- Ο επί των Οικονομικών
αντιδήμαρχος προτείνει, εκτός
από την μείωση του προσωπικού και μείωση αποδοχών - Εντονες αντιδράσεις
των εργαζομένων
Σε οικονομική κατάρρευση, οδηγείται ο Δήμος Ρόδου, όπως περιέγραψε προχθές στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Γ. Περδίκης και όπως αναμφίβολα προκύπτει από την εισηγητική έκθεση Β’ τριμήνου του 2015 προς την οικονομική επιτροπή, για την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Τα έσοδα του Δήμου Ρόδου, μόλις και μετά βίας καλύπτουν συγκεκριμένα την μισθοδοσία του προσωπικού.
Η πρόταση δε του κ. Περδίκη για περικοπές στο προσωπικό προκάλεσε αντιδράσεις μεταξύ των δημοτικών υπαλλήλων, αν και η μεταφορά των δημοτικών αστυνομικών στον Δήμο Ρόδου, χωρίς να υπάρχουν οι ανάλογοι πόροι για να καλυφθεί η μισθοδοσία τους, αποτελεί σίγουρα ένα πρόβλημα, που μετατίθεται τεχνηέντως στις πλάτες του αντιδημάρχου, ο οποίος αδυνατεί γι’ ακόμη μια φορά να «βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά».
Και ενώ έτσι έχουν τα πράγματα, η δημοτική αρχή αδυνατεί να περιορίσει τα έξοδα της και εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πολύτιμους πόρους για «φιέστες» κυρίως μέσω της «ΔΕΡΜ ΑΕ».
Το θέμα της λειτουργίας της συγκεκριμένης εταιρείας αναμένεται μάλιστα να προκαλέσει νέες ενδοπαραταξιακές έριδες.
Ο κ. Γ. Περδίκης χθες έριξε και νέα «βόμβα», σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού των οικονομικών του Δήμου, προτείνοντας μειώσεις στους μισθούς των δημοτικών υπαλλήλων.
Ο αντιδήμαρχος τόνισε συγκεκριμένα ότι είναι κρίσιμος μήνας ο Σεπτέμβριος για την πορεία του Δήμου…
«Αν συνεχίσουμε με αυτό το ρυθμό μέσα στο Σεπτέμβριο, θα έχουμε τεράστια προβλήματα. Ο μεθεπόμενος μήνας, λοιπόν, είναι κρίσιμος πολύ για το Δήμο. Τα οικονομικά είναι ένα κομμάτι που δεν μπορείς να το αφήσεις να βαδίζει στην τύχη του. Δεν είναι θέμα άλλης διεύθυνσης, γιατί όλα έχουν ένα κόστος. Όλα έρχονται στην Οικονομική Υπηρεσία. Θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Είμαι πολύ προσεκτικός με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζομαι ως ο κακός του Δήμου. Θέλω να πω πολλά αλλά δεν γίνεται. Τα πράγματα είναι εξόχως τραγικά. Το ό,τι στεκόμαστε ακόμη στα πόδια μας είναι θαύμα. Αν είχε γίνει αλόγιστη διαχείριση ο Δήμος δεν θα μπορούσε να είχε βγάλει το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους».
Ο κ. Περδίκης εξέφρασε τον φόβο ότι η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη, τονίζοντας πως θα πρέπει η δημοτική αρχή να περιμένει μήπως συμβεί κάτι το θεαματικό στο τρίτο τρίμηνο και μετά να προχωρήσουμε στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού. «Αυτό σημαίνει περιστολή δαπανών δηλαδή να αρχίσουμε να κόβουμε από τις επιχορηγήσεις των νομικών προσώπων και τη μισθοδοσία».
Αναφέρθηκε εξάλλου και στις κατασχέσεις σε ιδιώτες:
«Το ένα στραβό ακολουθούν κι άλλα. Είχαμε προχωρήσει σε κατάσχεση ΑΦΜ. Όμως και τα ποσά που βρέθηκαν στους λογαριασμούς δεν μπορούν να μας τα δώσουν οι τράπεζες. Πρέπει να γίνει Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για να προχωρήσουμε».
Για τις ρυθμίσεις οφειλών, τόνισε τα εξής:
«Πολύς κόσμος έχει προβλήματα ρευστότητας. Να δούμε στο τέλος του Αυγούστου τι θα γίνει. Και εκεί έχουμε υστέρηση εσόδων και όλα έρχονται να δέσουν με την κατάργηση του ΔΗΦΟΔΩ. Όλα αυτά αποτυπώνουν την κατάσταση για τα οικονομικά του Δήμου. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, γιατί εκτιμώ πως η κυβέρνηση θα οδηγηθεί σε εκλογές».
Στο μεταξύ χθες ο Σύλλογος Υπαλλήλων του Δήμου Ρόδου και ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Καθαριότητα, εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Τα διοικητικά συμβούλια των εργαζομένων του Δήμου Ρόδου και της καθαριότητας σε κοινή συνεδρίασή τους σήμερα 30/7/2015, εξέτασαν τις σχετικές δηλώσεις του αντιδημάρχου Οικονομικών, αλλά και του δημάρχου προ ημερών για υπεράριθμο προσωπικό, σύμφωνα με τις οποίες θεωρεί ότι λόγω των οικονομικών προβλημάτων, που αντιμετωπίζει ο Δήμος, πρέπει να υπάρξει δραστική και άμεση μείωση του αριθμού των εργαζομένων.
Με αυτές τις δηλώσεις διαπιστώνεται για άλλη μια φορά εσφαλμένα, ότι η αιτία του κακού είναι οι εργαζόμενοι και όχι ότι αυτή η δημοτική αρχή αλλά και οι προηγούμενες δεν επέλεξαν το δρόμο της διεκδίκησης των οφειλομένων από το κεντρικό κράτος. Όταν αποφασίστηκαν περικοπές λόγω των κυβερνητικών πολιτικών των τελευταίων χρόνων στους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους, ποια ήταν η αντίδραση του Δήμου;
Η δημοτική αρχή ενέκρινε μελέτη για ανάθεση σε ιδιώτη τμήματος της καθαριότητας ύψους 12.000.000 € για τρία χρόνια, παρ’ όλες τις αντιδράσεις μας στο δημοτικό συμβούλιο και την ανησυχία μας για το οικονομικό περιβάλλον του Δήμου.
Ο κανονισμός λειτουργίας της καθαριότητας γιατί ποτέ δεν εφαρμόστηκε;
Τι έχει γίνει με τα οφειλόμενα μισθώματα της Νέας Αγοράς;
Διαπιστώνεται και όχι μόνο από εμάς αλλά και από τους διευθυντές του Δήμου ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Η κατανομή του προσωπικού για να μπορεί να δουλεύει λειτουργικά και παραγωγικά ο Δήμος, μας βρίσκει σύμφωνους και όπου υπάρχουν προβλήματα, είναι ευθύνη της δημοτικής αρχής να τα αντιμετωπίσει. Δεν μπορεί να γίνονται δηλώσεις για υπεράριθμο προσωπικό και από την άλλη να δημιουργείται πρόβλημα όταν δίνονται οι προβλεπόμενες άδειες στο προσωπικό και να ζητείται η ανάκλησή τους επειδή δεν υπάρχουν αντικαταστάτες.
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση ήταν και η εισήγηση μας για την επαναπρόσληψη υπαλλήλων της δημοτικής αστυνομίας, ώστε να τοποθετηθούν σε υπηρεσίες που μπορούν να αποφέρουν έσοδα στο Δήμο και σε υπηρεσίες, που έχουν πρόβλημα προσωπικού.
Εμείς αντί για απολύσεις ζητάμε προσλήψεις προσωπικού για μόνιμες και διαρκείς ανάγκες, για προσφορά καλύτερων υπηρεσιών στην καθαριότητα, στους παιδικούς σταθμούς, στο πρόγραμμα βοήθεια στο σπίτι, στο πράσινο, στις οικονομικές υπηρεσίες κ.λ.π.
Καλούμε τους συναδέλφους να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα και επαγρύπνηση για να αποκρουστούν πολιτικές συρρίκνωσης προσωπικού, για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας μας και την ανάκτηση των χαμένων δικαιωμάτων μας.
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ
ΦΩΤΗΣ ΜΠΑΚΙΡΗΣ,
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΤΕΛΑΚΗΣ».
Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση Β’ τριμήνου του 2015 προς την οικονομική επιτροπή, για την εκτέλεση του προϋπολογισμού, οι πρόσοδοι από την ακίνητη περιουσία περιορίζονται κατά 100.000 ευρώ περίπου, στα έσοδα από τέλη, δικαιώματα και παροχή υπηρεσιών παρουσιάζεται θετική διαφορά στο σύνολο του κωδικού και συγκεκριμένα αύξηση 228.188 ευρώ, στα έσοδα από πρόστιμα και παράβολα προϋπολογίστηκαν 1.123.550 ευρώ και εισπράχθηκαν 429.924 ευρώ (πιθανόν ο κωδικός να παρουσιάσει υστέρηση μέχρι τέλος του έτους κατά 200.000 με 250.000 ευρώ).
Τα έσοδα από τις δημοτικές επιχειρήσεις είναι μειωμένα κατά 450.000 ευρώ, χάνονται 2 εκατ. ευρώ από τον ΔΗΦΟΔΩ. Απόκλιση ύψους 100.000 ευρώ προκύπτει και από έσοδα ΠΟΕ που βεβαιώνονται για πρώτη φορά έκτακτα.
Από την μελέτη των ιδίων εσόδων του Δήμου προκύπτει πιθανή απώλεια περί τα 850.000 με 900.000€.
Από εκεί και πέρα η καταβολή των ΚΑΠ κινείται στα περσινά επίπεδα παρόλο που προϋπολογισμός το 2015 είναι αυξημένος σε σχέση με το 2014 κατά 1.000.000 σύμφωνα με οδηγίες του Υπουργείου.
Επίσης δεν αποδόθηκαν στον Δήμο οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου παρελθόντων ετών ύψους για το ά εξάμηνο 1.032.131 ευρώ.
Λόγω των έκτακτων οικονομικών γεγονότων το κεντρικό κράτος δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην καταβολή αυτών των ποσών, συνολικού ύψους 3.928.131 ευρώ, με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός του Δήμου να παρουσιάζει υστέρηση.
Συμπερασματικά οι απώλειες από τα έσοδα που εισπράττονται και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για γενικούς σκοπούς, ανέρχονται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις σε 4.828.000 €.
Κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού του εξαμήνου του 2015, τα ίδια έσοδα παρουσιάζουν απόκλιση από τον στόχο που τέθηκε. Το επιτρεπτό όριο σύμφωνα με τις υποδείξεις του Υπουργείου είναι το ποσοστό του 10 %. Πρέπει σύμφωνα και με τους στόχους που έχουν τεθεί, όπως εισηγήθηκε ο κ. Περδίκης, να προβεί ο Δήμος σε διορθώσεις κατά 7% για να μην εκτροχιαστεί ο προϋπολογισμός.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μειωθούν τα ίδια έσοδα κατά 800.000 € περίπου εφόσον βέβαια δεν προβλέπεται ο στόχος να καλυφθεί στο επόμενο διάστημα.
Σημειώνεται ότι οι ενταλθείσες δαπάνες στο εξάμηνο ανέρχονται στο ποσό των 30.246.709,56 ευρώ εκ των οποίων τα 13.196.381,35 αφορούν αμοιβές και έξοδα προσωπικού και 207.237,79 αμοιβές αιρετών και τρίτων.
Εάν προστεθούν στο ως άνω κόστος μισθοδοσίας και το κόστος των μισθοδοσιών των Οργανισμών ΔΟΠΑΡ-ΔΟΠ-ΜΟΥΣΕΙΟ, ο Δήμος έχει δαπανήσει 15.000.000 ευρώ περίπου σε μισθοδοσίες εξαμήνου. Τα εισπραχθέντα έσοδα του εξαμήνου πλην των επιχορηγούμενων έργων –δράσεων ανήλθαν το ίδιο διάστημα σε 17.506.828 ευρώ.