Με 11.000 επισκέπτες σε δύο μέρες, ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα εκθεσιακά γεγονότα στη Σουηδία, είναι αποδεδειγμένα πλέον, «ελληνική υπόθεση» και αφορά στην Ελλάδα, στον τουρισμό, στον πολιτισμό και στη γαστρονομία της χώρας μας!
Η 3η διοργάνωση του Grekland Panorama (www.panoramagreece.com), της μοναδικής αποκλειστικής έκθεσης τουρισμού, γαστρονομίας και πολιτισμού για την χώρα μας στην Βόρεια Ευρώπη, που διοργανώθηκε στις 12-14 Φεβρουαρίου στο επιβλητικό Globen Arena, με την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), ολοκληρώθηκε την Κυριακή, με μεγάλη επιτυχία και ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις.
Το Grekland Panorama 2016, ήταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η μεγαλύτερη έκθεση που φιλοξενείται στο συγκρότημα Globen και μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις που έγιναν στη Σουηδία ενώ, το κυριότερο, προκάλεσε ένα αξιόλογο “κύμα” θετικής δημοσιότητας για την Ελλάδα, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.
Για δύο μέρες, οι χιλιάδες επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν εικόνες, γεύσεις και μυρωδιές Ελλάδας, μέσα από τους δεκάδες εκθέτες, να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες, σε μεγάλες προσφορές διακοπών, σε γευσιγνωσίες και μαγειρικές επιδείξεις και να γευτούν (αλλά και να αγοράσουν) παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα.
Το “γαμοπίλαφο” από τη Γραμβούσα, τα εσπεριδοειδή και τα γλυκά κουταλιού από τον Πλατανιά Χανίων, τα εξαιρετικά πιάτα από την Πάργα, το πέτρινο παραδοσιακό λιοτρίβι που μεταφέρθηκε ειδικά για την έκθεση από την Πελοπόννησο και κατέπληξε με τη λειτουργία του τους επισκέπτες, ήταν μερικά από τα γαστρονομικά δρώμενα που έκλεψαν τις εντυπώσεις στο φετινό Grekland Panorama, προκαλώντας το αδιαχώρητο στον εκθεσιακό χώρο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της έκθεσης, διατέθηκαν ή πωλήθηκαν πάνω από 5 τόνοι ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων, ενώ σύμφωνα με στοιχεία των tour operators, πωλήθηκαν πακέτα για Ελλάδα αξίας άνω του 1,5 εκατ. κορώνων (περίπου 160.000 ευρώ).
Οι τάσεις της αγοράς
Το Grekland Panorama λειτούργησε για μία ακόμη φορά και ως κόμβος ανάλυσης των τελευταίων τάσεων που υπάρχουν για την Ελλάδα καθώς και συζήτησης των εξελίξεων μεταξύ των μεγάλων tour operators και των ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών των tour operators και των μηνυμάτων που είχαν οι Έλληνες εκθέτες, η κατάσταση για την Ελλάδα τη φετινή περίοδο, διαμορφώνεται ως εξής:
• Οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις για τη χώρα μας είναι ότι η κίνηση θα έχει μία αύξηση κατά μέσο όρο της τάξης του 4%-5%, αλλά με τα ποσοστά να ποικίλουν – και μάλιστα με έντονες διακυμάνσεις – ανά αγορά προέλευσης, tour operator και προορισμό. Ενδεικτικά επισημαίνεται ότι υπάρχουν νησιωτικοί προορισμοί της χώρας που καταγράφουν μείωση σε υψηλά διψήφια ποσοστά, ενώ ταυτόχρονα, άλλοι προορισμοί στη Δυτική Ελλάδα, κινούνται με σημαντικές αυξήσεις.
• Το προσφυγικό ζήτημα, έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα σε προορισμούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία, η οποία, επιπρόσθετα εμφανίζει βαριές απώλειες σε κρατήσεις και λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων, της κρίσης με τη Ρωσία αλλά και της γειτνίασης με την κύρια εστία των εντάσεων στη Συρία.
• Γενικά, φαίνεται ότι θα έχουμε μία τουριστική περίοδο με πολλές κρατήσεις τελευταίας στιγμής. Ωστόσο, όπως δείχνουν οι τάσεις σήμερα, ο κυριότερος όγκος των κρατήσεων που γίνονται αυτήν την περίοδο κατευθύνεται πρώτα προς Ισπανία (κυρίως Βαλεαρίδες), Ιταλία και μετά διοχετεύεται προς Ελλάδα, ενώ η μεγάλη “έκπληξη” φέτος, από πλευράς αναδυόμενων προορισμών είναι η Βουλγαρία.
• Σε επίπεδο προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τους τουριστικούς παράγοντες, η γαστρονομία και τα παραδοσιακά προϊόντα, ο ελληνικός τρόπος ζωής, η ευεξία και οι αθλητικές δραστηριότητες, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που προτιμά ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός Σκανδιναβών που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα. Επιπρόσθετα, όπως επισημαίνουν στελέχη των tour operators, για πρώτη φορά φέτος, για μεγάλο αριθμό πελατών, προέχει ως κριτήριο για ταξίδια διακοπών η επιλογή πακέτου βάσει του ξενοδοχειακού προϊόντος και των υπηρεσιών που αυτό περιλαμβάνει, έναντι του προορισμού.
Η έκθεση ανέδειξε ιδιαίτερα φέτος τις ειδικές και τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο πράσινος – εναλλακτικός, ο πεζοπορικός, αλλά και ο θαλάσσιος τουρισμός ο οποίος προβλήθηκε φέτος με την συμμετοχή των βραβευμένων με Γαλάζια Σημαία Μαρινών της Ελλάδας καθώς και εταιρείες ενοικιάσεων σκαφών, yachting και cruises. Για πρώτη φορά, επίσης, στο Grekland Panorama, συμμετείχε ο Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών, προσελκύοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Ιδιαίτερα δυναμική ήταν και η συμμετοχή της Κύπρου, με τον ΚΟΤ και την Αγία Νάπα.
Την πρώτη ημέρα της έκθεσης, την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου διοργανώθηκε το Συνέδριο Sweden Digi.travel όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ομιλίες σχετικά με τις τάσεις και τα ειδικά χαρακτηριστικά της Σουηδικής αγοράς και των Σκανδιναβικών αγορών εν γένει, καθώς και για τις προτιμήσεις και συνήθειες των Σουηδών τουριστών.
Καθοριστική και ιδιαίτερα σημαντική και στο φετινό Grekland Panorama ήταν η υποστήριξη και συμμετοχή με μεγάλα περίπτερα των μεγαλύτερων tour operators που φέρνουν τουρισμό στην Ελλάδα, Apollo, TUI Nordic, VING, Airtours, Solresor, Tema Resor, Detur και για πρώτη φορά από την αγορά της τρίτης ηλικίας, οι Grand Tours και Pro.se.
Η Grekland Panorama med Cypern τελεί υπό την αιγίδα των
Υπουργείο Τουρισμού – ΕΟΤ, ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΠΟΞ, ΗΑΤΤΑ και το ΕλληνοΣουηδικό Επιμελητήριο.
Η επόμενη διοργάνωση του Grekland Panorama προγραμματίζεται για τις 11-12 Φεβρουαρίου 2017 και περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν σύντομα.
money-tourism.gr