Η Ελλάδα ενδέχεται να παρέχει παράνομες επιδοτήσεις για τη ναυτιλία της, επιτρέποντας έτσι στους μετόχους της ναυτιλίας και άλλες συγγενικές εταιρείες να επωφελούνται από την ευνοϊκή φορολόγηση, σύμφωνα με την ρυθμιστική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Dow Jones.
Η προειδοποίηση της Κομισιόν ακολουθεί την διαρκή πίεση στην Αθήνα από τους δανειστές της σχετικά με την ευνοϊκή μεταχείριση της ναυτιλίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε πως έχει ζητήσει από την Ελλάδα να επανεξετάσει ποια σκάφη εντάσσονται στο πλαίσιο του ειδικού καθεστώτος της ΕΕ που επιβάλλει φόρους με βάση το τονάζ του στόλου και όχι τα κέρδη των επιχειρήσεων. Ο κανονισμός αυτός έχει ως στόχο την αποθάρρυνση των πλοιοκτητών της ΕΕ για την μετεγκατάσταση τους εκτός ευρωμπλοκ.
“Οι διαχειριστές αυτών των πλοίων θα πρέπει μακροπρόθεσμα να φορολογηθούν με τους συντελεστές που ισχύουν για το εισόδημα,” ανακοίνωσε η Κομισιόν.
“Επιπλέον η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση θα πρέπει να σταματήσει να ισχύει και για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, τους μεσίτες και μεσάζοντες, καθώς και για τους μετόχους των ναυτιλιακών εταιρειών, καμία από τις οποίες δεν διεξάγει στην πραγματικότητα δραστηριότητα θαλάσσιων μεταφορών”, αναφέρει η επιτροπή.
Η Ελλάδα έχει στη διάθεση της δύο μήνες για να ενημερώσει τις Βρυξέλλες αν δέχεται τις αλλαγές οπότε θα πρέπει να τροποποιήσει τους κανονισμούς από την 1η Ιανουαρίου του 2019. Αν η Αθήνα αποτύχει να καταλήξει σε συμφωνία με τις Βρυξέλλες, η Επιτροπή μπορεί να κινήσει επίσημη έρευνα για τις κρατικές ενισχύσεις.
Τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια στην Ελλάδα μπορούν να συνεχίσουν να επωφελούνται από την φορολόγηση με βάση το τονάζ, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ρυθμιστική αρχή.
cnn,gr