Από τις εταιρείες ενοικιαζομένων αυτοκινήτων αγοράστηκε σχεδόν το 50% των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα μέσα στο 2015.
Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος, οι εταιρείες του κλάδου προχώρησαν πέρυσι στην αγορά 36.189 νέων αυτοκινήτων, προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση λόγω της αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Δημήτρης Μαγγιώρος αναφέρει ότι μέχρι στιγμής οι κρατήσεις για τη φετινή σεζόν από τις ξένες αγορές είναι συγκρατημένες. Στο πλαίσιο αυτό θεωρεί ότι θα κυριαρχήσουν οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής. Επίσης επισημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει προσεκτική διαχείριση σε σχέση με το ζήτημα του προσφυγικού και μεταναστευτικού, για να μην υπάρχουν επιπτώσεις στον τουρισμό. Ο κ. Μαγγιώρος σημειώνει ότι υπό προϋποθέσεις ο κλάδος θα συνεισφέρει και φέτος στην αγορά αυτοκινήτου. Οι περισσότερες εταιρείες τον προγραμματισμό των αγορών τους για τη σεζόν τον κάνουν στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου, αναμένοντας τις παραδόσεις των αυτοκινήτων μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου.
Πάντως, ο Σύνδεσμος, εκπροσωπώντας 2.500 εταιρείες με στόλο 160.000 αυτοκινήτων και 30.000 εργαζόμενους, στην αιχμή της σεζόν, αντιδρά σε δύο αποφάσεις που έλαβαν πρόσφατα τα συναρμόδια υπουργεία, χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση με τον κλάδο. Η πρώτη απόφαση αυξάνει το όριο ηλικίας των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων σε 12 χρόνια από 7 ή 9, ανάλογα με τα κυβικά, που ίσχυε μέχρι πρότινος. Ο Σύνδεσμος θεωρεί ότι η εν λόγω τροποποίηση δεν συμβαδίζει με την προσπάθεια για αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η δεύτερη απόφαση υποχρεώνει τις εταιρείες να τοποθετήσουν διακριτικά γνωρίσματα στα αυτοκίνητα που ενοικιάζουν με οδηγό. Κατά τον Σύνδεσμο, η εν λόγω απόφαση υποβάλλει τις εταιρείες σε άσκοπη γραφειοκρατία, ενώ εγείρει και θέματα ασφαλείας. Μία ανάλογη απόφαση για ειδική σήμανση στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, που είχε ληφθεί τη δεκαετία του ’90 στη Φλόριντα, απεσύρθη, καθώς μεγάλος αριθμός οχημάτων έγινε στόχος ληστειών.
Καθημερινή