Μήνυμα ελήφθη, από τον ελληνικό εφοπλισμό, μία ημέρα μετά την καθοριστικής σημασίας συνάντηση του υπουργού Γιώργου Σταθάκη με τον πρόεδρο Θεόδωρο Βενιάμη και τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μιχάλη Χανδρή.
Οι δύο άνδρες άκουσαν από τον υπουργό να τους λέει ότι «η διατήρηση και η ενίσχυση του υπό ελληνική σημαία στόλου και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα συνιστούν προτεραιότητα του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και αποτελούν βασική προϋπόθεση για να παραμείνει η ελληνική ναυτιλία στις πρώτες θέσεις του κλάδου».
Η συνάντηση λίγη ώρα αργότερα δημοσιοποιήθηκε και τα νέα έφτασαν γρήγορα στα ναυτιλιακά γραφεία που βρίσκονται στο Πειραιά και στην Αθήνα.
Νέα τα οποία προκάλεσαν θετική αντίδραση στον κλάδο, ο οποίος είχε εκφράσει την έντονη ανησυχία του για το ενδεχόμενο να μην μπορούν να εξασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους στην Ελλάδα.
Πολλές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προχωρήσει στην ίδρυση παράλληλων νέων εταιρειών στην Κύπρο αλλά δεν σκοπεύουν να τις χρησιμοποιήσουν, αναφέρουν, αν παραμείνει σταθερό το φορολογικό πλαίσιο της ναυτιλίας στην Ελλάδα.
Το ζήτημα του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ναυτιλίας στη χώρα απασχολούσε άπαντες τους παροικούντες στην Ακτή Μιαούλη. Κυριολεκτικά ήταν η συζήτηση που επικρατούσε σε όλα τα γραφεία. Και αυτό γιατί μετά την πρόταση Γιούνκερ περί φορολόγησης της ναυτιλίας, η ελληνική κυβέρνηση δεν απάντησε και προτίμησε να προβεί σε σιωπή ασυρμάτου.
Στη συνέχεια την κατάσταση μπέρδεψε ακόμα περισσότερο ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος σε ομιλία του υποστήριξε μεν την ελληνική ναυτιλία, αλλά δεν ήταν ξεκάθαρος όσον αφορά το φορολογικό πλαίσιο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών.
Τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης ξεκαθάρισε λίγα 24ωρα πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές ο κ. Σταθάκης, μιλώντας ξεκάθαρα για ενίσχυση τόσο του στόλου όσο και των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα.
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του κ. Πάνου Λασκαρίδη στην Trade Winds, ο οποίος τόνισε: «Θα ήμουν ο τελευταίος άνθρωπος που θα έφευγα από την Ελλάδα».
Ο κ. Λασκαρίδης μάλιστα επεσήμανε ότι δεν υπάρχει δείγμα από την κυβέρνηση ότι θέλει να αλλάξει το πλαίσιο, ενώ έβαλε κατά των ΜΜΕ αλλά και άλλων εφοπλιστών που με τις δηλώσεις που κάνουν δυναμιτίζουν το κλίμα.
Ένας πλοιοκτήτης που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του σημείωσε ότι στην πραγματικότητα το μόνο που έγινε ήταν να ανοιχθούν τραπεζικοί λογαριασμοί στη Κύπρο, ενώ ένας άλλος είπε ότι το κάναμε επειδή ή Κύπρος είναι κοντά, είναι ένα φιλικό κράτος και επειδή δεν κόστισε τίποτα.
Επίσης άλλες πηγές τόνισαν ότι πολλές εταιρείες που είναι εισηγμένες σε χρηματιστήρια του εξωτερικού ή συνεργάζονται με fund αναγκάστηκαν να αναλάβουν πρωτοβουλίες προκειμένου να παρουσιάσουν στους επενδυτές εναλλακτικά σενάρια, ανάλογα με την πορεία που θα ακολουθούσε η Ελλάδα.
Και όπως χαρακτηριστικά τονίζουν στελέχη της ναυτιλίας, εκτός από το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλίας, αυτό που απασχολεί τις εταιρείες είναι και η σταθερότητα που επικρατεί ή θα επικρατήσει στη χώρα.
Για να γίνει κατανοητή η δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας, εκτός από το γεγονός ότι εισφέρει περισσότερα από 13 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία σε ετήσια βάση, με δυνατότητες διπλασιασμού, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος τον οποίο διαχειρίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές κυρίως από την Ελλάδα, αποτελεί το 40% του κοινοτικού στόλου. Τα ελληνόκτητα πλοία διασφαλίζουν τον ενεργειακό εφοδιασμό τόσο των ΗΠΑ όσο και της Κίνας, των δύο μεγαλύτερων οικονομιών στον πλανήτη.
Αίτηση εγγραφής στην Κύπρο
Πολλοί Έλληνες εφοπλιστές υποστηρίζουν πλέον ότι η αίτηση εγγραφής εταιρείας στην Κύπρο αποτελεί την έσχατη λύση.
Σύμφωνα με την TradeWinds, οι εταιρείες που έχουν καταθέσει αίτηση εγγραφής στα μητρώα της Κύπρου είναι μεταξύ άλλων οι: Star Bulk Shipmanagement Co (Cyprus) and Oceanbulk Container Shipmanagement Co (Cyprus), Safe Bulkers Management, Mantinia Shipping, Navios Shipmanagement and Navios Tankers Management, Laskaridis Shipping (Cyprus), Neda Maritime Agency, New Shipping, Samos Steamship (Cyprus), Empire Bulkers and Alma Maritime, Target Marine Limited, Efshipping Limited, Chandris Shipmanagement (Cyprus), Enesel, Almi Marine (Cyprus), Super-Eco Tankers, Allseas International Shipmanagement (Cyprus), FCN Ship Management, W Marine, Sun Enterprises Limited, Aims Shipping Corp (Cyprus) και Astra Shipmanagement (Cyprus).
https://www.dimokratiki.gr/03-08-2015/menoun-ellada-me-stathero-forologiko-plesio-i-efoplistes-ta-vrikan-me-ton-stathaki/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.