Μια νέα κίνηση διαμαρτυρίας, με την επέκταση της άρνησης πληρωμών στα ληστρικά μέτρα που ψηφίζονται και κατά των νέων χρεώσεων στα τέλη κυκλοφορίας ξεκίνησε στην Κέρκυρα και στην Κρήτη και επεκτείνεται και στη Ρόδο.
Οι διαμαρτυρόμενοι καταθέτουν μόλις ένα ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας του 2014 αγοράζοντας παράβολο του ελληνικού δημοσίου, από το ταμείο της ΔΟΥ με το αιτιολογικό της αδικίας και την αδυναμία καταβολής.
Αντί να παραδώσουν τις πινακίδες επειδή αδυνατούν να καταβάλουν προκαταβολικά τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, πολλοί είναι εκείνοι που εξετάζουν την εναλλακτική λύση που προτείνει η κίνηση.
Στην αίτησή τους προς τη ΔΟΥ αναφέρονται τα εξής:
“Θέμα: «Κατάθεση ποσού ενός (1) ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας 2014»
Κύριε προϊστάμενε
Παρακαλώ να μου εκδώσετε γραμμάτιο πληρωμής τελών κυκλοφορίας έτους 2014 για το αυτοκίνητό μου ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ………………………. με το ποσόν του ενός (1) ευρώ υπέρ δημοσίου έναντι χρήσης του κακού οδικού δικτύου στο οποίο να αναγράφεται η παρακάτω αιτιολογία:
1) Διότι, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι τέλος ανταποδοτικό και έπρεπε άμεσα να επενδύεται στον τόπο είσπραξης, στη προκειμένη περίπτωση στο Νομό Δωδεκανήσου, για συντήρηση του οδικού δικτύου και κατασκευή νέων δρόμων, από τα ποσά που εισέπραξε πέρυσι το κράτος, που εσείς εκπροσωπείτε, από τα τέλη κυκλοφορίας μόνον ένα πολύ μικρό μέρος επέστρεψε στο νομό Δωδεκανήσου και στην περιοχή που ζω, εργάζομαι και δραστηριοποιούμαι. Αποτέλεσμα οι δρόμοι να είναι άθλιοι, επικίνδυνοι, γεμάτοι λακκούβες παντού, βασανιστήριο καθημερινό για τους πληρωτές του τέλους και ιδιοκτήτες των Ι.Χ. Η υστέρηση και υπανάπτυξη του νομού οφείλεται κύρια και στο άθλιο και ελλιπές οδικό δίκτυο σε αντιδιαστολή με τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που επέβαλαν οι κυβερνώντες και η τρόικα. Αντί να πληρώνω αυτά τα δυσβάστακτα χαράτσια και να καταβάλλω τέλη κυκλοφορίας σε ένα οδικό δίκτυο που δεν χρησιμοποιώ ως πολίτης, πρέπει να εισπράξω αποζημίωση από το κράτος (εσάς) και την αυτοδιοίκηση που δεν μου επιτρέπεται να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου στις περισσότερες περιοχές.
2) Διότι, δεν υπάρχει λογοδοσία από τους υπουργούς και τους βουλευτές που πήγαν τα χρήματά μας, και γιατί σημαντικό μέρος τους, δεν επενδύθηκε στη συντήρηση του οδικού δικτύου της Δωδεκανήσου.
3) Διότι, αντισυνταγματικά και παράνομα ζητούνται προκαταβολικά τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτου.
4) Διότι, αντισυνταγματικά και παράνομα προβλέπεται διπλασιασμός των τελών σε όποιον τα καταβάλει μετά την 1η του έτους.
5) Διότι, το κράτος παρανόμως δεν εφάρμοσε τον ανταποδοτικό τους χαρακτήρα ως όφειλε, αλλά τον μετέτρεψε σε φόρο-χαράτσι των ιδιοκτητών οχημάτων. Όμως, όπως το σύνταγμα ορίζει «κανένας φόρος δεν επιβάλλεται ούτε εισπράττεται χωρίς τυπικό νόμο που καθορίζει το υποκείμενο της φορολογίας και το εισόδημα, το είδος της περιουσίας, τις δαπάνες και τις συναλλαγές ή τις κατηγορίες τoυς, στις οποίες αναφέρεται ο φόρος».
Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος φόροι που δεν εξασφαλίζουν την αναλογική ισότητα των πολιτών (υπό την έννοια της συμμετοχής τους στις φορολογικές υποχρεώσεις σύμφωνα με τις οικονομικές τους δυνάμεις) και δεν αντιστοιχούν στην φοροδοτική τους ικανότητα, έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την συνταγματικότητά τους.
Το κριτήριο επιβολής του «φόρου» αυτού, δηλ. ο αριθμός των κυβ. εκ. της μηχανής του οχήματος δεν δύναται σε καμία περίπτωση να αποτελέσει και κριτήριο φοροδοτικής ικανότητας του φορολογουμένου (θέσπιση αμάχητου κριτηρίου φοροδοτικής ικανότητας), κατά παράβαση του άρθρου 20 παρ.1 του Συντάγματος.
Διότι ο νόμος 3986 / 2011 στο άρθρο 35 για τα τέλη κυκλοφορίας κάνει σαφή διάκριση μεταξύ οχημάτων που αγοράστηκαν πριν το 2010 και αυτών που αγοράστηκαν μετά από το 2010 και η επιβολή υπέρογκων τελών κυκλοφορίας στα πρώτα και ελάχιστων έως μηδενικών στα δεύτερα παραβαίνει το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο «οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη…». Έτσι ο νόμος λοιπόν αυτός κάνει σαφή διάκριση μεταξύ των εύπορων πολιτών (που έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο) και εκείνων πού οικονομικά δεν έχουν την δυνατότητα για την αγορά αυτή , κατά συνέπεια εξαναγκάζονται να διατηρήσουν το παλιό τους αυτοκίνητο και για τον λόγο αυτό τιμωρούνται με υπέρογκα «τέλη».
6) Διότι, ενώ ο μισθός, και το οικογενειακό μου εισόδημα μειώθηκαν δραματικά, κατά 40 %-50%, ταυτόχρονα αυξήσατε τα τέλη κυκλοφορίας κατά ληστρικό τρόπο και χωρίς αιτιολογία και μάλιστα πολλές φορές και σε παλαιά αυτοκίνητα που αγοράστηκαν με δόσεις.
7) Διότι, αδυνατώ να πληρώσω όλα αυτά τα χαράτσια. Το δε Δημόσιο – Κράτος (εσείς) εισπράττει ως φόρο το 60% του ποσού (1,78 ¤) που πληρώνουμε για κάθε ένα λίτρο βενζίνης, χωρίς να μας λέτε πού πάνε οι φόροι μας και αφήνετε τους δρόμους άθλιους και ένα καθημερινό βασανιστήριο μας περιμένει όλους τους πολίτες προκειμένου να μεταβούμε με το αυτοκίνητό μας στις όποιες εργασίες μας, με ζημίες και με διάφορες φθορές στα οχήματά μας, χωρίς κανείς να μας αποζημιώνει ούτε σε είδος αλλά ούτε και σε υπηρεσίες για αυτές.
8) Διότι, με την κατάργηση πλέον του ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιϊας), οι Έλληνες οδηγοί στερούμαστε των επιπλέον υπηρεσιών του.
9) Οι αποφάσεις του ΣΤΕ συνηγορούν υπέρ της άποψής μου και ότι το ελληνικό δημόσιο δεν έχει το δικαίωμα να εκβιάζει και να απειλεί τους πολίτες, ούτε τα ελεγκτικά όργανα μπορούν να προβούν σε διοικητική πράξη σε βάρος μου μετά την παρούσα εξώδικη δήλωση -πρόσκλησή μου προς το ελληνικό δημόσιο.
10) Δεν αρνούμαι, διαφωνώ με το υψηλό κόστος των κακών υπηρεσιών που μου παρέχονται. Έχοντας μετατραπεί σε κεφαλικό φόρο, αδυνατώ να πληρώσω αυτό το ποσόν και συμμετέχω συμβολικά προτάσσοντας τις άμεσες ανάγκες επιβίωσης της οικογένειάς μου.
11) Αρνούμαι να καταβάλω στις τράπεζες ή μέσω web banking τα τέλη, αφενός για όλους τους λόγους που δηλώνω με το παρόν, αφετέρου διότι δε μου διασφαλίζονται τα προσωπικά μου δεδομένα αφού δεν εμπιστεύομαι πλέον το τραπεζικό σύστημα και ούτε θέλω καμία συναλλαγή μαζί του εκ πεποιθήσεως, διότι αυτοί έχουν παραδώσει τη χώρα μου και το λαό μας στους ξένους κατακτητές.
12) Τέλος, ζητώ με την παρούσα εξώδικη δήλωσή μου (δια της υπηρεσίας σας) να τεθεί εκ νέου το ερώτημα προς την ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που σας αναφέρω, δηλαδή ότι η ιδιωτική μου διαφορά με το δημόσιο αφορά τον τύπο και την ουσία των συμφραζόμενων στα πλαίσια της 428/2005 απόφασης του Αρείου Πάγου, όσον αφορά τον χαρακτηρισμό των τελών κυκλοφορίας κ.λ.π. η οποία δεν πάρθηκε υπόψη στην έκδοση της γνωμάτευσης 40/2012 του τμήματος Δ’ του Ν.Σ. του Κράτους
Συνημμένα 1.
Ειδοποιητήριο – απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας 2014″.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/kinima-den-plirono-ta-teli-kikloforias/