Τοπική Αυτοδιοίκηση των ικανών ή των ανίκανων και των ανεύθυνων

Οι σκέψεις-προτάσεις που θα διατυπωθούν παρακάτω, έχουν «δουλευτεί», έχουν διαμορφωθεί, έχουν αποκρυσταλλωθεί και τα τραγικά γεγονότα της νύχτας 22/23 Νοε 2013 τις πρόλαβαν και τις επικαιροποίησαν και είναι αναγκαίο, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να κοινοποιηθούν με ένα και ΜΟΝΟ σκοπό, ο Δωδεκανησιακός και ειδικότερα ο Ροδιακός Λαός να διαλέξουν ανάμεσα σε μια ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΙΚΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΑΝΙΚΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΕΥΘΥΝΩΝ.
Οι υπεύθυνοι; Οι αρμόδιοι; Ο «Καποδίστριας»; Ο «Καλλικράτης»; Ο Δήμαρχος; Ο Περιφερειάρχης; Ο Αντιπεριφερειάρχης; Ο Αντιδήμαρχος; Ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου; Ο Διοικητής της Τροχαίας; Ο Διοικητής της Πυροσβεστικής; Ο ένας, οι δύο, οι τρεις,…..οι δέκα ΔΗΜΟΙ; Τελικά ποιοι ευθύνονται για την ανείπωτη τραγωδία της νύχτας 22/23 Νοε 2013, και τις τεράστιες καταστροφές των επόμενων ημερών, που μετέτρεψαν μεγάλες περιοχές του Σμαραγδένιου Νησιού σε σκοτεινούς σωρούς λάσπης, άφησαν πίσω τους τέσσερις νεκρούς και πρόσθεσαν καινούργια προβλήματα στις πάσχουσες υποδομές του Νησιού;
Οι εκ των υστέρων γελοίες δικαιολογίες, οι δήθεν αϋπνίες, τα θερμά συλλυπητήρια, που είναι ΜΟΝΟ ειλικρινή και ΠΟΤΕ θερμά άρα και ΨΕΥΤΙΚΑ και οι αποφάσεις πανικού(πχ. κλείσιμο σχολείων), απλά αποπροσανατολίζουν και φοβίζουν τον κόσμο για τα μελλούμενα, δείχνουν έλλειψη γνώσης, προχειρότητα και ανευθυνότητα και προετοιμάζουν το έδαφος για μια νέα και εξίσου «πετυχημένη» θητεία από τους νυν και αεί και επίδοξους φωστήρες και σωτήρες της τοπικής αυτοδιοίκησης, με τα σινιέ σύνολα, τα λαμπερά κοστούμια και τα αστραφτερά χαμόγελα αλλά και την κενόδοξη επιχειρηματολογία και τα απατηλά προγράμματα.
Την ώρα που συνάνθρωποί μας θρηνούν τους νεκρούς τους, μετρούν τις πληγές τους και φοβούνται για το επόμενο χτύπημα του καιρού, άκουγα στην ΕΡΑ Ρόδου τον κ. Δήμαρχο να μιλά για κάποιον «πλακοσκεπή οχετό» κι έβαλα τα γέλια….. ΣΥΓΧΩΡΕΣΤΕ ΜΕ.
Κύριε Δήμαρχε, πλάκα…..μας κάνεις;
Την ίδια ώρα το πλυντήριο ευθυνών του κ. Λέκκα, μόνο θλίψη και απογοήτευση προκαλεί για την εκ μέρους του προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης και μετατόπισης των αναμφισβήτητων ευθυνών στον “Στρατηγό” καιρό του κ. Πολύδωρα.
Λοιπόν κ.κ. της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για να τελειώνουμε και εφόσον πραγματικά θέλετε να προσφέρετε, οφείλετε ν’ αποδεχτείτε τα αυτονόητα, ξεκινώντας από τη βασική παραδοχή της έννοιας Δήμος, που αναφέρεται στο Λαό. Ο Δήμαρχος που άρχει του Δήμου λειτουργεί ως ο πρώτος τη τάξει Υπάλληλος-Υπηρέτης του Λαού και ΠΟΤΕ ως κομματικός αφέντης και κατ’ αναλογία όλοι οι Δημοτικοί Υπάλληλοι ως Υπάλληλοι-Υπηρέτες του και ΠΟΤΕ ως κομματικά τσιράκια.
Η συγκεκριμένη βασική παραδοχή, οδηγεί στην αποδοχή των παρακάτω σκέψεων-προτάσεων:
α. Στην κατάργηση του αριθμού των θέσεων των οριζομένων Αντιδημάρχων, από πλευράς της πλειοψηφίας ανάλογα με τον πληθυσμό του Δήμου ή τον αριθμό των συνενωμένων Δήμων και στη θέση τους, η θέσπιση μιας (1) θέσεως Αντιδημάρχου, ο οποίος αντικαθιστά και αναπληρώνει τον Δήμαρχο ΜΟΝΟ σε περίπτωση απουσίας του, ασκώντας ΠΛΗΡΩΣ τα καθήκοντά του. Κατά τα λοιπά ο Αντιδήμαρχος βοηθά στην εκτέλεση των καθηκόντων του Δημάρχου, πάντοτε με τις οδηγίες του και τις κατευθύνσεις του. Τα καθήκοντα των Αντιδημάρχων να εκτελούν οι ανώτεροι ή αρχαιότεροι ή οι κατέχοντες τα περισσότερα αντικειμενικά προσόντα κατά Τμήμα, Γραφείο, Διεύθυνση του Δήμου Υπάλληλοι, οι οποίοι να επιλέγονται κατόπιν ακροάσεως από το Δημοτικό Συμβούλιο, ως Προϊστάμενοι. Με τον τρόπο αυτό, πρώτον αποδεσμεύεται-απελευθερώνεται η πελατειακής μορφής σχέση Αντιδημάρχων-Υπαλλήλων(ορίζοντας επόμενων εκλογών), δίνεται η δυνατότητα στους Υπαλλήλους του Δήμου να ξεδιπλώσουν το ταλέντο, την ικανότητα και τις εμπειρίες τους (Μειονέκτημα των Αντιδημάρχων) επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου, που είναι και το ζητούμενο και δεύτερον εξοικονομούνται κατά μήνα μεγάλα χρηματικά ποσά(Μισθοδοσία Αντιδημάρχων).
β. Στη διατήρηση αν όχι περικοπή των προβλεπομένων από το Ν.3852/2010 Δήμων, με περαιτέρω συγχωνεύσεις, και στην περαιτέρω ισχυροποίησή τους με παράλληλη κατάργηση των Περιφερειών. Οι αιτίες δυσλειτουργίας του συγκεκριμένου Νόμου ελάχιστα εντοπίζονται στο περιεχόμενό του και περισσότερο στην ανικανότητα αυτών που καλούνται(Δήμαρχοι), να τον εφαρμόσουν. Εννοείται η διατήρηση της υπαρχούσης καταστάσεως από πλευράς αριθμού Δήμων στα Δωδεκάνησα.
γ. Στην συγχώνευση Τμημάτων, Γραφείων, Διευθύνσεων στους Δήμους με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό εμπλεκομένων πολλές φορές αρμοδιοτήτων. Πχ στον οργανισμό του Δήμου Ρόδου προβλέπονται Αυτοτελές Τμήμα Δημάρχου και Αυτοτελές Τμήμα Επικοινωνίας Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων(Συγχώνευση σε ένα), Αυτοτελές Τμήμα Διαφάνειας-Διαύγειας και Αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας(Συγχώνευση σε ένα), Διεύθυνση Πολεοδομικών Εφαρμογών και Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού (Συγχώνευση σε μία), κοκ. Τα συγκεκριμένα Τμήματα, Γραφεία και Διευθύνσεις δημιουργήθηκαν και ΔΥΣΤΥΧΩΣ εγκρίθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, εννοείται χωρίς έλεγχο, προκειμένου να βολεύονται οι εκάστοτε κομματικοί εγκάθετοι, κολλητοί και περιφερόμενοι στα διάφορα πολιτικά γραφεία φίλοι και να τσεπώνουν χωρίς προσόντα τα ανάλογα επιδόματα.
δ. Στην κατάργηση των Τοπικών Συμβουλίων κατά Δημοτική Κοινότητα ή Ενότητα και η ανάθεση των αρμοδιοτήτων τους στους Προϊσταμένους της παραγράφου α.
ε. Κατά τη συγκρότηση του ενιαίου ψηφοδελτίου των υποψήφιων για τη διεκδίκηση των Δήμων Συνδυασμών, ν’ αναφέρονται ξεχωριστά τα ονόματα των Δημάρχου-Αντιδημάρχου και Δημοτικών Συμβούλων.
Το ερώτημα είναι ένα και σαφές, υπάρχει η δυνατότητα για την εφαρμογή τους; Η απάντηση επίσης μια και σαφής, τη δυνατότητα αυτή την έχει ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ-ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ Λαός.
Ας αποφασίσει λοιπόν, τι θέλει αυτή τη φορά!