Τα ξενοδοχεία της Ηπείρου αναδείχθηκαν “πρωταθλητές” πανελλαδικά ως προς την ικανοποίηση των πελατών για τα ξενοδοχεία όλης της χώρας στο πρώτο εξάμηνο του 2015, την ίδια στιγμή που η Ελλάδα κερδίζει πόντους και σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της ως προς το γενικότερο δείκτη ικανοποίησης των τουριστών και τη σχέση ποιότητας τιμής.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την επεξεργασία του Σύνδεσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του SETE Intelligence για τον ελληνικό τουρισμό και τους δείκτες ποιότητας των ελληνικών ξενοδοχείων στο πρώτο εξάμηνο του 2015 με βάση τις αξιολογήσεις από 94.940 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 455.852 πελάτες των ανταγωνιστικών προορισμών.
Στο πρώτο εξάμηνο, ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI: Global Review Index) για την Ελλάδα βρίσκεται στο 84,3%. Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 88,6% και ακολουθούν οι Κυκλάδες με ποσοστό 88%.
Για το σύνολο της χώρας, ο δείκτης ικανοποίησης είναι υψηλότερος σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστικών προορισμών, αν και σημειώνει μια μικρή μείωση κατά 0,10% σε σχέση με το 2014. Σημαντική αύξηση κατά 1,0% παρουσίασε ο δείκτης εστίασης στην Ελλάδα, ενώ μείωση παρουσίασαν οι δείκτες σχέσης ποιότητας τιμής -0,4% και τοποθεσίας -0,8%. Η σημαντικότερη μείωση εμφανίζεται στο τομέα της εξυπηρέτησης -4,9% . Στους ανταγωνιστές, σημαντική αύξηση παρουσίασε ο δείκτης εστίασης κατά 2,10%.
Η Σαντορίνη, η Μύκονος, οι Κυκλάδες, η Κρήτη και η Χαλκιδική υπερτερούν σημαντικά των ανταγωνιστικών τους προορισμών ενώ, σε μικρότερο βαθμό, το ίδιο ισχύει και για τους άλλους παραθεριστικούς προορισμούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Από την άλλη πλευρά η Αθήνα υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης ενώ υπερτερεί έναντι της Ρώμης. Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη περιοχή με δείκτη ποιότητας κάτω από το 80% και υστερεί έναντι της Μπολόνια και της Σμύρνης. Η Κύπρος υπερτερεί έναντι όλων των ανταγωνιστικών προορισμών.
Η Ελλάδα και οι ανταγωνιστές
Ως προς τη σύγκριση της Ελλάδας με τις ανταγωνιστικές χώρες, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο δείκτη ικανοποίησης και στο δείκτη σχέσης ποιότητας-τιμής. Στην εστίαση μοιράζεται τη δεύτερη θέση με τη Γαλλία, υστερώντας και οι δύο έναντι της Κύπρου, ενώ στο τομέα της εξυπηρέτησης βρίσκεται στην τέταρτη θέση πίσω από την Τουρκία, την Ισπανία και την Κύπρο.
Η εικόνα ανά κατηγορία ξενοδοχείων (5, 4 και 3 αστέρων) διαφοροποιείται σημαντικά και η Ελλάδα έχει συγκριτικά υψηλότερη θέση στις χαμηλότερες κατηγορίες και συγκριτικά χαμηλότερη θέση στις υψηλότερες κατηγορίες.
Στην κατηγορία των 5 αστέρων, στη σχέση ποιότητας-τιμής η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη θέση ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος. Ως προς τους υπόλοιπους δείκτες (εξυπηρέτηση, εστίαση, GRI) η Ελλάδα βρίσκεται στην έκτη θέση υστερώντας έναντι των ανταγωνιστών πλην Τουρκίας, που βρίσκεται στην τελευταία θέση στις αντίστοιχες κατηγορίες. Η Γαλλία έχει τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης με 90,4%, ενώ στα ίδια υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η εξυπηρέτηση με 90,8% και η κατηγορία εστίασης που εκτινάσσεται στο 92%.
Στα 4άστερα, η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση στο Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης και στον τομέα της εξυπηρέτησης. Στους δείκτες σχέσης ποιότητας-τιμής και εστίασης βρίσκεται στη πέμπτη θέση μπροστά από την Ιταλία και τη Γαλλία. Σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων η Γαλλία στη κατηγόρια εστίασης έχει την πιο χαμηλή βαθμολογία που δεν ξεπερνάει το 50% ενώ οι υπόλοιπες χώρες βρίσκονται πάνω από το 81%.
Στην κατηγορία των 3 αστέρων, Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο GRI, στο τομέα της εξυπηρέτησης και μοιράζεται τη πρώτη θέση μαζί με τη Κύπρο στη σχέση ποιότητας-τιμής. Μόνο στην κατηγορία της εστίασης βρίσκεται στη τρίτη θέση υστερώντας έναντι της Κύπρου και της Κροατίας.
Πηγή: newmoney.gr