Ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, σε πρόσφατες δηλώσεις του ουσιαστικά απομάκρυνε την πιθανότητα να δημιουργηθεί το περιζήτητο κουμπί «Δεν μου αρέσει» ή «Dislike», κάτι που θα αποτελούσε το τέλος της χρήσης του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης ως πλατφόρμα δωρεάν μάρκετινγκ.
Παρότι ο κ. Zuckerberg παραδέχθηκε ότι η ομάδα του βρίσκεται κοντά στο να θέσει σε δοκιμαστικό στάδιο αυτή την επιλογή – αίτημα πολλών χρηστών εδώ και πολλά χρόνια είναι η παρουσία κουμπιών δίπλα στο «like», όπως «Ενδιαφέρον», «Λυπάμαι» και «Δεν Μου Αρέσει» – όπως ανέφερε στη συνέχεια, «δεν επιθυμούμε να μετατρέψουμε το facebook σε ένα φόρουμ όπου οι χρήστες θα ψηφίζουν υπέρ ή κατά των δημοσιεύσεων άλλων χρηστών. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια τέτοιου είδους κοινότητα».
Εκτιμάται ότι αυτή η άρνηση του Facebook να εισάγει το κουμπί “Dislike” αποτελεί ένδειξη ότι η μεγάλη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης επιθυμεί να ισχυροποιήσει τον ρόλο της ως ένα δωρεάν διαφημιστικό εργαλείο.
Πρόκειται για σημείο κρίσιμης σημασίας για τους τουριστικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις, οι οποίοι χρησιμοποιούν το Facebook για να μεταδίδουν τα μηνύματά τους με οργανικό τρόπο, χωρίς να υφίστανται το κόστος της διαφήμισης στο κοινωνικό δίκτυο.
Ωστόσο, πρόσφατα οι εταιρίες παρατήρησαν ότι ο οργανικός τρόπος προβολής των δημοσιεύσεών τους στους χρήστες έχει συρρικνωθεί, και έτσι λιγότεροι βλέπουν τα μηνύματά τους, ενώ από τον Απρίλιο η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης υποβάθμισε περαιτέρω τα εταιρικά μηνύματα δίνοντας προτεραιότητα στα προσωπικά των χρηστών της (των φίλων).
Το αν ένα μήνυμα/ανάρτηση θα φτάσει μέχρι τους χρήστες, καθορίζεται από έναν αλγόρυθμο (EdgeRank ) ο οποίος, παρότι δεν έχει γίνει γνωστό πως ακριβώς δουλεύει, προωθεί περισσότερο όσα μηνύματα προέρχονται από κοντινά πρόσωπα στον χρήστη, τα βίντεο παρά τις φωτογραφίες και τα νεότερα σε αντιδιαστολή με τα παλαιότερα μηνύματα/ αναρτήσεις.
Εκτός από τα παραπάνω, η παράμετρος των “like” είναι καθοριστικής σημασίας για το αν ένα μήνυμα θα φτάσει τον χρήστη, αναδεικνύοντας κατά προτεραιότητα τις αναρτήσεις που έχουν τα περισσότερα like. Έτσι, εάν το Facebook εισάγει το κουμπί “Dislike”, με δεδομένη την τάση των ανθρώπων να «μαυρίζουν» το περιεχόμενο που προέρχεται από brand, τότε οι εταιρίες θα υποστούν ένα μεγάλο πλήγμα καθώς οι αναρτήσεις τους δεν θα φτάνουν στους χρήστες.
tornosnews.gr