Ειδήσεις

Επανεκκίνηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε το ΤΑΙΠΕΔ-Πρώτα στη λίστα τα αεροδρόμια

Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο αξιοποίησης της περιουσίας του Δημοσίου ενέκρινε χθες το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα εγκρίθηκε ο νέος κατάλογος εκκρεμοτήτων (pending actions) που απαιτούν την παρέμβαση της κυβέρνησης προκειμένου να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις. Ο νέος κατάλογος, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει περίπου 57 εκκρεμότητες, όσες δηλαδή υπήρχαν τους τελευταίους 12 μήνες.

Το νέο επιχειρησιακό σχέδιο που ενέκριναν χθες τα μέλη του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει τα ίδια περιουσιακά στοιχεία που υπήρχαν και πριν από έξι μήνες. Συνολικά 23 περιουσιακά στοιχεία, για τα οποία όμως εμφανίζεται πλέον μια χρονική καθυστέρηση στην αξιοποίησή τους περίπου έξι μηνών.

Στη πρώτη γραμμή βρίσκονται τρεις αποκρατικοποιήσεις, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η άδεια του Ιπποδρομιακού Στοιχήματος και η πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση όλων των προαιρέσεων για τη μεταβίβαση των 14 αεροδρομίων στον όμιλο Fraport, τώρα πλέον αναμένεται μέχρι τον Μάρτιο το 2016, αντί του Οκτωβρίου 2015 που ήταν το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Σε ό,τι αφορά τον ΔΕΣΦΑ, η κυβέρνηση αναμένει το «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παράλληλα μια επιστολή της Socar, με την οποία θα δεσμεύεται να απέχει από κάθε μονοπωλιακή πρακτική.

Στην πρώτη γραμμή παραμένει και ο Αστέρας της Βουλιαγμένης, αλλά όλα δείχνουν ότι πρόκειται να ακολουθήσει νέος διαγωνισμός για την αξιοποίησή του. Αν και το θέμα με την αραβική Jermyn που είχε πλειοψηφήσει στον πρώτο διαγωνισμό, δεν έχει κλείσει οριστικά, εντούτοις όλα δείχνουν ότι ετοιμάζεται νέος διαγωνισμός. Το νέο χρονοδιάγραμμα που έχει εκπονηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ ορίζει την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης τον Ιούνιο του 2016.

Εν γένει το πρώτο εξάμηνο του 2016 -αντί του β΄ εξαμήνου 2015- αναμένεται να αποτελέσει τη νέα περίοδο υψηλής κινητικότητας για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Αυτό ισχύει και για τις αποκρατικοποιήσεις των ΟΛΠ/ΟΛΘ, αλλά και άλλων, όπως των Τραινοσέ/ΕΕΣΣΤΥ. Η υποβολή των προσφορών για τον ΟΛΠ φέρεται να μετατίθεται κατά δύο μήνες, δηλαδή προς το τέλος Νοεμβρίου και στη συνέχεια να ακολουθήσει η υποβολή προσφορών για τον ΟΛΘ. Υπενθυμίζεται ότι αρχικά η υποβολή προσφορών για τον ΟΛΠ αναμενόταν για το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.

Οι καθυστερήσεις όμως αυτές κρίνονται φυσιολογικές με δεδομένη τη στάση αναμονής που σημειώθηκε από την κυβέρνηση, όσο και από το ΤΑΙΠΕΔ τους τελευταίους έξι μήνες. Με δεδομένο μάλιστα ότι μπαίνουμε στον Αύγουστο και απουσιάζει ακόμη η τελική συμφωνία της χώρας με τους πιστωτές, σημαίνει ότι οι κινήσεις θα αρχίσουν να εκδηλώνονται από τον Σεπτέμβριο και μετά. Και αυτό θα συμβεί εφόσον η χώρα καταλήξει σε συμφωνία με τους πιστωτές.

Στελέχη της αγοράς και του ΤΑΙΠΕΔ θέτουν ακόμη το θέμα των εσωτερικών αντιδράσεων στην κυβέρνηση, όπως αυτή που εκδηλώθηκε προχθές από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, Θεόδωρο Δρίτσα.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου