Δεν έκανε τη μεγάλη έκπληξη, σίγουρα όμως κατάφερε να μην έχει απώλειες, κυρίως σε έσοδα, παρά το μεγάλο ανταγωνισμό από τα βασικά λιμάνια εκκίνησης ταξιδιών της Ιταλίας και της Ισπανίας, αλλά και παρά την απουσία για ακόμη μια χρονιά σημαντικών επενδύσεων στον τομέα. Την ίδια ώρα, οι εξελίξεις στην Τουρκία μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις διαμόρφωσαν ένα νέο σκηνικό στον κλάδο, καθώς υπό το φόβο ενός νέου χτυπήματος, πολλές εταιρείες προχώρησαν σε αναπροσαρμογή των προγραμμάτων τους, επιλέγοντας τελικά ως βάση τον Πειραιά.
Οι επιδιώξεις των φορέων κρουαζιέρας αλλά και των ελληνικών εταιρειών, δεδομένου πως η σεζόν φθάνει σιγά σιγά προς το τέλος της, εστιάζονται στις κινήσεις την επόμενης χρονιάς. Με το εθνικό σχέδιο για την ανάπτυξη του κλάδου να βρίσκεται ακόμη στα λόγια, αφού παρά τις υποσχέσεις δεν έχει ακόμη εκπονηθεί, στο επίκεντρο μπαίνει η συνέχιση επαφών με ομίλους κρουαζιέρας παγκόσμιου βεληνεκούς. Φορείς της αγοράς επισημαίνουν μάλιστα πως η απόφαση του αμερικανικού κολοσσού κρουαζιέρας Carnival Cruise, με έσοδα που το 2014 έφτασαν τα 15,9 δισ. δολάρια και μερίδιο επιβατικής κίνησης που αγγίζει το 21,3%, να ορίσει το λιμάνι του Πειραιά ως home port για κρουαζιέρες στη Μεσόγειο από την επόμενη σεζόν μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για ανάλογες συμφωνίες.
Όσον αφορά στις φετινές επιδόσεις, είναι ενδεικτικά τα στοιχεία που ανακοίνωσε το λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με τα οποία από την αρχή της χρονιάς μέχρι και το μήνα που πέρασε υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση στο κομμάτι του home porting (λιμάνι εκκίνησης της κρουαζιέρας) κατά 16%.
Την παραπάνω τάση επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τα οποία δείχνουν, με βάση τα δεδομένα από 16 λιμάνια, πως μέχρι και τον Ιούνιο είχαν καταγραφεί 1.490 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από1.289 αφίξεις το αντίστοιχο διάστημα πέρσι), με 1.626 χιλ. εξόδους επιβατών έναντι 1.599 χιλ. εξόδων επιβατών την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Βέβαια συνολικά οι επιβάτες που ξεκινούν τον ταξίδι τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι αποτελούν και πάλι μειοψηφία, αφού το 91,6% των ταξιδιωτών ήταν διερχόμενοι επισκέπτες, οι οποίοι κατά μέσο όρο πραγματοποίησαν 1,9 στάσεις σε ελληνικά λιμάνια, όσες δηλαδή και πέρσι. Οπότε η αύξηση στο home port φαίνεται πως αφορά μόνο το βασικό λιμάνι της χώρας. Αν και τα στοιχεία αύξησης δεν θεωρούνται εντυπωσιακά, σε σύγκριση με τις προβλέψεις που έκαναν λόγο για σημαντική πτώση, οι φετινές επιδόσεις κρίνονται θετικές.
Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι συνολικές εισπράξεις είχαν μικρή αύξηση, μόλις 0,5%, ποσό που μεταφράζεται σε 154,8 εκατ. ευρώ. Από αυτά, μόνο τα 19,5 εκατ. ευρώ αφορούσαν ταξιδιώτες που αναχώρησαν από την Ελλάδα. Εκτός από τον Πειραιά, καλές επιδόσεις σημειώνουν το λιμάνι της Σαντορίνης όπως είναι αναμενόμενο, αλλά και το λιμάνι της Κέρκυρας και του Ηρακλείου, που τα τελευταία χρόνια καταγράφει άνοδο.
capital.gr