Ειδήσεις

Νέα εποχή με την εκκίνηση της νέας μαρίνας και την αξιοποίηση της υφιστάμενης από το ΤΑΙΠΕΔ

  • Θ. Τριανταφύλλου: «Οι υψηλές προδιαγραφές δεν είναι σχήμα λόγου»
  •  Ενθουσιασμένοι οι φιλοξενούμενοι ζήτησαν μόνιμη θέση ελλιμενισμού
  • Εντυπωσιακά σκάφη και υψηλή ζήτηση για το λιμάνι της «Κολόνας»

Νέα εποχή ξημερώνει για τον πολυτελή, θαλάσσιο τουρισμό της Ρόδου, καθώς είναι άριστε οι εντυπώσεις, που άφησε η νέα μαρίνα στους πρώτους φιλοξενούμενούς της. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας από αυτούς έχει ζητήσει την αγορά μόνιμης θέσης για το πανάκριβο σκάφος του. Την ίδια στιγμή οι πολιτικο-οικονομικές εξελίξεις θα δρομολογήσουν το εκ νέου άνοιγμα της συζήτησης για την αξιοποίηση της μαρίνας στο Μαντράκι, η οποία εξακολουθεί να τελεί υπό τη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ.  Ταυτόχρονα, σε αγκυροβόλιο διεθνούς ακτινοβολίας έχει μετατραπεί η προβλήτα της Κολόνας.
Ειδικότερα, απολύτως ικανοποιημένοι δήλωσαν οι ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής που φιλοξενήθηκαν στη νέα μαρίνα Ρόδου. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται κι ένας Ρώσος μεγαλοεπιχειρηματίας, κάτοχος ενός εξαιρετικά μεγάλου ιστιοπλοϊκού σκάφους. Το σκάφος του προσέγγισε τη Ρόδο πριν από περίπου 10 ημέρες και από τότε μένει δεμένο στη νέα μαρίνα, τα δε πανύψηλα κατάρτια του δεσπόζουν στο θαλάσσιο ορίζοντα. Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας έχει μείνει τόσο ικανοποιημένος από τις υποδομές που βρήκε και την ασφάλεια που του παρασχέθηκε, ώστε ζήτησε να αγοράσει μόνιμη θέση για το σκάφος του.
«Εχουμε δημιουργήσει μια μαρίνα υψηλών προδιαγραφών και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου», δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο πρόεδρος της εταιρείας «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.». Η εταιρεία του έχει αναλάβει την ολοκλήρωση και τη διαχείριση του όλου έργου. Ο ίδιος τόνισε ότι «η Ρόδος είναι το καλύτερο κομμάτι γης στον πλανήτη και εμείς έχουμε φροντίσει να φτιάξουμε ένα έργο αντάξιό της. Η Ρόδος έχει τη δύναμη να προσελκύσει ιδιοκτήτες σκαφών από όλο τον κόσμο και εμείς μπορούμε να τους παρέχουμε υποδομές και υπηρεσίες ώστε ο τόπος να κερδίσει τις καρδιές τους. Ταυτόχρονα, τα επίπεδα ασφαλείας που έχουμε φροντίσει να δημιουργήσουμε είναι ικανά να παρέχουν προστασία ακόμα και για αρχηγούς κρατών».
Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν ήδη γίνει γνωστά στο διεθνές γίγνεσθαι του κύκλου των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής, γι’ αυτό και η ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού αυξάνει καθημερινά. Ο ρυθμός των κρατήσεων είναι τέτοιος ώστε σε περίπου 40 ημέρες η πλειονότητα των θέσεων θα έχει καλυφθεί από ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα «σκαριά».
Το μόνο μειονέκτημα που έχει εντοπιστεί από τους φιλοξενούμενους επικεντρώνεται στην εικόνα που επικρατεί έξω από τη μαρίνα. Ο εγκαταλελειμμένος υποσταθμός της ΔΕΗ, όπως και το παλιό εργοστάσιο της ΚΑΪΡ δημιουργούν την τέλεια αντίθεση με την πολυτέλεια της μαρίνας. Παρόλα αυτά, είναι πια  δεδομένο πως τα δύο ακίνητα έχουν αποκτήσει πολλαπλάσια αξία, εξαιτίας της εγγύτητας με το μοναδικό αυτό έργο, συνεπώς και η αξιοποίησή τους δεν πρόκειται να αργήσει για να έρθει.
Οι τιμές ελλιμενισμού στη νέα μαρίνα Ρόδου θεωρούνται ως απολύτως ανταγωνιστικές σε σύγκριση με εκείνες που ισχύουν στις πιο πολυτελείς μαρίνες της Μεσογείου. Μάλιστα ο κ. Θωμάς Τριανταφύλλου, μέσω της «δημοκρατικής» καλεί και τους Ροδίτες ιδιοκτήτες σκαφών να επωφεληθούν από την υποδομή που θα τους παρέχει ασφάλεια, αλλά και ειδικές τιμές.

Οι εργασίες
Στο πεδίο της εκτέλεσης των εργασιών οι γενικότερες πολιτικο-οικονομικές συνθήκες έχουν επηρεάσει ποικιλοτρόπως το όλο έργο. Οι καθυστερήσεις που παρουσιάσθηκαν αποδίδονται στα προβλήματα της εθνικής οικονομίας, η οποία την τελευταία επταετία βρίσκεται σε διαρκή αμφισβήτηση. Αυτό είχε επιπτώσεις στις χρηματορροές, στις πιστώσεις από τις τράπεζες, σ’ εμπλοκές ως προς τις εκταμιεύσεις από τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι δεδομένο αδιαμφισβήτητο ότι η εταιρεία «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.», όλα αυτά τα χρόνια, έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου μέχρις ότου φτάσει στη σημερινή ημέρα ορόσημο.
Η σημερινή ημέρα είναι πραγματικό ορόσημο για τη νέα μαρίνα, διότι χθες το βράδυ ολοκληρώθηκαν όλες οι βαριές εργασίες. Οι τελευταίες ασφαλτοστρώσεις ολοκληρώθηκαν χθες, μαζί με ορισμένες από τις πιο δύσκολες οικοδομικές εργασίες. Εχουν απομείνει οι εσωτερικές διαμορφώσεις ορισμένων από τα καταστήματα που θα λειτουργούν στις κτηριακές υποδομές της. Επίσης, υπολείπονται ακόμα λίγες εργασίες σε εξωτερικούς χώρους των κτηρίων, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν όχληση (οπτική ή ηχητική). Ακόμα και αυτές σε λίγες ημέρες θα έχουν ολοκληρωθεί.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ασφαλτόστρωση των δρόμων καθυστέρησε λόγω έλλειψης υλικών (πετρελαϊκά για την πίσσα) που προκλήθηκε από το κλείσιμο των τραπεζών.
«Τα καταφέραμε και θέλουμε να δουλέψουμε όλοι μαζί για το μέλλον του τόπου», τόνισε ο κ. Θωμάς Τριανταφύλλου.

Προσεγγίσεις όλο το χρόνο
Η νέα μαρίνα Ρόδου θα λειτουργεί σε όλη τη διάρκεια του έτους. Το καλοκαίρι θα παρέχει την ιδανική εκκίνηση για εξορμήσεις στα νησιά (για εκείνους που έχουν σκάφη αναψυχής) και το χειμώνα θα αποτελεί το ασφαλές καταφύγιο κόντρα και στους πιο σκληρούς νοτιάδες. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι πλοιοκτήτες και για το λόγο αυτό η ζήτηση είναι ήδη μεγάλη και για τη διαχείμαση. Υπό το πρίσμα αυτό, η απόκτηση ενός καταστήματος μέσα στους χώρους της μαρίνας αποτελεί μια μικρή εμπορική πρόκληση.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν διαθέσιμα καταστήματα προς ενοικίαση για τους ενδιαφερόμενους. Ωστόσο, επειδή υπάρχουν συγκεκριμένες χρήσεις για κάθε χώρο, οι έμποροι και οι επιτηδευματίες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τα εναπομείναντα καταστήματα προορίζονται μόνο για την ανάπτυξη συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.

Αξιοποίηση και
για το Μαντράκι
Ολόκληρη η μαρίνα στο Μαντράκι βρίσκεται σήμερα υπό τη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτός είναι ο λόγος που τόσα χρόνια όλες οι συζητήσεις για την αξιοποίησή της είχαν σταματήσει, καθώς δεν υπήρχε μια συγκεκριμένη Αρχή που θα έθετε ρεαλιστικούς όρους και προϋποθέσεις για το διεθνή διαγωνισμό. Είναι επίσης γνωστό ότι ανέκαθεν υπήρχε δυσκολία από την εκάστοτε δημοτική αρχή να επιτύχει τη συνένωση των τοπικών δυνάμεων προς την κατεύθυνση αξιοποίησης της μοναδικής αυτής μαρίνας.
Υπενθυμίζεται ότι τοπικοί πράκτορες, με ειδίκευση στον θαλάσσιο τουρισμό, είχαν προσκαλέσει εταιρείες διεθνούς ακτινοβολίας στον κλάδο του yachting προκειμένου να αναλάβουν τη διαχείριση του Μαντρακίου. Μάλιστα η πρόσκληση αυτή είχε βρει ανταπόκριση, όμως οι τοπικές Αρχές και μέλη της τοπικής κοινωνίας φρόντισαν ώστε αυτό το ενδιαφέρον να μη βρει γόνιμο έδαφος για συζητήσεις.

Τώρα όλα αυτά αναμένεται ότι θα αλλάξουν.
«Εξακολουθεί να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο για να επενδύσουν στη μαρίνα Μαντρακίου» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο γνωστός τουριστικός πράκτορας Βασίλης Ροδίτης. «Αυτό που έχουμε είναι μοναδικό. Μια μαρίνα μέσα σε μια ιστορική πόλη. Αυτό είναι κάτι το ασύλληπτο και αυτό μέχρι και σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να το αξιοποιήσουμε, όπως πρέπει».
Ανεξαρτήτως από τα πρόσωπα ή το φορέα διαχείρισης της μαρίνας, το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής είναι πολύ μεγάλο. Σήμερα η μαρίνα στο Μαντράκι είναι γεμάτη και πάρα ταύτα τα αιτήματα για θέσεις καταφθάνουν καθημερινά, χωρίς ωστόσο να μπορούν αυτά να ικανοποιηθούν. Προσεγγίζοντας, τα σκάφη αναψυχής αγκυροβολούν στη θαλάσσια περιοχή έξω από τους μύλους και παραμένουν εκεί μέχρις ότου να βρεθεί μια θέση. Βέβαια, από τώρα και στο εξής υπάρχει για όλους η επιλογή του ελλιμενισμού στη νέα μαρίνα, της περιοχής των σφαγείων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι σε λίγες ημέρες θα τεθεί σε ισχύ το μέτρο της απαγόρευσης της εισόδου οχημάτων. Ηδη τα οχήματα απαγορεύεται να εισέρχονται και να σταθμεύουν στο δρόμο μπροστά από τους τρεις μύλους του Μαντρακίου. Η απαγόρευση θα επεκταθεί και για το δρόμο που ξεκινάει από το Νεώριο, διέρχεται μπροστά από τα σκάφη αναψυχής και καταλήγει στο φρούριο του Αγίου Νικολάου και την κολώνα με το ελαφάκι. Της απαγόρευσης θα εξαιρούνται οι έχοντες για τα οχήματά τους ειδική κάρτα εισόδου. Αυτό το μέτρο έχει προκαλέσει όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Ρόδου και η όξυνση αυτή έχει γίνει αισθητή σε όλο το ιστορικό κέντρο, αλλά και περιμετρικά αυτού.

Η Κολόνα ως μαρίνα
Σήμερα στο λιμάνι της Κολόνας βρίσκονται δεμένα ορισμένα από τα πιο σύγχρονα και πιο ακριβά σκάφη αναψυχής που πλέουν στις θάλασσες του κόσμου. Ακόμα και οι ίδιοι οι τουριστικοί πράκτορες έχουν δηλώσει εντυπωσιασμένοι από τα νέα, σύγχρονα σκάφη που έχουν δέσει στην Κολώνα.
Η εκεί προβλήτα τους προσφέρει νερό, εύκολη πρόσβαση σε τρόφιμα και υπό προϋποθέσεις καύσιμα. Οι υπηρεσίες αυτές, σε συνδυασμό με την εύκολη πρόσβαση στο μνημείο της Μεσαιωνικής Πόλης, έχουν ανεβάσει τη ζήτηση στα ύψη. Όμως οι θέσεις εκεί είναι λίγες και είναι αδύνατο να ικανοποιηθούν όλοι. Η δημοτική αρχή Ρόδου, αλλά και το λιμενικό ταμείο είναι εκείνοι που σήμερα έχουν την αρμοδιότητα να διαχειριστούν όλη αυτή τη ζήτηση και να τη μετατρέψουν σε πραγματικές προσεγγίσεις.

Αλλάζουμε
Η Ρόδος αλλάζει ξανά. Η Ρόδος, με τις νέες τις υποδομές έχει μια μοναδική ευκαιρία να ανοίξει ξανά τα φτερά της και να πετάξει στις πιο ψηλές θέσεις του παγκόσμιου τουριστικού οικοδομήματος. Η τρέχουσα χρονική συγκυρία είναι η πιο σημαντική, η πιο κρίσιμη και απαιτείται από όλους σωστός σχεδιασμός, δουλειά και κατάρριψη των μικροκομματικών σκοπιμοτήτων και των προσωπικών συμφερόντων.
Τα όσα συνέβησαν στη χώρα μας, οι εθνικές συμφωνίες αποτελούν ένα καλό μάθημα για το τι μπορεί να συμβεί σ’ ένα τόπο, ακόμα και σ’ ένα έθνος εάν δεν μπορεί να ομονοήσει και να λειτουργήσει αρμονικά με μόνο στόχο το κοινό καλό. Συνεπώς, είναι η ώρα για δουλειά ώστε όλοι μαζί να ξαναβάλουμε τη Ρόδο στη θέση που της αξίζει.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου