Απάντηση του Συλλόγου Εργαζομένων ΥΠΑ Κρατικού Αερολιμένα Ρόδου σε δημοσιεύσεις και δηλώσεις δημόσιων προσώπων για το ξεπούλημα του αεροδρομίου.
_Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα. Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί; Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
Περιμένοντας τους Βαρβάρους
Κ.Π. Καβάφης
Με την κοψοχρονιά παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε επενδυτικά σχήματα που ελέγχονται εξ’ ολοκλήρου από γερμανικά συμφέροντα, έγινε ένα ακόμη βήμα στην ολοκληρωτική παράδοση της χώρας μας. Ξεσάλωσαν οι διάφοροι λαλίστατοι δικηγορίσκοι της ξενοκρατίας να λεν «και μένα τι με μέλει; εγώ θέλω γκλαμουριά και και στάιλ…». Στάιλ σαν αυτό του Στάνστεντ που περνάς έναν λαβύρινθο από μαγαζιά για να φθάσεις στις πύλες….. Άλλοι μιλάν για το Ελ. Βενιζέλος που είναι λέει σαλονάτο καθαρό και εύτακτο…Έχει παρατηρήσει κανείς την απόσταση μεταξύ εισόδου και πύλης; Σκαλιά, μαγαζιά άλλα σκαλιά, έλεγχος…θα μας πείτε «μέγας αερολιμήν»…Ναι αλλά γι’ αυτούς που θέλουν να φτάσουν κάπως γρήγορα και αγόγγυστα στην πύλη ένας κατά τα άλλα υπερσύγχρονος και υπερπανάκριβος αερολιμένας δεν έπρεπε να προβλέπει κάτι και γι’ αυτούς; Αφήστε που είναι τόσο ακριβός ώστε η κίνηση να έχει χάσει την ευκαιρία να είναι κόμβος-πύλη της Ευρώπης….Αυτό το προνόμιο παραχωρήθηκε στην γείτονα από τους πρώην και νυν κυβερνώντες. Τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες υποδομές που ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό κορβανά ενώ δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν πολλές –ολιγοέξοδες- δυνατότητες για άμεση αύξηση της αποδοτικότητάς τους. Αυτά οι δημοσιογράφοι της τυφλής και ανωφελούς οργής δεν τα σκέφτονται; Δεν σκέφτονται ότι μπορούν με στρατηγικό πρόγραμμα να βελτιωθούν οι υποδομές χωρίς να παραχωρηθούν τα κλειδιά της οικονομικής μας επιβίωσης για άλλη μια φορά στο Γερμανικό κράτος… -Κανείς δεν είπε όχι σε έναν εκσυγχρονισμό, κυρίως δε οι υπάλληλοι που συνέχεια κάνουν προτάσεις για τη βελτίωση των υποδομών με ελάχιστο κόστος. -Κανείς δεν είπε όχι, πολλώ δε μάλλον οι εργαζόμενοι, ως προς την εμπλοκή τοπικών φορέων καί ιδιωτών σε μια κοινή συνισταμένη εκσυγχρονισμού της ΥΠΑ…κανείς; Για την ακρίβεια ΟΧΙ…Κάποιοι είπαν όχι και αυτές ήταν οι κομματικές διοικήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που άφησαν τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων να μουλιάσει για να τα παραχωρήσουν με έτοιμη την δικαιολογία…Σάμπως τόσα χρόνια τι έκαναν για να κάνουν και αυτό: Έργα σκανδαλώδη, σκάνδαλα ατιμώρητα, νόμους που όσμιζαν από συγκάλυψη και κομματική πελατεία, ανόητη δημιουργική λογιστική(δηλ. απάτη) και αδιαφάνεια…..
Ξαναθυμίζουμε: Τα έσοδα που εξαγγέλλει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση είναι κατά πολύ λιγότερα από τα καθαρά έσοδα των κρατικών αεροδρομίων, ενώ η εκμετάλλευσή τους από τη σύμπραξη ελληνικών και ξένων μονοπωλίων θα επιφέρει απώλεια των εσόδων που συνεισέφεραν στον κρατικό προϋπολογισμό, αυξάνοντας παράλληλα τα τέλη και τα ναύλα, τα οποία θα περάσουν στην πλάτη του επιβατικού κοινού. Μέσα στην πρώτη 5ετία, ο επενδυτής θα κάνει απόσβεση της προσφοράς του ενώ όσα εισπράξει την επόμενη 35ετία, θα αποτελούν καθαρό κέρδος…. Όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Β. Αλεβιζόπουλος:
είναι η γκετοποίηση του τουρισμού από εταιρείες γερμανικών συμφερόντων. Μετά την παραχώρηση των αεροδρομίων μας σε γερμανική εταιρεία, θ’ ακολουθήσουν νέες συμφωνίες με τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, tour operators της ξένης αυτής χώρας, με αποτέλεσμα ό,τι εισπράττεται από την τουριστική κίνηση των νησιών μας, να εισρέει στα γερμανικά ταμεία. Επομένως το σχέδιο είναι ένα: το χρήμα που βγαίνει από τα γερμανικά ταμεία, να επιστρέφει σ’ αυτά. Όταν κατασκευαζόταν το «Ελ. Βενιζέλος», είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Όχι μόνο για τον τριπλασιασμό του κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων, λόγω ακριβών τελών, αλλά και για αντίστοιχες αυξήσεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Όπερ και έγινε. Οι τυφλοί κατήγοροι όπως ο αξιοτ. Περιφ. Κ. Χατζημάρκος, εμπνεόμενοι απ’ το ρητό «πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι», φλυαρούν αφοριστικά για τον δημόσιο χαρακτήρα των αεροδρομίων, ενώ εξαγγέλλουν μεγαλεπίβολα σχέδια για τη σωτηρία του Τόπου, που υλοποιούνται μόνο στο μυαλό τους… -Γιατί αν είχαν ουσιαστικό πρόγραμμα και σχέδιο, θα είχαν διατυπώσει σοβαρές προτάσεις. -Γιατί αν είχαν πρόγραμμα και σχέδιο θα είχαν δεχτεί να συζητήσουν θεσμικά και να παρέμβουν δυναμικά στην Πολιτεία… -Γιατί αν είχαν εποικοδομητική άποψη θα μας καλούσαν όλους, έστω άτυπα, για να συζητήσουμε ή θα έρχονταν στις εκδηλώσεις μας για να την εκφράσουν…
Αντ’ αυτών όμως ‘χολή’ και ‘όξος’ και ‘κάλαμος’…Είμαστε, κατά τον Περιφερειάρχη, οπαδοί του «όχι» και του «αντί» αλλά εκείνος το μόνο που κάνει είναι να μην αφουγκράζεται, να μη συζητά, να μην προτείνει… Ας έλθει λοιπόν μαζί με όλους τους ευκαιριακώς λάβρους κατά του συνδικαλισμού ! Ας έλθει ΝΑ ΔΕΙ ΠΟΙΟΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ; -Ας μιλήσει με την Διοίκηση και την Υψηλή Διοίκηση και την Πολιτική Διοίκηση για να δει ποιοι μας απαξίωναν τόσα χρόνια…αλλά να ‘ναι μπροστά και οι εργαζόμενοι και όποιος πολίτης θέλει… να γίνει ανοιχτός και κόσμιος διάλογος. Να δούμε ποιοι είναι οι οπαδοί του όχι και του δεν…ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΜΕ ΛΟΓΙΑ ΠΑΧΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ ΩΣ ΑΛΛΟΙ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟΙ…. Αλήθεια κ. Περιφερειάρχα ! Τι απέγιναν τα σπουδαία σας υδατοδρόμια;;; Τόσο περίτρανα τα διατυμπανίσατε προεκλογικά, τόσο φοβερά σχέδια είχατε ! Εντάξει ίσως φοβάστε τον captain Nemo και το Ναυτίλο του….ίσως αλλάξατε γνώμη και θα τα κάνετε υποθαλάσσιες βάσεις αεραμφίβιων σκαφών δίπλα στην χαμένη Ατλαντίδα που όσον ούπω ανακαλύπτετε…..ίσως ! Ίσως πάλι να φέρετε αεροπλανοφόρα, πανηγυρίζοντας τη μέρα που θα αποκρούσετε τις ορδές των σημερινών αριστερών χαρτογιακάδων, που ψηφίζουν τα αποκρουστικώς αντιαναπτυξιακά μέτρα όπως αυτά της αύξησης του ΦΠΑ στα νησιά μας….Αιχμή του δόρατος σας αποκαλούσε κάποτε ο κ. Φλεβάρης…Η αιχμή που δεν θα άφηνε τίποτε όρθιο αν επιβαλλόταν το ΦΠΑ στον Τόπο…. Λυπηρός για λυπηρά εν μέσω λυπηρών…..
Πληροφορούμε
-Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Real news 18/10/2015 η εταιρία που διαχειρίζεται το Ελ Βενιζέλος απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών αλλά και διευκολύνεται στην απαλλοτρίωση παρακείμενων εκτάσεων. Το παραπάνω χαρακτηρίζεται σκανδαλώδες και απαράδεκτο από εκπροσώπους δημοτικών αρχών καθώς στην ουσία καταργεί την υποχρέωση των επενδυτών να πληρώνουν δημοτικά και ανταποδοτικά τέλη για εκτάσεις και ακίνητα που πρόκειται να αγοράσουν ή που ήδη εκμεταλλεύονται.
-Αυτή η φωτογραφική χαριστική διάταξη είναι πολύ πιθανόν να ισχύσει και όταν υπογραφεί η ειδική σύμβαση των 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
-Πρωτίστως όμως τίθεται θέμα αποκλεισμού των Δωδεκανήσων, της Θράκης και του Β. Αιγαίου και γενικότερα όλων εκείνων των περιοχών όπου παραχωρήθηκαν τα αεροδρόμια στην Κοινοπραξία ξένων συμφερόντων.
Ξαναλέμε:
‘Όσοι διαφωνούμε κάθετα με τη μνημονιακή πολιτική αντιλαμβανόμαστε την προφανή αλήθεια ότι ο έλεγχος των βασικών υποστηρικτικών δομών της οικονομίας από τρίτους μπορεί να οδηγήσει σε εθνικές και κοινωνικές περιπέτειες τη στιγμή που το συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο γίγνεσθαι φέρνει ολόκληρους λαούς και κράτη σε αδιέξοδα επικίνδυνα για την ίδια την ανεξαρτησία τους.
Ξαναθυμίζουμε:
Ο εμπορικός διευθυντής της RYAN AIR David O Braian πρόσφατα δεν δίστασε να κάνει λόγο ακόμη και για αιχμαλωσία των ελληνικών νησιών, υποστηρίζοντας ότι οι Γερμανοί επενδυτές ενδιαφέρονται να έχουν μεγαλύτερο κέρδος και για αυτό θα αυξήσουν τις χρεώσεις των αεροδρομίων.
Ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» 04/10/2015 , υπογράμμισε ότι πρέπει μέρος των εσόδων του αεροπορικού συστήματος της Χώρας, που προσεγγίζουν συνολικά το μισό δισ. ευρώ ετησίως, να επιστρέψει στις αερολιμενικές εγκαταστάσεις της Ελλάδας.
και δήλωσε τα εξής:
«Δεν μπορεί να γίνεται παραχώρηση φυσικών μονοπωλίων χωρίς ισχυρές ρυθμιστικές αρχές. Η διαφύλαξη της οικονομικής και λειτουργικής αυτοτέλειας της ΥΠΑ πρέπει να ενισχυθεί».
Ο Χέρμαν Σάους, επικεφαλής της τοπικής Κ.Ο. της Αριστεράς του Κρατιδίου της Έσσης, δήλωσε:
Πρώτα απ´όλα η Ελλάδα έχει πολλά περισσότερα αεροδρόμια. Εκτός από τα προσοδοφόρα 14, τα υπόλοιπα 30 που είναι ζημιογόνα θα παραμείνουν στο ελληνικό δημόσιο». Για τον γερμανό πολιτικό πρόκειται για ένα αντιπαραγωγικό επενδυτικό μοντέλο, που εν τέλει ζημιώνει το ελληνικό κράτος αντί να το βοηθά να ορθοποδήσει και να αποπληρώσει τα χρέη του.
Πηγή: Deutsche Welle: Γιατί είναι σημαντική για την Ελλάδα η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/225126/deutsche-welle-giati-einai-simantik…
Πολλοί οπαδοί του «όχι» και του «αντί» δεν μαζευτήκαμε;
-Ξαναπληροφορούμε τον κ Χατζημάρκο και τους συν αυτώ ότι σχέδια αναβάθμισης υπάρχουν και ο ίδιος δεν έχει διαβάσει τη σύμβαση αλλά μόνο ό,τι έχουν αφήσει να διαρρεύσει. Τα απαιτούμενα κεφάλαια της αναβάθμισης θα τα καρπούται κάθε χρόνο τώρα η FRAPORT με υποχρέωση της να κάνει επενδύσεις 300 εκ ευρώ σε πέντε χρόνια ενώ όλη η ΥΠΑ έχει έσοδα 450 εκ. ευρώ ετησίως.
-Πληροφορούμε τους πάντες ότι ο πρέσβης του κρατιδίου της Έσσης επισκέπτονταν συχνά τις Βρυξέλες μέσα στο καλοκαίρι για να πιεστεί η Ελληνική πλευρά να υπογράψει την παραχώρηση.
-Κάποιοι έχουν μπερδέψει τη χώρα και την περιφέρεια της οποίας προασπίζονται τα συμφέροντα. Παρελαύνει στις θέσεις πολλών από αυτούς (η γνωστή εφημερίδα που ‘λυσσομανάει’ ενάντια στους εργαζόμενους δεν εξαιρείται), ένας βίαιος και κίβδηλος νεοφιλελευθερισμός που στηρίζεται, υποτίθεται, στην αξιοσύνη των ιδιωτών, που όμως εξυπηρετούν ξένα κρατικά συμφέροντα….Ωραίος Πατριωτισμός…!
- Προφανώς επιθυμούν ο φτωχός κάτοικος της ψωροκώσταινας να μην μπορεί να μετακινηθεί στην πρωτεύουσα της Αθηνοκεντρικής Ελλάδας και να έχει και πολλαπλώς υποπολλαπλάσια αμοιβή εν σχέση με τον Γερμανό ομόλογό του. Διακηρύσσουν ‘εμείς είμαστε καλοί με εσάς, ω ξένε δυνάστη, κοιτάξτε τους άλλους’;
Δικαιολογία πάντοτε αποτελεί η λεγόμενη κακή κατάσταση των υποδομών μας, λες και δεν διοίκησαν και κατήυθηναν την πορεία των πραγμάτων αυτοί που ακόμα και τώρα κυβερνούν. Λες και οι διάφοροι διοικητές και υπουργοί δεν προέρχονταν από το ΠΑΣΟΚ του κ. Σημίτη…..ακόμα προέρχονται…
-Οι εργαζόμενοι επεσήμαναν και επισημαίνουν τα προβλήματα μέσα από καταιγισμό εγγράφων τα κακώς κείμενα που δημιούργησε η κομματική και απαξιωτική διαχείριση των αεροδρομίων.
-Οι εργαζόμενοι, ελάχιστοι πλέον στον αριθμό, έχουν ξεπεράσει κάθε έννοια υπηρεσιακού ωραρίου για να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να λειτουργήσει ό,τι απαξιώνεται από το ακόμα κομματικό κράτος…
Ποιος όμως;
Ποιος από αυτούς που χρησιμοποιούν ως μαστίχα τη φράση «εμένα με ενδιαφέρει το τι αντικρίζει ο επιβάτης», ήλθε ποτέ και ζήτησε να μάθει το ‘γιατί;’, το ‘πώς;’ και το ‘ποιος;’;;; Ποιος έθεσε ερωτήματα, επέμεινε και έψαξε; Ήλθε ποτέ κανείς να ρωτήσει τους εργαζόμενους και βρήκε την πόρτα κλειστή;
‘Βρήκαμε παπά να θάψουμε τρακόσιους’
Περί ανέμων και υδάτων μπορεί να έλεγαν κάποιοι αλλά δεν ήρθαν ποτέ να μας ρωτήσουν. Αν για την κακή συντήρηση των αεροδρομίων έκαναν τον ίδιο πάταγο με αυτόν που κάνουν τώρα υπέρ του ξεπουλήματος, τα αεροδρόμια δεν θα ήταν έτσι…Αλλά τότε στους προ λαίλαπας καιρούς, κυρίες και κύριοι που μας αφορίζετε, κάνατε χλιαρή κριτική στην εξουσία μη τυχόν και δυσαρεστηθεί ο τάδε σημαίνων βουλευτής ή ο δείνα υπουργός ή το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ.
‘Τα αποτελέσματα τα βλέπετε και είναι εν πολλοίς και δικά σας’
Γιατί ξέρετε πως στο δικομματικώς εξουσιαζόμενο κράτος λίγα μπορούσαν να κάνουν οι εργαζόμενοι. Αν εσείς κάνατε πάταγο και εμείς θα μπορούσαμε αλλάξουμε αποτελεσματικά τα πράγματα. Αλλά εσείς που ήσαστε επιφορτισμένοι με την τέταρτη εξουσία του ελέγχου των άλλων 3, απλά ήσασταν αλλού….Και τώρα ΤΙ κυρίες και κύριοι της επιθετικής προς εμάς δημοσιογραφίας; ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ; ΟΧΙ ! Απλά ό,τι κάνατε πάντα…ΔΗΛΑΔΗ ΞΑΝΑΚΑΝΕΤΕ ΤΑ ΧΑΤΙΡΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ….Θέλει ξεπούλημα;;; ναι λέτε εσείς! Βεβαίως και ξεπούλημα! Ας τα ρίξουμε λοιπόν, λέτε, στην εργατοϋπαλληλία και καθαρίσαμε…κι ας πάει η οικονομία της Ρόδου και των νησιών στα τάρταρα όπως πήγε και η επιβατική κίνηση των Σπάτων…Δεν βαριέσαι; κάπου θα βρείτε να τα ρίξετε και πάλι…..
Αυτά όμως δεν είναι σοβαρά για παράγοντες μιας Χώρας που βρίσκεται σε βαθύτατη οικονομική κρίση. Κυρίες και κύριοι ! Ας αλλάξουμε πορεία έστω και τώρα. Και εμείς να πολεμήσουμε τις δικές μας παθογένειες καί με τη δική σας βοήθεια. Αλλά οι λύσεις κατακρεούργησης οδηγούν μόνον σε πόνο και όλεθρο…αυτό πρέπει όλοι να το κατανοήσουμε…..
Με εντολή Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Φώτης Λουλουδάκης Υπαπαντή Κουλιά