Μετά τη γιόγκα, ήρθε η σειρά του ζίου ζίτσου, του καράτε και όλων των πολεμικών τεχνών να βρεθούν στο στόχαστρο της Εκκλησίας, η οποία επιθυμεί να τις «βγάλουμε» από τη ζωή μας καθώς θεωρεί ότι είναι απόλυτα ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη.
Αφού πρώτα η Ιερά Σύνοδος «αφόρισε» τη γιόγκα, χτες ήρθε ο μητροπολίτης Γλυφάδας Παύλος, ο οποίος έστειλε επιστολή στον υπουργό Παιδείας, κ. Φίλη, ζητώντας να μη δίνει άδεια εισόδου στα σχολεία σε Ομοσπονδίες Πολεμικών Τεχνών, όπως είναι το ζίου ζίτσου και το καράτε, των οποίων η ρίζα είναι ο βουδισμός.
Οπως τονίζει στην επιστολή του ο μητροπολίτης «η ένστασή μας είναι ότι ενώ επιχειρείται στα σχολεία η απορθοδοξοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και η κατάργηση του κατηχητικού χαρακτήρα του, κάτι που στερεί από τους Ορθόδοξους μαθητές το δικαίωμα να μάθουν την πίστη τους, ταυτόχρονα εισάγεται, δια της πλαγίας οδού, η κατήχηση σε βουδιστικά και ανατολικά φιλοσοφικο-θρησκευτικά συστήματα, όπως είναι αυτό της γιόγκα και των πολεμικών τεχνών».
Σύμφωνα με τον μητροπολίτη, όταν «οι Ορθόδοξοι νέοι ασχολούνται με τις τεχνικές αυτές, χωρίς να το αντιληφθούν μυούνται τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη στον Βουδισμό, Ταοϊσμό, Ζεν, Σιντοϊσμό και άλλες θρησκευτικές τάσεις του πανθέου που επικρατεί στις χώρες της Απω Ανατολής».
Επίσης ο μητροπολίτης υπογραμμίζει ότι «οι πολεμικές τέχνες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το Ορθόδοξο χριστιανικό μήνυμα της αγάπης. Να τονιστεί ότι όλων των ειδών οι πολεμικές τέχνες δεν συνάδουν με το πνεύμα του Ευαγγελίου, το οποίο μας καλεί να δούμε τον άλλον, όχι πολεμικά, ως εχθρό, αλλά με αγάπη, ως εικόνα Θεού». Στην επιστολή τονίζεται ότι στη ρίζα τους όλες οι πολεμικές τέχνες αποτελούν μέρος ενός συνολικού συστήματος εκπαίδευσης, το οποίο έχει ως απώτερο σκοπό τη ριζική μεταμόρφωση της ίδιας της ύπαρξης του ασκούμενου.
Ο μητροπολίτης στρέφεται και κατά της Ελληνικής Φιλάθλου Ερασιτεχνικής Ομοσπονδίας ζίου ζίτσου, η οποία αιτήθηκε την άδεια εισόδου στα σχολεία, λέγοντας ότι δεν είναι δυνατόν οι Ορθόδοξοι μαθητές, αλλά και όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να έχουν επαφή με βουδιστικές πρακτικές, να ασκούνται στο ζίου ζίτσου και μάλιστα στον χώρο του σχολείου. Επίσης διευκρινίζει ότι οι πολεμικές τέχνες δεν είναι απλές ασκήσεις εκγύμνασης, αλλά συστήματα που έχουν φιλοσοφικό-θρησκευτικό προσανατολισμό και ότι εμφανίζονται σαν πρακτικές υγείας και ευεξίας.
Κατόπιν όλων αυτών των διαπιστώσεων ο μητροπολίτης Γλυφάδας ζητά από τον υπουργό Παιδείας να ανακαλέσει σχετικές άδειες για προβολή πολεμικών τεχνών στα σχολεία και από τους πιστούς να απέχουν από την οποιαδήποτε ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες.
ΕΘΝΟΣ
Απαντήσεις – περί πολεμικών τεχνών γιά την ιερά μητρόπολη Γλυφάδας
Το κείμενο γράφτηκε από κάποιον Ορθόδοξο χριστιανό ιερομόναχο π.Θ.
ο οποίος παλαιότερα είχε συμμετάσχει και είναι γνώστης περί των πολεμικών
τεχνών.
Είναι άδικο να συσχετίζονται απόλυτα οι πολεμικές σχολές και τέχνες με τον ψεύτικο βουδισμό και άλλες θρησκείες.
Ανέκαθεν και απο αρχαιοτάτων χρόνων υπήρχαν πολεμικές τέχνες και σχολές εκτός βουδισμού, που ΠΟΤΕ δεν καταδίκασε και δεν κατέκρινε στο παραμικρό εδώ και χιλιάδες χρόνια η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Το αντίθετο μάλιστα! Απο την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας εώς τις ημέρες μας, υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα αγιασμού και αγίων σε γνώστες πολεμικών τεχνών!!!
Το ποιό τρανταχτό παράδειγμα στην Παλαιά Διαθήκη είναι ο Δαυίδ,
ο οποίος εκτός ότι σε πολλές μάχες που είχε πάρει, σκοτώνοντας αρκετούς εχθρούς που ήθελαν να κατακτήσουν παρανόμως την χώρα τους, κατάφερε και σκότωσε σε προσωπική μάχη τον Σαμψών και μάλιστα του έδωσε την χαριστική βολή με το ίδιο το σπαθί του ειδωλολάτρη Σαμψών.
Το ίδιο αυτό πολεμικό όπλο του ειδωλολάτρη σαμψών δεν το απέριψε ο δαυίδ επειδή
ήταν ειδωλολατρικό, αλλά το χρησιμοποίησε αυτό το σπαθί και σε πολλές μάχες που είχε κάνει εν συνεχεία ο Δαυίδ! και όταν τελείωσαν οι μάχες δεν το πέταξε ο Δαυίδ αλλά το έβαλε ως τρόπαιο-έμβλημα μέσα στην κατοικία του!
Επίσης αυτός ο μεγάλος πολεμιστής και γνώστης πολεμικών τεχνών προφήτης Δαύιδ
δημιούργησε και το υμνολογικό βιβλίο και προσευχητάριο «το ψαλτήρι»
που είναι το μοναδικό βιβλίο που οι προσευχές-ψαλμοί του υπάρχουν σε ΟΛΕΣ τις
ακολουθείες και προσευχές της Ορθόδοξης Εκκλησίας!
Επίσης βλέπουμε πολλά τέτοια παραδείγμα μέσα στην Παλαιά Διαθήκη.
Ακόμα υπάρχουν πολλοί μεγάλοι άγιοι της Εκκλησίας πού ήταν (ορισμένοι άριστοι)
γνώστες πολεμικών τεχνών.
Τρανό και μεγάλο παράδειγμα είναι ο Άγιος Γεώργιος ο οποίος ανήκε στον Ρωμαϊκό
Στρατό και ήξερε τόσο καλά τις πολεμικές τέχνες και είχε τέτοια επιτυχία σε
μάχες, που άνηκε στην ομάδα των «αηττήτων» του Ρωμαϊκού Στρατού.
Το ίδιο σχεδόν θα μπορούσαμε να πούμε και γιά τον Άγιο Δημήτριο, τον άγιο
Κωνσταντίνο, τον άγιο Θεόδωρο, τον άγιο Μερκούριο αλλά και γιά πλειάδα πολλών
χιλιάδων στρατιωτικών αγίων της Ορθοδοξίας.
Που όχι μόνο δεν ήταν εμπόδιο οι γνώσεις τους σε πολεμικές τέχνες,
αλλά σχεδόν υποβοηθούσαν προς τον αγιασμό και προς την ετοιμότητα
και αντιμετώπιση εναντίων των μαρτυρικών πόνων και στα σκληρά μαρτύρια που
αντιμετώπισαν, νίκησαν και επιβλήθηκαν και είχαν ως τελικό αποτέλεσμα τον μεγάλο αγιασμό και το Θεϊκό παράδειγμά αυτών των μάχιμων αγίων σε όλο τον κόσμο.
Δυστυχώς ο αγαπητός μητροπολίτης Γλυφάδας επιρρεάστηκε από διάφορους «γνώστες» και «απόλυτους» που νομίζουν ότι αυτά που συμβαίνουν δυστυχώς σε διάφορες βουδιστικές πολεμικές σχολές, συμβαίνουν και σε όλες τις άλλες πολεμικές σχολές!
Από προσωπική εμπειρία μπορώ να πώ ότι τουλάχιστον πάνω από το 90% των
πολεμικών σχολών δεν συμβαίνει (όχι μονο) η παραμικρή προπαγάνδα του βουδισμού
και άλλων θρησκειών αλλά αντίθετα στις περισσότερες σχολές πολεμικών τεχνών σε
όλο τον κόσμο διδάσκονται από δασκάλους που οικειοθελώς έχουν Χριστιανική πίστη
και θρησκεία!
Σε πάρα πολλές σχολές οι δάσκαλοι των πολεμικών σχολών αυτοί έχουν και
χριστιανικές εικόνες και σταυρούς, άλλοι είναι σε θέαση αλλά και άλλοι είναι τοποθετημένοι σε προσωπικά μέρη.
Μάλιστα αρκετοί είναι και οι ιερείς-παπάδες που αντέδρασαν σε ορισμένα κατηγορώ
εναντίον των πολεμικών τεχνών της ανακοίνωσης που έβγαλε η μητρόπολη Γλυφάδας.
Ενώ ορθά και σωστά θα λέγαμε ότι εν συνόλο η Εκκλησία απέρριψε την γιόγκα διότι αυτή είναι ΚΑΘΑΡΑ θρησκευτική πρακτική των Ινδουϊστών, όπως λένε και οι ίδιοι οι ινδουϊστές και καθόλου δεν είναι γυμναστική όπως ομολογούν και αρκετοί αθλίατροι κ.α. σε όλο τον κόσμο.
Δεν σημαίνει και δεν συμβαίνει ΚΑΘΟΛΟΥ το ίδιο με τις σχολές και τα συστήματα
των πολεμικών τεχνών. Που πολλές (ίσως και οι περισσότερες) δεν έχουν σχέσεις με τον βουδισμό, και με άλλες ανατολικές θρησκείες.
Ακόμα και σε ορισμένες λίγες πολεμικές σχολές και συστήματα ίσως να ξεκίνησαν
από κάποιους βουδιστές κ.α. αλλά με τα χρόνια, αυτά τα ανατολικών θρησκειών στοιχεία απορρίφθηκαν και αφαιρέθηκαν από τις πολεμικές τέχνες.
(αν όχι σε όλες, σχεδόν σε όλες τις πολεμικές σχολές).
Αν υπάρξουν (σε σπάνιες περιπτώσεις) σημάδια διαφήμισης και προσυλητισμού σε βουδισμό και άλλες ανατολικές θρησκείες σε πολεμικές σχολές όπως μπορεί να συμβαίνει με το σύστημα π.χ. shaolin kung-fu καλό είναι να καταγγέλεται και να απορρίπτεται (σαφέστατα υπάρχουν απο το shaolin πολύ καλύτερα και καθαρότερα συστήματα kung-fu) και ο ενδιαφερόμενος να πηγαίνει σε ΑΛΗΘΙΝΗ σχολή πολεμικών τεχνών.
Το ζίου ζίτσου και το τζούντο δεν δημιουργήθηκαν ΚΑΘΟΛΟΥ από Βουδιστές κ.α.
αλλά δημιουργήθηκαν αυτές οι πολεμικές τέχνες το 12ο αιώνα από Ιάπωνες Σαμουράϊ
επειδή οι σαμουράϊ φορούσαν βαριές πανοπλίες με αποτέλεσμα στα πεδία των μαχών
όταν σε περιπτώσεις που βρισκοντουσαν άμεσα και κοντά στον αντίπαλο που
πολεμούσαν επειδή οι πανοπλίες τους ήταν βαριές χρησιμοποιούσαν ειδικές λαβές και κινήσεις δηλαδή την πολεμική τέχνη ζίου ζίτζου και η μετέπειτα εξελιξή του το τζούντο κ.α. που μπορούσαν με αυτές να αντιμετωπίσουν τον αντίπαλο.
Το Καράτε επίσης δεν δημιουργήθηκε καθόλου από βουδιστές και από άλλες
ανατολικές θρησκείες.
Το Καράτε δημιουργήθηκε το 17ο αιώνα από άοπλους χωρικούς στο Νησί
Οκινάουα της Ιαπωνίας.
Έπειτα στις αρχές του 20ου αιώνα απλώθηκε και σε όλη την υπόλοιπη
Ιαπωνία και σε όλο τον κόσμο.
Παρόμοιες ιστορίες μπορείτε να βρείτε και γιά αρκετές πολεμικές τέχνες.
Φυσικά όσον αφορά γιά το θέμα των χτυπημάτων και των τραυματισμών και εν σχέση με τα παλαιότερα χρόνια υπάρχει πολύ περισσότερη προσοχή από τους πολεμιστές-δασκάλους των πολεμικών τεχνών ώστε να μην υπάρχει ο παραμικρός τραυματισμός.
Εάν ήταν έτσι δεν θα έπρεπε ούτε στρατό, αλλά ούτε και στην αστυνομία να
κατάγονται ορισμένοι.
Ακόμα περισσότερο δεν θα έπρεπε να ασχολούνται και με το ποδόσφαιρο
και με άλλα αθλήματα όπου και εκεί υπάρχουν μεγάλοι κίνδυνοι τραυματισμών και
χτυπημάτων!
Επίσης ΠΟΤΕ οι πολεμικές τέχνες και σχολές δεν πρέπει και δεν χρησιμοποιούν τα
πολεμικά συστήματα τους επιθετικά και εναντίον των συνανθρώπων μας. ΠΟΤΕ !
Πάντοτε χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ γιά αναγκαία αυτοάμυνα, αυτοπροστασία από άμεσους
κινδύνους και γιά προστασία των συνανθρώπων μας από διάφορους κινδύνους. Αυτός
είναι (και πρέπει να είναι) ο απόλυτος και σεβαστός κανόνας όλων των πολεμικών
τεχνών.
Επίσης ΠΟΤΕ καμία εκκλησιαστική σύνοδος όλα αυτά τα χιλιάδες χρόνια,
αλλά ούτε ΠΟΤΕ κανένας άγιος της Εκκλησίας δεν επέκρινε και δεν καταδίκασε
καμία πολεμική τέχνη (Καράτε, Κουνγκ φου κ.α.) αντιθέτως υπάρχει και ένα παράδειγμα στο βιβλίο του Νικ. Ζουρνατζόγλου γιά τον άγιο Παΐσιο
που υπήρχε μιά χρονική περίοδος που κάποιοι κακοποιοί απειλούσαν να
δολοφονήσουν τον άγιο Παϊσιο και εκείνη την στιγμή ήταν και ένα πνευματικοπαίδι του δίπλα στον άγιο Παϊσιο ο οποίος ήταν γνώστης (και μάλλον δάσκαλος) πολεμικών τεχνών. Και του λέει “εσύ ξέρεις Καράτε κάτσε κοντά για να με προστατεύεις.”
Και λέει και αυτός «να ‘ναι ευλογημένο γέροντα».
Μετά από λίγο άλλαξε γνώμη ο γέροντας και λέει στο πνευματικοπαίδι του,
“άσε ρε παιδί μου, δεν χρειάζεται, θα φρονίσει (θα προστατεύσει) ο Θεός!”
Δεν επέκρινε και ποτέ ο άγιος Παϊσιος δεν σταμάτησε αυτό το άτομο να μην κάνει
πολεμικές τέχνες! Όπως κ.α. άγιοι!
Και το πιό τρανταχτό και μεγαλύτερο παράδειγμα είναι ο Τίμιος Σταυρός και γενικώς οι
σταυροί που η πρωτοδημιουργία τους έγινε από αλλόθρησκους προ Χριστού ως πολεμικό και φονικό όπλο και ενώ φτιάχτηκε από ειδωλολάτρες ο σταυρός γιά να στυρώσουν τον Χριστό, αυτός ο Κύριος Ιησούς Χριστός όχι μόνο εν συνεχεία δεν απέρριψε το όπλο αυτό, αλλά το πήρε και χρησιμοποίησε τον Σταυρό αλλά και την σταύρωση που υπέμεινε ως δικό του όπλο, καθιστώντας το ώς το υπέρατο πολεμικό όπλο εναντίων των αισχρών και πονηρών δαιμονικών δυνάμεων και υπέρ της νίκης των ανθρώπων στον κόσμο.