ενταθεί ακόμα περισσότερο οι προσπάθειες όλων μας ώστε το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται στο σχολείο μας να είναι πιο ποιοτικό», τονίζει ο κ. Κυριακούλης.
Με αφορμή τις πολιτικές εξελίξεις ο κ. Κυριακούλης αναφέρεται και στο δημοψήφισμα υπογραμμίζοντας πως ήταν εγκληματική επιλογή προκειμένου να διασωθεί ένα κόμμα και μια κυβέρνηση, που οδήγησε την οικονομία μέσα σε πέντε μήνες στην καταστροφή.
Σε ερώτηση σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στις εξετάσεις ο κ. Κυριακούλης δηλώνει:
«Από τη μελέτη των στοιχείων αυτών συνάγεται ότι οι επιδόσεις των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, είναι σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες μέσες τιμές των επιδόσεων των μαθητών των υπολοίπων Λυκείων».
Η συνέντευξη του κ. Κυριάκου Κυριακούλη, αναλυτικά:

• Πώς πήγαν οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Ροδίων Παιδεία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις;
Προκειμένου να αξιολογήσουμε τις επιδόσεις των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στις πανελλήνιες εξετάσεις, πραγματοποιούμε σύγκριση των επιδόσεων των μαθητών μας της Γ΄ Λυκείου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα με τις αντίστοιχες επιδόσεις των μαθητών των υπολοίπων Λυκείων, όπως αυτές προέκυψαν από στοιχεία που δημοσίευσε η Διεύθυνση Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Από τη μελέτη των στοιχείων αυτών συνάγεται ότι οι επιδόσεις των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, είναι σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες μέσες τιμές των επιδόσεων των μαθητών των υπολοίπων Λυκείων. Επισημαίνεται ότι η διαπίστωση αυτή δεν είναι συγκυριακή, δηλαδή δεν ισχύει μόνο για τη φετινή χρονιά, αλλά επεκτείνεται σε βάθος δεκαετίας. Επίσης, θα πρέπει να τονιστεί ότι η προετοιμασία των περισσότερων μαθητών μας για τις πανελλήνιες εξετάσεις έχει πραγματοποιηθεί αποκλειστικά από το σχολείο.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» για τους μαθητές της Γ Λυκείου παρουσιάζει τα ακόλουθα σημαντικά πλεονεκτήματα:
• Ουσιαστική αξιοποίηση των ωρών που ο μαθητής βρίσκεται στο σχολείο.
• Αποτελεσματική πρόσθετη διδακτική στήριξη από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν καθημερινά το μάθημα, αφού αυτοί γνωρίζουν τους μαθητές τους, τις δυνατότητές και τις αδυναμίες τους. Έτσι μπορούν να επικεντρωθούν σ’ αυτά που πραγματικά οι μαθητές έχουν ανάγκη καλύπτοντας με διδακτική αποτελεσματικότητα τους κοινούς διδακτικούς-μαθησιακούς στόχους.
• Δημιουργία ενός κλίματος εργασίας και συνεργασίας, μέσα από το μοναδικό αυτό συνδυασμό κανονικού προγράμματος και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
• Εξοικονόμηση χρόνου στο σπίτι, ώστε ο μαθητής να επεξεργαστεί τις γνώσεις που οικοδόμησε στο σχολείο, να αυτενεργήσει και έτσι να αφομοιώσει απόλυτα την ύλη.
• Προσφορά στο μαθητή περισσότερων χρονικών περιθωρίων για μια ισορροπημένη κοινωνική ζωή.Τα όσα παραπάνω αναφέρθηκαν συνηγορούν υπέρ της επιλογής των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» για την προετοιμασία των μαθητών στις πανελλήνιες εξετάσεις και παράλληλα αποτελούν ένα αντικειμενικό και αξιόπιστο δείγμα γραφής του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται σε αυτά.

• Πιστεύετε πως τα θέματα που τέθηκαν στους διαγωνιζόμενους στις εξετάσεις φέτος ήταν πιο δύσκολα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια;
Είναι αλήθεια ότι σε ορισμένα μαθήματα τα θέματα που τέθηκαν φέτος κρίνονται ιδιαίτερα απαιτητικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί, σχεδόν σε όλα τα μαθήματα, τα ποσοστά των μαθητών που βαθμολογήθηκαν από 18 και πάνω στις φετινές εξετάσεις, είναι μειωμένα σε σχέση με τις τέσσερις προηγούμενες χρονιές, από το 2011 έως το 2014. Ενδεικτικά, μπορώ να σας αναφέρω ότι το χαμηλότερο ποσοστό αριστούχων όλων των εποχών σημειώθηκε φέτος στα Αρχαία της Θεωρητικής Κατεύθυνσης (0, 95%), ενώ το αμέσως υψηλότερο ήταν 1,70% το 2013. Επίσης, η μεγαλύτερη μείωση ποσοστού υψηλής βαθμολογίας σημειώθηκε φέτος στη Φυσική κατεύθυνσης όπου μόνο το 5,18% των μαθητών βαθμολογήθηκε από 18 (έναντι 18,13% πέρυσι). Ωστόσο, υπάρχουν μαθήματα όπου οι επιδόσεις των μαθητών φέτος (στην κλίμακα 18-20) είναι υψηλότερες σε σχέση με τις περσινές. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το μάθημα της Χημείας-Βιοχημείας τεχνολογικής κατεύθυνσης Ι (20,81% φέτος – 17,38% πέρυσι), των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (35,28% φέτος – 30,65% πέρυσι) και Ανάπτυξης Εφαρμογών (14,93% φέτος – 8,36% πέρυσι) της τεχνολογικής κατεύθυνσης ΙΙ και το ειδικό μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (30,62% φέτος – 27,45% πέρυσι).

• Πόσο εύκολο ή δύσκολο έχει γίνει το πεδίο πλέον για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια; Πιθανή απένταξη της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα επηρεάσει και την ιδιωτική εκπαίδευση;
Τα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι απομονωμένα στο μικρόκοσμό τους. Αντίθετα, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ελληνικής κοινωνίας και της οικονομίας. Συνεπώς, βιώνουν και αυτά τα τελευταία χρόνια την κρίση. Στα ιδιωτικά σχολεία η κρίση γίνεται αντιληπτή μέσα από μείωση του αριθμού των μαθητών και των δυσκολιών των γονέων να καταβάλουν έγκαιρα τα δίδακτρα.
Η απομάκρυνση της Ελλάδας από την Ευρώπη είναι ένα εφιαλτικό σενάριο για όλους. Έχουμε υποχρέωση να αγωνισθούμε για την παραμονή μας στην Ευρώπη και στο ευρώ.

• Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την ιδιωτική εκπαίδευση γενικά στην Ελλάδα και ειδικά στη Ρόδο; Πώς μπορούν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες;
Είναι αλήθεια ότι η οικονομική κρίση «σκιάζει» και τα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα και ειδικότερα στη Ρόδο. Στα περισσότερα έχει σημειωθεί μείωση του μαθητικού δυναμικού τους, λόγω οικονομικών προβλημάτων των γονέων. Είναι όμως παρήγορο το γεγονός ότι σε ορισμένα σχολεία υπάρχει εισροή νέων παιδιών και αυτή είναι μεγαλύτερη ή ίση από τη διαρροή. Πρόκειται προφανώς για σχολεία που έχουν αποδείξει την αξία τους μέσα από το παραγόμενο έργο τους. Οι γονείς παρά τις όποιες οικονομικές δυσκολίες εξακολουθούν να τα εμπιστεύονται. Σε αυτά τα σχολεία συμπεριλαμβάνεται και το δικό μας εκπαιδευτήριο. Είναι γεγονός ότι στις μέρες μας διαμορφώνεται ένα νέο τοπίο. Το γεγονός αυτό προϋποθέτει σημαντικές τροποποιήσεις στην οργάνωση του σχολείου, στο σύστημα εκπαίδευσης και στα άτομα που συμμετέχουν σε αυτό το σύστημα, τα οποία οφείλουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα, αν θέλουν να παραμείνουν ενεργά. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οφείλουμε να χαράξουμε και τη δική μας πορεία προς το αύριο. Πρώτος μεγάλος στόχος και προτεραιότητα για τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ήταν και συνεχίζει να αποτελεί η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές. Προς την κατεύθυνση αυτή κατατείνουν οι καινοτόμες δράσεις που έχουν υλοποιηθεί και οι σημαντικές πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί όλα αυτά τα χρόνια.Τ ο αντίδοτο λοιπόν στην οικονομική κρίση είναι η πολύ επαγγελματική οργάνωση, η ιδιαίτερα προσεγμένη οικονομική στρατηγική και η διαρκής βελτίωση των υπηρεσιών μας. Είναι σημαντικό να αποδεικνύουμε καθημερινά στους γονείς ότι τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ αξίζουν τα χρήματα που με κόπο αυτοί επενδύουν. Οφείλω να σας ομολογήσω ότι τώρα έχουν ενταθεί ακόμα περισσότερο οι προσπάθειες όλων μας ώστε το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται στο σχολείο μας να είναι πιο ποιοτικό.

• Πρέπει οι οικογένειες να επιλέγουν τα ιδιωτικά σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών και γιατί;
Για την αξιολόγηση ενός σχολείου υπάρχουν δύο γενικές μέθοδοι. Η μία εξετάζει το τελικό προϊόν, δηλαδή την ποιότητα της εκπαίδευσης που αποκτά ο μαθητής. Η άλλη -η οποία είναι πιο αναλυτική και κατά συνέπεια πιο αξιόπιστη- εξετάζει την ποσότητα και την ποιότητα των εισροών στην εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή τον αριθμό των εκπαιδευτικών, την ποιότητά τους, την ποιότητα των μαθητών, το περιεχόμενο της ύλης, την ποιότητα του διδακτικού υλικού, τις εγκαταστάσεις και την υλικοτεχνική υποδομή, την οργάνωση του σχολείου, καθώς και τις διάφορες υπηρεσίες που προσφέρει (επιμορφωτικές δραστηριότητες, υπηρεσίες συμβουλευτικής …). Αν θέλουμε λοιπόν να συγκρίνουμε δύο σχολεία, μπορούμε να συγκρίνουμε είτε το τελικό προϊόν ή καλύτερα τις εισροές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και αυτό προτείνουμε να κάνουν και οι γονείς προκειμένου να επιλέξουν ένα σχολείο για το παιδί τους. Συνεπώς, δεν υπάρχει μονοσήμαντη απάντηση στο ερώτημα: «Ποια σχολεία είναι καλύτερα, τα ιδιωτικά ή τα δημόσια;».
Ωστόσο, επιτρέψτε μου να αναφερθώ εντελώς ενδεικτικά σε δύο πλεονεκτήματα των ιδιωτικών σχολείων έναντι των δημοσίων.Αν εστιάσουμε στις εισροές στην εκπαιδευτική διαδικασία, είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε ποιες είναι οι εισροές εκείνες οι οποίες είναι σημαντικές, πόσο σημαντικές είναι και πώς σχετίζονται μεταξύ τους. Ενδεικτικά θα αναφερθούμε σε ένα παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στον εκπαιδευτικό. Όλοι σχεδόν έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τη μεγαλύτερη σημασία για την εκπαίδευση του μαθητή έχει ο εκπαιδευτικός. Αν πράγματι κάποια ιδιωτικά σχολεία είναι καλύτερα από τα δημόσια, ένας πιθανός παράγοντας είναι η ποιότητα των εκπαιδευτικών. Το ιδιωτικό σχολείο έχει τρόπους να επιλέξει και να προσλάβει τους καλύτερους εκπαιδευτικούς, ενώ το δημόσιο σχολείο δεν έχει αυτή τη δυνατότητα. Επίσης το ιδιωτικό σχολείο μπορεί να ελέγξει και να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς του. Το δημόσιο σχολείο δεν μπορεί να το κάνει. Επίσης, οι δραστηριότητες που συνήθως ονομάζονται «εξωσχολικές», σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιηθούν μέσα σε ένα ιδιωτικό σχολείο. Πρόκειται για δραστηριότητες που σχετίζονται με μουσική, τέχνες, αθλητισμό. Αυτές έχουν ως κύριο στόχο την ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων των μαθητών. Είναι λειτουργίες καθαρά εκπαιδευτικές με επιλεκτικό χαρακτήρα και έχουν μεγάλη εκπαιδευτική αξία, αφού τα παιδιά που συμμετέχουν ικανοποιούν μέσω αυτών τα ενδιαφέροντά τους και τις κλίσεις τους και αναδεικνύουν την ατομικότητά τους. Οι δραστηριότητες αυτές επιδρούν θετικά τόσο στη σχολική επίδοση όσο και στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Konstantinos Kalpakidis    09.07.2015 16:01

    To ιδιωτικό σχολείο είναι γενικά κατά μέσο όρο καλύτερο από το δημόσιο με μόνο αρνητικό το
    κόστος του. Δεν βρέθηκε η σωστή φόρμουλα ώστε το κράτος να χρηματοδοτεί τα
    ιδιωτικά σχολεία ώστε αυτά να κάνουν το εκπαιδευτικό έργο καλύτερα και
    φτηνότερα. Στην Αμερική επιτράπηκε σε περιοριορισμένη κλιμακα με τα charter
    schools, αλλά δεν επεκτάθηκε. Εκεί η κουλτούρα της ιδιωτικής παιδείας είναι
    πολύ διαδεδομένη (30% φοιτούν σε ιδιωτικά) παρά τα καλά δημόσια σχολεία, και οι
    γονείς είναι ευχαριστημένοι. Επίσης στα ιδιωτικά σχολεία στέλνουν σε διπλάσιο
    ποσοστό τα παιδιά τους και οι δάσκαλοι των δημοσίων σχολείων. Απο κει και πέρα
    το ίδιο το παιδί και το σπίτι του είναι πάντα ο μεγαλύτερος παράγοντας στην σχολική
    επίδοση και επιτυχία, φού το σχολείο μπορεί μόνο ελάχιστα να βοηθήσει όποιον δεν
    έχει όρεξη και ενδιαφέρον για την μάθηση.

  • Νίκος    08.07.2015 10:17

    Με τι λεφτά;

Σχολιασμός άρθρου