Νέα εποχή διαμορφώνεται για τον κλάδο της εμπορίας τροφίμων, καθώς οι μεγάλοι χονδρέμποροι της Ρόδου κάνουν στροφή και υλοποιούν επενδύσεις προκειμένου να κερδίσουν ένα σημαντικό κομμάτι της λιανικής αγοράς στην οποία κυριαρχούν οι νοικοκυρές. Η νέα εποχή έχει ήδη αρχίσει να υλοποιείται στο νησί και στη διάρκεια του επόμενου έτους θα επεκταθεί και στην Κω.
Πιο συγκεκριμένα, ο ένας μετά τον άλλο οι πιο γνωστοί έμποροι χονδρικής εμπορίας τροφίμων στρέφονται προς την κατεύθυνση προσέλκυσης της Ροδίτισσας νοικοκυράς. Η τελευταία έχει αποδείξει στα ταμεία των επιχειρήσεων αυτών ότι είναι «νοικοκυρά» σε όλα της και με όλη τη σημασία της λέξης. Αυτό σημαίνει ότι οι χονδρέμποροι έχουν διαπιστώσει πως υπάρχει μεγάλος πληθυσμός γυναικών που φροντίζουν να κάνουν αγορές μεγάλων ποσοτήτων τροφίμων για να καλύψουν τις ανάγκες αντιστοίχως μεγάλου χρονικού διαστήματος. Το κάνουν αυτό διότι αφενός με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουν καλύτερες τιμές (αγοράζοντας από τα καταστήματα χονδρικής) και αφετέρου κερδίζουν χρόνο.
Βέβαια, για να μπορέσει μια νοικοκυρά να αγοράσει από μια επιχείρηση χονδρικής, απαιτείται να κατέχει αριθμό φορολογικού μητρώου συναφούς δραστηριότητας, για παράδειγμα εστιατορίου. Ωστόσο, η απαίτηση αυτή έχει σταματήσει να αποτελεί περιορισμό για τις περισσότερες από τις νοικοκυρές, καθώς οι τελευταίες χρησιμοποιούν τα ΑΦΜ εστιατορίων και μικρών ξενοδοχειακών μονάδων που συνήθως έχουν συγγενείς και φίλοι.
Επιπρόσθετα, οι ίδιοι οι χονδρέμποροι έχουν αρχίσει να αναδιαμορφώνουν τη διάταξη των εμπορευμάτων τους στις αποθήκες, έχουν αρχίσει να «σπάνε» τις πολυσυσκευασίες σε τεμάχια και να τροποποιούν τη λειτουργία των ταμείων τους, έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της νοικοκυράς.
Τα εμπορεύματα που βρίσκονται πρώτα σε ζήτηση είναι τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Κηπευτικά, κρέατα, θαλασσινά και έτοιμες σάλτσες είναι τα πρώτα που αγοράζονται και συντηρούνται σε μεγάλους οικιακούς καταψύκτες. Επίσης, πολύ ψηλά σε ζήτηση βρίσκονται τα πάσης φύσεως απορρυπαντικά, των οποίων το κόστος (στη λιανική τους τιμή) είναι πραγματικά μεγάλο. Εμπορεύματα όπως είναι τα τυριά, τα αλλαντικά, τα ποτά, ακόμα και τα ζυμαρικά και τα όσπρια, εξακολουθούν να παραμένουν ως το πανίσχυρο προπύργιο των super market.
Στη Ρόδο υπάρχουν περίπου 60 επιχειρήσεις που έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την εμπορία τροφίμων χονδρικής (δεν συμπεριλαμβάνονται οι χονδρέμποροι νωπών τροφίμων). Οι 10 από αυτές τις επιχειρήσεις ελέγχουν το 70% του συνόλου της αγοράς χονδρικής. Οι επιχειρήσεις που ελέγχουν το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, τώρα έχουν αρχίσει να υλοποιούν επενδύσεις που έχουν ως στόχο τη νοικοκυρά. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «δημοκρατικής», πολλά από τα σχέδια των επιχειρήσεων αυτών για επέκταση στην Κω, έχουν αρχίσει να αναδιαμορφώνονται με γνώμονα την ανάγκη να βρεθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις πιο μεγάλες πόλεις του νησιού του Ιπποκράτη.
Οι επιχειρηματικές αυτές κινήσεις έχουν σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία και μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η ενίσχυση της θέσεως των επιχειρήσεων που προχωρούν σε αυτές τις ενέργειες. Οι Ροδίτες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αγκαλιάσει αυτό το εγχείρημα που συντελείται σιωπηρά και με απολύτως σταθερά βήματα. Ταυτόχρονα, σπάει η πρωτοκαθεδρία των αλυσίδων των πολυεθνικών εταιρειών, που ήρθαν στη Ρόδο, δημιούργησαν αποθήκες, τις οποίες στη συνέχεια ονόμασαν super market και μέσα από αυτά μαζεύουν όλο το χρήμα της αγοράς. Τα οικονομικά αποτελέσματα για τις ροδίτικες επιχειρήσεις θα είναι ακόμα πιο θεαματικά όταν αρχίσουν να διαφημίζουν σωστά και στοχευμένα τις νέες τους δραστηριότητες.
Οι διαφαινόμενες αρνητικές επιπτώσεις όλων αυτών των δραστηριοτήτων επικεντρώνονται αρχικά στα μικρά, συνοικιακά καταστήματα, που με τη σειρά τους σταδιακά μετατρέπονται σε νυχτερινές επιχειρήσεις, καθώς ο μεγαλύτερος τζίρος τους επιτυγχάνεται τις ώρες από τις 09.00’ το βράδυ έως τις 02.00’ τα ξημερώματα. Τα μπακάλικα και τα συνοικιακά μίνι μάρκετ τείνουν να επεκτείνουν το ωράριό τους και στις μεταμεσονύκτιες ώρες για να καλύψουν την ανάγκη της επιβίωσης.
Τα super market ιδιοκτησίας Ρόδιων επιχειρηματιών δεν επηρεάζονται από την εξέλιξη αυτή, διότι ορισμένοι εξ αυτών ήδη έχουν υιοθετήσει τη μέθοδο της πώλησης χονδρικώς για την εξυπηρέτηση και των νοικοκυριών. Οι έμποροι εκείνοι που ακόμα δεν έχουν ακολουθήσει αυτή την κατεύθυνση, ήδη έχουν προσανατολιστεί προς την υιοθέτηση πολιτικών υψηλών προσφορών (1+1 δώρο κλπ) και με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν να προσελκύουν μεγάλο αριθμό πελατών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές που συντελούνται στον κλάδο της λιανικής και της χονδρικής εμπορίας τροφίμων ήδη έχουν δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις, καθώς δεν είναι λίγα τα super market διαφόρων εθνικών και διεθνών αλυσίδων που έχουν αρχίσει να υπολειτουργούν στη Ρόδο. Το γεγονός αυτό, σε συνάρτηση με τις πολιτικές που ακολουθούν οι Ρόδιοι έμποροι, δημιουργούν το σκηνικό με φόντο το οποίο θα διαδραματιστούν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εξελίξεις στα επόμενα χρόνια.
https://www.dimokratiki.gr/05-11-2015/i-chondrempori-strefonte-pros-tin-katefthinsi-ikanopiisis-ton-anagkon-tis-nikokiras/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.