Οι διακοπές είναι για τους περισσότερους Ελληνες πολυτέλεια. Οι ξένοι, ωστόσο, συνεχίζουν να επιλέγουν τη χώρα μας, γεγονός που αποδεικνύει την ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού. Στόχος, όπως τονίζει η αναπληρώτρια υπουργός, αρμόδια για θέματα Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά, είναι η αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής. Οι πολιτικές εξελίξεις, όπως εξηγεί η υπουργός, μπορεί να φρέναραν την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων, όμως η Ελλάδα αποτελεί σε κάθε περίπτωση ελκυστικό προορισμό
• Εκκινήσατε μια καμπάνια στήριξης των κρατήσεων. Ποια είναι τα βασικά επιχειρήματα που χρησιμοποιείτε;
Το πρώτο εξάμηνο του 2015 έχει θετικό πρόσημο για τον ελληνικό τουρισμό. Για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος δημιουργήσαμε την Εθνική Καμπάνια Επικοινωνίας, «Happening Now#Greek summer», που υλοποιείται από τον ΕΟΤ, σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ, με στόχο την αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής και την περαιτέρω ισχυροποίηση του τουρισμού στην Ελλάδα.
Απευθύνεται στο ευρωπαϊκό κοινό κατά κύριο λόγο, μέσω διαδικτύου και social media, όπου παρουσιάζονται, με ειδικά γραφικά, βίντεο, εικόνες και ελκυστικά μηνύματα για την Ελλάδα, καλώντας το κοινό να γίνει ενεργό μέλος και να μοιραστεί τις στιγμές και τις εμπειρίες του από το ελληνικό καλοκαίρι.
• Πώς σχεδιάζετε να απαντήσετε στο κύμα αρνητικής δημοσιότητας λόγω των σεναρίων Grexit;
Η χώρα μας ήταν και παραμένει ένας ασφαλής και δημοφιλής τουριστικός προορισμός που επιλέγεται από εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο, έχει φανατικούς φίλους παντού. Από την πλευρά μας είμαστε σε άμεση επαφή με τα γραφεία μας του ΕΟΤ στο εξωτερικό, τις πρεσβείες μας και τα Γραφεία Τύπου ενημερώνοντας για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο μας προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι οι ξένοι επισκέπτες μας θα απολαύσουν τις διακοπές τους απρόσκοπτα.
Παραχώρησα σειρά συνεντεύξεων σε ξένα ΜΜΕ προκειμένου να ενημερώσω τη διεθνή κοινή γνώμη αλλά και όλους όσοι σχεδιάζουν τις επόμενες διακοπές τους στην πατρίδα μας ότι η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα εξελίσσεται ομαλά. Οι επισκέπτες μας μπορούν να ζήσουν ανεπανάληπτες εμπειρίες και να γευθούν την πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία. Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση, μας αφορά όλους διότι συμβάλλει στη στήριξη της εθνικής μας οικονομίας και σύμφωνα με έρευνα του ΚΕΠΕ το 87% του συνολικού εισερχόμενου τουριστικού εισοδήματος παραμένει στην Ελλάδα. Επομένως, για το καλό της πατρίδας μας θα πρέπει όλοι να στηρίξουν την προσπάθεια που κάνουμε ώστε η χώρα μας να εδραιωθεί ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός διεθνώς.
• Εχασε το θετικό μομέντουμ της περσινής χρονιάς ο τουρισμός;
Ο τουρισμός μας, παρά τις δυσκολίες της περιόδου, επέδειξε εξαιρετική ανθεκτικότητα τόσο στο επίπεδο των αφίξεων όσο και στο επίπεδο των εσόδων, εξέλιξη ευεργετική για την οικονομία της χώρας που τόσο το χρειάζεται. Το θετικό πρόσημο στον ελληνικό τουρισμό το πιστοποιούν τα επίσημα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Η επιβατική κίνηση κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου έχει αυξηθεί κατά 19% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2014, ενώ ο αριθμός των πτήσεων έχει αυξηθεί κατά 14% και αναμένουμε τα τελικά στοιχεία για ολόκληρο τον μήνα τις επόμενες ημέρες. Επίσης, τον Ιούνιο οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 21,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Συνολικά το πρώτο εξάμηνο φέτος διακινήθηκαν 8 εκατ. επιβάτες έναντι 6,4 εκατ. το 2014 σημειώνοντας αύξηση κατά 23,2%. Κορυφαίοι διεθνείς tour operators και οι ενώσεις τους, όπως η βρετανική ΑΒΤΑ, η ευρωπαϊκή TUI, η γερμανική DRV, η ένωση Ιταλών tour operators (ASTOI) με επίσημες δηλώσεις τους υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει καμία μείωση στα προγραμματισμένα πακέτα. Εμείς θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την αύξηση που έχουμε ήδη επιτύχει και θα πάρουμε όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που χρειάζονται προκειμένου το 2015 να είναι ακόμη μια θετική τουριστική χρονιά σε αφίξεις και σε έσοδα.
• Ο κλάδος, λόγω των capital controls και των προβλημάτων στις εισαγωγές όπου βασίζεται η λειτουργία πολλών μονάδων, πλήττεται. Πώς θα διαχειριστείτε την κατάσταση αυτή;
Από την πρώτη στιγμή αναλάβαμε πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, να δοθεί προτεραιότητα στα εμβάσματα παραγγελιών στο εξωτερικό για την απρόσκοπτη τροφοδοσία των επιχειρήσεων του Τουρισμού (ξενοδοχεία – εστίαση) ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις και το επιτύχαμε. Επίσης ήδη έχει δημιουργηθεί μηχανισμός υποστήριξης φορέων τουρισμού, στην ηλεκτρονική διεύθυνση support@mintour.gr. για να επιλύουμε αμέσως οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.
• Η αύξηση του ΦΠΑ στη διαμονή και στην εστίαση τι αντίκτυπο θα έχει στη βαριά βιομηχανία της χώρας;
Η Ελλάδα είναι μια πανέμορφη χώρα για διακοπές. Το τουριστικό προϊόν μας εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό και είμαστε από τις πρώτες επιλογές ως τουριστικός προορισμός για τα γαλάζια μας νερά, τα υπέροχα νησιά μας, την ιστορία μας και τον πολιτισμό μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο τουρισμός βασίζεται κυρίως στην ποιότητα και η Ελλάδα βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στον τουρισμό καθώς και σε τουριστικές υποδομές. Το υπουργείο μαζί με όλο τον τουριστικό κλάδο θα συνεργαστούμε και θα αγωνιστούμε για να κερδίσουμε τη μάχη του ανταγωνισμού.
• Οι τελευταίες εξελίξεις φρενάρουν τις απαραίτητες επενδύσεις για το rebranding του ελληνικού τουρισμού;
Υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που ούτως ή άλλως είχε καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα από ελληνικούς και ξένους ομίλους που βλέπουν την Ελλάδα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό. Ενδεχομένως οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις να φρέναραν την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων, ωστόσο εκτιμώ ότι μόλις ομαλοποιηθεί η λειτουργία του τραπεζικού συστήματος θα αναθερμανθεί πλήρως το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη επενδυτικών δράσεων.
Πηγή: efsyn.gr