Στα 126 ανέρχονται πλέον τα ακινητοποιημένα, λόγω βλαβών ή και παλαιότητας, ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Ο δε διαγωνισμός για την προμήθεια νέων ασθενοφόρων, σε εξέλιξη από το 2007, για τα 90 από τα 186 ασθενοφόρα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χαθεί κοινοτική χρηματοδότηση.
Τα στοιχεία που έδωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Α. Ξανθός, απαντώντας σε επερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Νικήτα Κακλαμάνη, επιβεβαιώνουν τα σοβαρά πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΚΑΒ στη λειτουργία του. Οπως ανέφερε ο κ. Ξάνθος, ο διαγωνισμός για την απόκτηση νέων ασθενοφόρων έχει προχωρήσει μόνο για τα μισά οχήματα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 186 οδηγών, όταν οι κενές θέσεις ξεπερνούν τις 400. Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι έχει εγκριθεί επιχορήγηση 8 εκατ. ευρώ για τη λειτουργία του ΕΚΑΒ το 2015, ωστόσο δεν διευκρίνισε πότε θα γίνει η εκταμίευση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΕΚΑΒ έχει 620 ασθενοφόρα και 200 κινητές μονάδες, εκ των οποίων οι 100 είναι δωρεά της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών το 2009. Περισσότερα από 120 ασθενοφόρα βρίσκονται εκτός λειτουργίας, λόγω σοβαρών βλαβών που δεν μπορούν να επισκευαστούν άμεσα, και, εξαιτίας της παλαιότητας, οι ίδιες οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν έχουν ανταλλακτικά. Η πλειονότητα των ασθενοφόρων αγοράστηκαν το 2003, ωστόσο υπάρχουν και οχήματα του 1984! Τα ασθενοφόρα της Αθήνας αλλά και αρκετών περιοχών στην ηπειρωτική χώρα «γράφουν» κατά μέσον όρο 70.000 χιλιόμετρα ετησίως, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι υπάρχουν οχήματα ΕΚΑΒ που έχουν διανύσει ακόμα και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα. Αυτό αποτυπώνεται στα έξοδα συντήρησής τους: το μέσο ετήσιο κόστος συντήρησης του στόλου την τελευταία πενταετία είναι περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ.
Καθημερινή