Τα πράγματα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και ψυχραιμία
Πραγματικό αγώνα δίνουν όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό για να καλύψουν τις απώλειες που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της καθυστέρησης στην επίτευξη συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών.
Μετά την επίτευξη συμφωνίας η κατάσταση άρχισε να βελτιώνεται σιγά σιγά αλλά δεν υπάρχουν ακόμα θεαματικά αποτελέσματα.
Η αύξηση μάλιστα του ΦΠΑ στη διαμονή αποτελεί «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις με τους ξένους τουριστικούς πράκτορες για την σεζόν του 2016.
Η κατάσταση στον τουρισμό, όπως δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΞΡ κ. Γιώργος Τσέλιος φαίνεται να εξομαλύνεται κάπως μετά την επίτευξη της συμφωνίας μεταξύ της κυβέρνησης και των ευρωπαίων εταίρων.
«Το κλίμα έχει βελτιωθεί κάπως στον τουρισμό. Όταν δεν υπάρχει πολιτική αστάθεια μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο τουλάχιστον για τους μήνες που απομένουν μέχρι το τέλος της σεζόν», δήλωσε ο κ. Γιώργος Τσέλιος.
Σε ερώτηση σχετικά με την αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή, ο κ. Τσέλιος εξήγησε πως θα επιβληθεί το φθινόπωρο.
Ο κ. Τσέλιος αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία που ανέλαβε ο όμιλος TUI για τον καθαρισμό των ακτών στη δημοτική ενότητα της Ιαλυσού σήμερα, στο διάστημα από τις 09.30 έως τις 11.30
«Περισσότερα από 30 στελέχη του ομίλου που ασχολούνται με τις τουριστικές αγορές και δίνουν μεγάλο αριθμό τουριστών στη Ρόδο θα λάβουν μέρος στην επιχείρηση καθαρισμού των ακτών. Είναι μια ενέργεια που εντάσσεται στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο όμιλος και έχουν να κάνουν με το περιβάλλον. Θα υπάρξει και συνεργασία με το Δήμο Ρόδου για τη μεταφορά των απορριμμάτων, που θα συγκεντρωθούν», δήλωσε ο κ. Γιώργος Τσέλιος.
Προσοχή και ψυχραιμία σε όσους ασχολούνται με τον τουρισμό έχει συστήσει και ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γιώργος Ματσίγκος.
Την άποψη ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με ψυχραιμία και σύνεση όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό εξέφρασε η αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου.
«Αν εξετάσουμε τα στοιχεία που αφορούν το πρώτο εξάμηνο του έτους θα δούμε πως δεν παρουσίασαν μείωση οι αφίξεις από την Αγγλία και τη Γερμανία. Πιστεύω πως με αρκετή προσπάθεια θα έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε την ανατροπή και να ξεπεράσουμε τη δύσκολη σεζόν», δήλωσε η κ. Χατζηλαζάρου.
Σε ερώτηση αν μπορούν να καλυφθούν οι απώλειες που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας, η κ. Χατζηλαζάρου δήλωσε:
«Αν εξαιρέσουμε τη διστακτικότητα στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής είμαστε αισιόδοξοι πως θα καλύψουμε το κενό. Πρέπει να εργαστούμε εντατικά όλοι και να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό».
Σχετικά με τις αφίξεις Ελλήνων τουριστών, η κ. Χατζηλαζάρου δήλωσε:
«Ήρθαν κάποιοι Έλληνες τουρίστες για διακοπές. Δεν θα πρέπει πάντως να περιμένουμε τις αφίξεις που είχαμε στα προηγούμενα χρόνια. Είναι ανάγκη τώρα να εξετάσουμε και το θέμα των κινήτρων ώστε να ενισχυθεί και ο εσωτερικός τουρισμός . Πρέπει να συνεχίσουμε και την προσπάθεια για την αναβίωση του μαθητικού τουρισμού. Είναι ανάγκη να αυξηθεί η διάρκεια των μαθητικών εκδρομών».
Η αντιδήμαρχος Τουρισμού αναφέρθηκε και στη λειτουργία των γραφείων πληροφοριών.
«Από το ξεκίνημα της σεζόν υπήρχε κίνηση στα γραφεία πληροφοριών. Ηδη λειτουργεί και η νέα δομή στην περιοχή Πλατανάκια», δήλωσε η κ. Χατζηλαζάρου.
Όπως εξήγησε η αντιδήμαρχος στο κεντρικό γραφείο πληροφοριών θα λειτουργήσει και η δομή για τους αποδήμους.
«Στο κεντρικό γραφείο πληροφοριών που λειτουργεί κοντά στο κτιριακό συγκρότημα της Νέας Αγοράς, θα δημιουργήσουμε δομή και για τους απόδημους. Σε πρώτη φάση θα ξεκινήσουμε να συγκεντρώνουμε στοιχεία για τους Ροδίτες, που ζουν στο εξωτερικό. Σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού και τον δημοτικό σύμβουλο κ. Κώστα Τρέχα, θα παρέχουμε υπηρεσίες στους ομογενείς», δήλωσε η κ. Χατζηλαζάρου.
Γραφεία πληροφοριών λειτουργούν με ευθύνη του Δήμου στο Μανδράκι, στη Μεσαιωνική Πόλη, το τουριστικό λιμάνι, στο Φαληράκι, στη Λίνδο και στο αεροδρόμιο.
Η αντιδήμαρχος αναφέρθηκε και στις δράσεις που έχουν υλοποιηθεί από τη διεύθυνση Τουρισμού για την προβολή της Ρόδου στο εξωτερικό.
«Η διεύθυνση τουρισμού έχει υλοποιήσει σειρά δράσεων για την προβολή του νησιού. Εξέδωσε και έντυπα για να έχουν καλύτερη πληροφόρηση οι επισκέπτες για τα αξιοθέατα του νησιού», εξήγησε η κ. Χατζηλαζάρου.